בתגובה לחרם: YMTC הסינית מפטרת את כל עובדיה האמריקנים

לאור ההחלטה של אפל להפסיק להשתמש בזיכרונות של החברה בשל הסיכון הכרוך בכך, פיטרה החברה את כל העובדים האמריקנים שלה וגם עובדים תושבי סין שמחזיקים בדרכון אמריקני

מה יעשו הסינים בלי מכונות לייצור שבבים מודרניים?

אחת מתגובות הנגד בסין ללחץ המסחרי האמריקני ולרשימה של החברות החסומות ממסחר של הממשל באה השבוע לידי ביטוי אצל יצרנית הזיכרונות YMTC. לאור ההחלטה של אפל להפסיק להשתמש בזיכרונות של החברה רק מכיוון שיש בכך סיכון (החברה לא כלולה ברשימה ה"מסוכנת") , החליטה החברה לפטר את כל העובדים האמריקנים שלה, והם התבקשו לעזוב.

למעשה לא מדובר רק בעובדים אמריקנים, אלא גם בעובדים תושבי סין שמחזיקים בדרכון אמריקני. לפי הדיווחים, מנכ"ל החברה עד לחודש האחרון, סימון יאנג, החליט לוותר על תפקידו ולהתמנות לסמנכ"ל, מכיוון שהוא מחזיק גם בדרכון של המדינה שמנהלת כזכור מלחמת סחר כוללת למדי עם סין. לא ברור אם גם הוא יילאץ כעת לעזוב את החברה.

למרות שהחברה, כאמור, אינה ברשימת החברות החסומות, כמו כל מפעלי ייצור השבבים בסין היא צריכה להתמודד עם ההחלטה למנוע מכירת ציוד ייצור ובדיקה מתקדם ומעודכן לתעשיית השבבים. זה אומר שהחברות צריכות למצוא פתרונות שאינם מבוססים על טכנולוגיה אמריקנית, וכעת, לפחות במקרה של YMTC, גם מומחים שאינם מחזיקי דרכון אמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים