יבמ היכתה את תחזית ההכנסות – אך עברה להפסד רבעוני

החברה הציגה ברבעון השלישי הכנסות של 14.1 מיליארד דולר - נתון הגבוה מתחזיות האנליסטים ביותר מחצי מיליארד ● המעבר להפסד - בעקבות הספין אוף של חטיבת התשתיות לקינדריל

מקדם שינוי בכיוון העסקי. ארבינד קרישנה, מנכ''ל יבמ.

יבמ סיימה את הרבעון השלישי של השנה במגמה מעורבת: הדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה אמש (ד') מראים כי היא רשמה עלייה בהכנסות אולם מנגד, מעבר מרווח להפסד נקי. יש לציין כי היא עקפה את תחזיות האנליסטים הן בהכנסות והן ברווח למניה.

הסיבה למעבר להפסד היא פיצול חטיבת התשתיות של יבמ מהחברה האם והעברתה לחברה חדשה בשם קינדריל. המהלך אושר על ידי הנהלת הענק הכחול באוקטובר אשתקד, ובוצע חודש לאחר מכן.

זינוק בהוצאות, עלייה מתונה בהכנסות

הנתונים הכספיים מראים כי ההוצאות הרבעוניות של יבמ זינקו ב-50.25% ל-18.7 מיליארד דולר ואילו ההכנסות רשמו עלייה מתונה יותר – של 6.5% – ל-14.1 מיליארד. עם זאת, הן עקפו את ממוצע תחזיות האנליסטים, שחזו שהן יעמדו על 13.51 מיליארד דולר. חלוקת ההכנסות מראה על ירידה גדולה במכירות המוצרים תחת הסעיף שונות: אלה צללו ב-75% ל-70 מיליון דולר. גם מכירות שירותי המימון פחתו, אם כי בשיעור נמוך בהרבה – 5.5%. לעומת זאת, ההכנסות ממכירת תוכנה רשמו עלייה של 7.5% ל-5.8 מיליארד דולר ואלה של שירותי הייעוץ גדלו ב-5.5% ל-4.7 מיליארד. ההכנסות ממכירת מוצרי תשתיות (להבדיל משירותי התשתיות, שכאמור עברו לקינדריל) גדלו ב-14.8% ל-3.35 מיליארד דולר.

החברה עקפה את התחזיות גם ברווח הנקי למניה, שעמד על 1.81 דולר לעומת צפי ל-1.77 דולר. אולם, יש לציין שבסעיף הרווחיות למניה לפי חישוב GAAP הענק הכחול עבר להפסד של 3.54 דולר, לעומת רווח של 1.25 דולר ברבעון השלישי של 2021. ההפסד הנקי עמד ברבעון המדווח על 3.2 מיליארד דולר בהשוואה לרווח של 1.1 מיליארד.

ההוצאות התפעוליות הושפעו אף הן מהספין אוף של חטיבת שירותי התשתיות לקינדריל וזינקו ב-89.6% לכמעט 12 מיליארד דולר, כאשר כמחצית מהן יוחדו להעברה. כתוצאה מכך, יבמ רשמה ברבעון הפסד תפעולי של 4.5 מיליארד דולר לעומת רווח תפעולי של 813 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה יבמ גידול של 6.3 מיליארד דולר בהוצאות ל-46 מיליארד, ואילו ההכנסות עלו בכמחצית מכך ל-43.8 מיליארד. החברה הציגה בתקופה זו הפסד תפעולי של 2.2 מיליארד דולר לעומת רווח תפעולי של כמעט שני מיליארד והפסד נקי של קצת יותר ממיליארד דולר בהשוואה לרווח של 3.4 מיליארד.

ארווינד קרישנה, מנכ"ל יבמ, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הצגנו ברבעון השלישי גידול מוצק בהכנסות תוך שמירה על המשך ביצוע האסטרטגיה של החברה. אנחנו מעריכים שהגידול בהכנסות ב-2022 יהיה גבוה מההערכות הקודמות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים