גוגל בוחנת נגן HTML 5 ביו-טיוב

החברה בוחנת קוד מוטבע שיאפשר להציג סרטוני וידיאו בנגן HTML 5 הניסיוני שלה או בנגן פלאש ● הנגן פועל הן בעזרת המקודד הקנייני H.264 והן בתצורה החדשה, בעלת הקוד הפתוח, WebM

גוגל (Google) בוחנת באתר יו-טיוב (YouTube) קוד מוטבע שיאפשר להציג סרטוני וידיאו בנגן HTML 5 הניסיוני של החברה או בנגן פלאש (Flash) – בהתאם לסרטון ולהגדרות המערכת של המשתמש.

בגוגל מחויבים אמנם לנגני פלאש, אך בינואר החלה החברה להציע נגן ניסיוני בטכנולוגיית HTML 5, במתכונת של תוסף. הנגן פועל הן בעזרת המקודד הקנייני H.264 והן בתצורה החדשה, בעלת הקוד הפתוח, WebM. עם זאת, הוא לא נתמך בגרסה היציבה של פיירפוקס (Firefox) ולא באינטרנט אקספלורר 8 (Internet Explorer 8). כמו כן, הוא לא מטפל במודעות ביו-טיוב.

הרשימה של הדפדפנים שתומכים בנגן HTML 5 כוללת, בין השאר, את גרסאות המבחן של פיירפוקס עם תמיכה בתצורת WebM, אופרה (Opera), כרום (Chrome), ספארי (Safari) של אפל (Apple) בגרסאות 4.0 ומעלה ואת גרסת הבטה של אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9).

כתוצאה מכך, גולש שמצויד בדפדפן מתאים ושנרשם לתוכנית הבטה של הנגן החדש יוכל להשתמש בו רק לאחר שיגדיר במערכת, בין השאר, שיש לעשות שימוש בנגן HTML 5. גם אז, יוצגו רק סרטונים שלא כוללים מודעות. בכל שאר המקרים ייעשה שימוש בנגן פלאש. כמו כן, על מפרסמי הסרטונים לשלב בסרטון שורת קוד מתאימה כדי שייעשה שימוש בנגן HTML 5.

נראה, כי גם אם מתכוונים בגוגל לזנוח, בסופו של דבר, את נגני פלאש, התהליך יימשך עוד זמן רב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים