סניף של ענקית הטלקו סינגטל נפרץ בסייבר

ענקית התקשורת סינגטל אישרה, שאחת מהחברות הבנות שלה באוסטרליה, יחידת הייעוץ דיאלוג, הייתה קורבן לפריצה בסייבר

פריצת סייבר לענקית הטלקו סינגטל.

בהודעה לבורסה של סינגפור השבוע, אמרה ענקית הטלקו סינגטל (Singtel) ממדינת האי, כי דיאלוג (Dialog) – אשר נרכשה על ידי החברה הבת שלה NCS באפריל, אישרה את דבר קיום אירוע אבטחת הסייבר, ולפיה "ייתכן שצד שלישי לא מורשה ניגש לנתוני החברה" ביום שבת ה-10 בספטמבר השנה. מומחים העריכו, כי הפריצה השפיעה על פחות מ-20 לקוחות וכ-1,000 עובדי דיאלוג בהווה, כמו גם עובדי החברה לשעבר.

קבוצת סינגטל מספקת באסיה היצע של שירותי תקשורת, מסורתיים ומהדור הבא. יש לה נוכחות באסיה, באוסטרליה ובאפריקה, עם יותר מ-700 מיליון לקוחות ניידים ב-21 מדינות.

"זיהינו גישה לא מורשית בשרתים שלנו. אלה נסגרו מיד לאחר מכן כתגובת מנע", הודיעה דיאלוג. "בתוך שני ימי עסקים, השרתים שלנו שוחזרו ופעלו באופן מלא".

"יצרנו קשר", המשיכו אנשי דיאלוג בהודעתם, "עם מומחה אבטחת סייבר מוביל, שיעבוד עם צוות ה-IT שלנו כדי לבצע חקירה משפטית עמוקה וניטור רציף של הרשת האפלה. החקירות המתמשכות שלנו לא הראו עדויות להורדה לא מורשית של נתונים".

למרות היותה של דיאלוג חברה בת, סינגטל הבהירה כי המערכות של דיאלוג עצמאיות לחלוטין ואינן קשורות לתשתיות סינגטל. מנגד, מומחים ציינו, כי התזמון של התקרית בא בזמן גרוע יותר לסינגטל, בשל אירועי אבטחה נוספים שהחברה חוותה באחרונה. "נשמע כאילו הגיע הזמן לבחון את תוכנית אבטחת הסייבר של החברה כי ברור שמשהו לא עובד", אמר אחד המומחים לעיתונות האוסטרלית, "כולם יודעים שעובדים הם היעד מספר אחת עבור פושעים המחפשים לגנוב נתונים ולפרוץ למערכות של הארגון, כך שהטיפול בסיכון הזה חייב להיות בראש סדר העדיפויות".

מומחה אחר ציין כי אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם סיכון זה, היא על ידי פריסת כלי גישת רשת ופילוח מוצפנים, שמצפינים את אישורי העובדים – כך שלא ניתן יהיה לגנוב אותם, או להתחזות באמצעותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים