"אשר בהרב היה איש של אנשים, שהונע מאנרגיות של יזמות ועשייה"

בהרב, מייסד ולשעבר מנכ"ל טלדור, יזם ואיש היי-טק בכיר והמו"ל המייסד של ישראל היום, הלך לעולמו במהלך החג ● חברים לדרך ספדו לו

אשר בהרב ז"ל.

אשר בהרב, מייסד ולשעבר מנכ"ל טלדור, יזם ואיש היי-טק בכיר, והמו"ל המייסד של ישראל היום, הלך לעולמו במהלך החג, באופן פתאומי. בן 70 היה במותו.

בהרב, יליד תל אביב, בוגר 8200, הקים ב-1982 את בית התוכנה .M.T.I מחשבים. ב-1986 הוא הקים את טלדור, שב-1993 הונפקה בבורסה בתל אביב. בינואר 2006 פרש בהרב מניהול טלדור ועבר לעסוק בפרויקטי יזמות עסקית וחברתית ובהשקעות, בעיקר בתחום ההיי-טק. בין היתר, הוא היה ממקימי הרשות הממלכתית לאבטחת מידע, שלימים הפכה למערך הסייבר הלאומי.

באפריל 2007 התבקש בהרב על ידי המיליארדר שלדון אדלסון להקים את ישראל היום, והוא שימש כמו"ל שלו עד 2018. בשנים האחרונות הוא המשיך לעסוק ביזמות והקים חברות, בהן גיטה בתחום הסייבר ההתקפי, ווטרפול בתחום הסייבר ההגנתי ואוריפר בעולם התרופות לסרטן.

במהלך השנים עסק בהרב לא מעט ביזמות חברתית, ובין היתר שימש כיו"ר פעיל בהתנדבות של עמותת איכות בשיקום, שמובילה רפורמות בתחום שיקום בריאות הנפש.

"נראה שבשמיים הוחלט להקים מיזם חדש – ולקחו אותו לעמוד בראשו"

טלדור היא כיום חלק מקבוצת וואן טכנולוגיות, לאחר שנרכשה על ידה. מהחברה נמסר כי "שמענו בצער רב על לכתו בטרם עת של אשר בהרב, המנכ"ל המיתולוגי של טלדור, ומי שהוביל אותה שנים רבות בכישרון ניהולי ובמקצועיות ראויה לציון, ויצר חברה חזקה, אמינה, ממובילות תעשיית ה-IT הישראלית. אנחנו גאים להמשיך את מורשתו של בהרב ז"ל ומשתתפים באבלה הכבד של המשפחה".

יואל יסקרביץ', שכיהן כמנכ"ל טלדור שירותים מנוהלים במשך שנה וחצי, ספד לו: "נראה שבראש השנה הוחלט בשמיים להקים מיזם חדש ובהרב נקרא באופן מיידי לעמוד בראשו. בהרב היה איש של עשייה שמונע מאנשים, עם אנרגיות יזמות ועשייה בלתי נגמרות – מהיי-טק דרך עיתונות עבור במפעלי חסד וכלה בהפצת יהלומים. הוא היה אוהב אדם, מאיר פנים לכל אדם, איש משפחה והיה תמיד לצד כל הסובבים אותו".

"הייתה לי הזכות לעבוד בצמידות עם אחד האסטרטגים העסקיים המבריקים בישראל", הוסיף יסקרביץ'. "הוא קיבל את פניי בחברה בבדיחה רבת משמעות ובכל כנס או מפגש ציפו להומור המיוחד שלו".

"נשמה ענקית עם קיבולת אין סופית לאנשים"

ציפי קורן, שהייתה לה ולבהרב דרך מקצועית משותפת, שותפה להגדרתו של יסקרביץ'. "הוא היה איש של אנשים ויזמות", אמרה. קורן הכירה את בהרב עוד בתנועת בני עקיבא, ולדבריה בזכותו היא החלה לעבוד כמרצה בחברת ההדרכה סיוון. כאשר בהרב הקים את טלדור הוא גייס אותה לחברה, ומאז היא עבדה אתו במשך 18 שנים, כאשר במשך שש שנים מתוכן היא הייתה מנכ"לית טלדור מערכות. קורן אף שימשה כמנכ"לית ישראל היום כשבהרב היה המו"ל של העיתון.

"מערכת היחסים בינינו הייתה כמו של שותפים", העידה קורן. גם לאחר הפרישה מישראל היום המשיכו השניים לעבוד ביחד, עד לפטירתו בחג ובין היתר ניהלו חברה משותפת בשם רב רן. לסיכום, היא אמרה כי בהרב היה "נשמה ענקית עם קיבולת אין סופית לאנשים".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אזרח

    ישראל היום? הביביטון? מבטל את כל הטוב שעשה

    1. משתאה

      אזרח, דעתי על ישראל היום כדעתך. זה אינו משנה את כל הטוב שהיה באשר בהרב. מצר מאד על הליכתו מאיתנו.

  2. רני רוגל

    אשר היה אדם יקר. מאות א.נשים היו היום בהלוויתו ברעננה, ונראה היה כי לכולם היה קשר אישי איתו - חברי או עסקי

  3. אורית ונגלוביץ

    אדם יקר ואהוב, איש אשכולות , איש של אנשים , אבידה גדולה , יהי זיכרו ברוך

אירועים קרובים