נער בן 17 נעצר בחשד לגניבת קוד המקור של המשחק GTA VI

המשטרה עצרה את הנער בחשד לפריצה של הלהיט הבא בעולם משחקי הווידיאו, כחלק מחקירה שמתבצעת בליווי היחידה הבריטית לפשעי סייבר ● יש הערכות שלפיהן הוא בין בכירי קבוצת ההאקרים $Lapsus

האם אחד מאירועי הסייבר הבולטים בעולם הגיימינג בדרך לפענוח?

משטרת בריטניה עצרה בסוף השבוע נער בן 17 בחשד כי הוא זה שפרץ לרוקסטאר וגנב את קוד המקור ואת הנכסים הדיגיטליים של הלהיט שהיא פיתחה ומפיצה, GTA, ושל מה שאמור להיות הלהיט הבא, GTA VI.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלה אישרה משטרת הסיטי של לונדון כי נעצר נער בחשד לחדירת סייבר (האקינג), אולם לא פירטה מעבר לכך. דיווחים שונים ברשת וברשתות החברתיות מקשרים את העצור לחדירה למערכות רוקסטאר.

המשטרה כתבה בציוץ כי "בערבו של יום ה', ה-22 בספטמבר, עצרה משטרת הסיטי של לונדון נער בן 17 מאוקספורדשייר, בחשד לחדירה, כחלק מחקירה שמתבצעת בליווי היחידה הלאומית לפשעי סייבר. הוא נשאר במעצר".

פריצה מהגדולות בהיסטוריה של עולם הגיימינג

הדלפת קוד המקור והנכסים הדיגיטליים של GTA VI היא בין הגדולות מסוגה בהיסטוריה של תעשיית משחקי הווידיאו. ההאקר התגאה בפריצה שביצע וכדי להוכיח את הפריצה הוא הפיץ קישור לקובץ RAR שפתיחתו חושפת עשרות סרטונים שמראים את פיתוח המשחק בפועל, כולל הכלים שבהם משתמשת רוקסטאר, וכן קטעים מהמשחק עצמו, שמציגים דבר אחד שכבר ידוע: תהיה גיבורה חדשה במשחק. אחד הנכסים שנגנבו, לפי הפרסומים, הוא גירסת בדיקה מלאה של המשחק.

ההאקר ציין כי הוא מוכן למכור את קוד המקור והנכסים של GTA יחד עם מסמכים שמלווים את הפיתוח של המשחק החדש בסכום התחלתי של 10,000 דולר.

על פי הערכות, העצור קשור לקבוצת ההאקרים $Lapsus, שמוקדם יותר החודש הפילה קורבן את המערכות של אובר, ושפרצה בעבר לכמה חברות עם מוניטין גבוה במיוחד, כמו סיסקו, סמסונג, אנבידיה ומיקרוסופט. ההערכות מתבססות על כך שאחד מראשי הקבוצה גר באוקספורדשייר – שבה, כאמור, נעצר הנער – ועל מעצר מחודש מרץ האחרון של נער בן 16 מהאזור, שנחשד כאחד מראשי הקבוצה (ושייתכן שמאז חגג את יום הולדתו ה-17). עם זאת, יש לציין שמדובר בהערכות בלבד.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים