הטכנולוגיה שמסייעת ליחסים של מנצ'סטר יונייטד עם האוהדים שלה

תמיכה טכנית מרחוק, תפעול ואחזקת ערוץ הטלוויזיה של המועדון וצוות המדיה שלו בימי משחקים, וכוונון והתקנת תיאטרון החלומות בסין - את כל אלה ועוד מספקת טים-ויואר לאחד ממועדוני הכדורגל הגדולים בעולם

מעבדת VR של טים-ויואר באיצטדיון אולד טראפורד.

עונת הכדורגל שתופסת תאוצה בימים אלה היא זמן מצוין לדבר על אחת מקבוצות הכדורגל הגדולות בעולם, ובוודאי האהודה ביותר שבהן – מנצ׳סטר יונייטד. יונייטד אמנם מדשדשת בשנים האחרונות, ואם לא תיקח העונה את אליפות הפרמיירליג היא תסגור עשור שחון מהתואר הבכיר באנגליה. למרות שבאמצע העשור הקודם הצליחה הקבוצה לזכות בגביע האנגלי, בגביע הליגה ואף בליגת אירופה תחת ז׳וזה מוריניו, נראה שהמועדון עדיין מחכה למנג׳ר שיוביל אותו אל אותן הצלחות עצומות מתקופתו של מי שנחשב אולי לגדול מאמני הכדורגל בכל הזמנים – סר אלכס פרגוסון.

השדים האדומים משחקים באיצטדיון אולד טראפורד בן 76 אלף המקומות, ובמאי האחרון, יחד עם עשרות אלפי הצופים נמנה גם כותב שורות אלה, שקיבל אירוח מהספונסר של הקבוצה –  טים-ויואר (TeamViewer) או TV בקיצור. רבים מקוראי שורות אלה מכירים את החברה הגרמנית מאפליקציית ההשתלטות מרחוק שלה – או התוכנה הזאת, שמבקשים מאיתנו להוריד בתמיכה הטכנית כדי שתומך טכני יטפל לנו בבעיה – אבל מסתבר של-טים-ויואר יש הרבה יותר מה להציע.

76 אלף מקומות. איצטדיון אולד טראפורד.

76 אלף מקומות. איצטדיון אולד טראפורד. צילום: פלי הנמר

״ישנו שימוש רב בטים-ויואר במגוון רחב של מצבים שבהם אנו צריכים לקבל גישה למכשירים מרחוק באקוסיסטם של מנצ׳סטר יונייטד – אם זה תמיכה טכנית מרחוק, תפעול ואחזקת ערוץ הטלוויזיה של המועדון, כוונון והתקנת תיאטרון החלומות, המרכז האינטראקטיבי של המועדון בסין, וכמובן צוות המדיה של המועדון בימי משחקים״, מסביר שון ג׳פרסון, מי שאחראי על שותפויות במנצ׳סטר יונייטד, והדברים שלו רק מדגישים את החשיבות של טכנולוגיה כמו זו של טים-ויואר עבור המועדון: אם פעם היה מדובר על אירוע מקומי בלבד, שקורה אחת לכמה ימים באיצטדיון, הרי שהיום מדובר באירוע בסדר גודל עולמי, ששולח את זרועותיו לכל חמש היבשות, והיכולת לשלוט במדיה ובתוכנה ממקום מרכזי אחד הופכת את כל הדבר הזה לאפשרי.

מימרה ידועה בעולם הכדורגל גורסת, שבזמן שלחברות מסחריות יש לקוחות, למועדון כדורגל יש אוהדים – והאוהדים האלה קשורים בעבותות למועדון שלהם. כותב שורות אלה מנהל מערכת יחסים סבוכה ורבת שנים עם מכבי חיפה, אלופת המדינה, שנחשבת אולי למועדון גדול בישראל, אבל מאן יו נמצאת בסקאלה אחרת לגמרי – לפי דלויט, לקבוצה יש כ-75 מיליון אוהדים ברחבי העולם, והנתונים האחרונים שנאספו מצביעים על 200 מועדוני אוהדים עצמאיים בלפחות 24 מדינות בעולם, ומבחינה סטטיסטית יש לו את כמות העוקבים השלישית בגודלה בעולם ברשתות החברתיות, אחרי ברצלונה וריאל מדריד. וכדי לשמר את היחס של האוהדים למועדון, משתמש המועדון בכלים של טים-ויואר.

CR7 מתכונן לבעיטת עונשין.

CR7 מתכונן לבעיטת עונשין. צילום: פלי הנמר

איאן נולאן, האחראי על התוכן במועדון, מסביר: ״אנחנו מעסיקים ארבעה צלמים בכל יום משחק, ובאמצעות טים-ויואר התמונות מגיעות לאוהדים שלנו תוך חצי דקה – סידרנו שליטה מרחוק למחשבים של הצלמים שלנו שיושבים על כר הדשא ליד המגרש, ואנחנו מזהים תמונות שהועלו בזמן אמיתי וכך הן מגיעות הכי מהר שאפשר לאוהדים. אנדרו רוקרופט, מהנדס טכנולוגיות במחלקת המדיה של המועדון, מסביר כי ״ערוץ הטלוויזיה של המועדון עובד 24/7, והמערכות של טים-ויואר עוזרות לנו לשלוט מרחוק על מרכזי השידור במקומות רחוקים ולאוהדים לא להפסיד אף דקה״.

הזכרנו קודם את תיאטרון החלומות, אותו מרכז אינטראקטיבי של המועדון בסין, שנפתח בזמן מגיפת הקורונה. אבל איך אפשר היה לנהל את ההקמה של מערכת מסובכת של 50 מחשבים, טאבלטים וסימולטרים תוך כדי שמירה על גישה וחיבור רציפים? באמצעות טים-ויואר – העובדים של ארגון ההקמה, הארבס אנטרטיינמנט, הצליחו במשימה ואפילו לא היו צריכים להגיע לסין ולהסתכן בהישארות ארוכה במדינה אם במקרה חלו בקורונה.

״טים-ויואר היא חברה שמספקת המון טכנולוגיות וכלים מעבר למה שאולי יש לאנשים בראש, ושיתוף הפעולה עם מנצ׳סטר יונייטד מדגים את זה מצוין. שווה לבדוק מה טים-ויואר יכולה לעשות עבורכם״, סיכמה נטלי קנטור, נציגת החברה בישראל, יוון וקפריסין.

רץ לחיבוק לאחר הבקעת שער. כריסטיאנו רונאלדו.

רץ לחיבוק לאחר הבקעת שער. כריסטיאנו רונאלדו. צילום: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים