"שוק המשחקים יגיעו להכנסות של 300 מיליארד ד' עד 2030"

כך אמר המייסד-שותף של יוביסופט, איב גולימוט, לעיתונאים באירוע שבו התייחס גם לפרשיית ההטרדות המיניות מלפני שנתיים וטען: "מעדנו" ● מנכ"ל חברת הגיימינג הצרפתית ציין שבעתיד משחקי החברה יכוונו יותר למובייל

יש לה תוכניות, מעט ניסיוניות, קדימה. יוביסופט.
איב גולימוט, מייסד שותף ומנכ"ל חברת הגיימינג הצרפתית יוביסופט.

איב גולימוט, מייסד שותף ומנכ"ל חברת הגיימינג הצרפתית יוביסופט. צילום: ויקיפדיה

איב גולימוט, מייסד שותף ומנכ"ל חברת הגיימינג הצרפתית יוביסופט (Ubisoft), דיבר בפריז ביום ד' האחרון, במסיבת עיתונאים שנערכה כחלק מהאירוע השנתי של החברה.

גולימוט עסק בדבריו, מן הסתם, בתעשיית הגיימיינג ובשוק המשחקים וטען כי השוק יגיע להכנסות של 300 מיליארד דולר עד 2030 – משמע, לעלייה, שכן שוק זה רשם השנה כמעט 200 מיליארד דולר של הכנסות. בנוסף התנבא גולימוט כי התחום יכלול בעתיד כחצי מיליון 'טאלנטים' או אנשי מקצוע מתעשיית המשחקים, ושהוא מצפה שלגיימינג יהיה קהל של כ-5 מיליארד משתמשים עד לשנת 2028, בעיקר באמצעות "הגדלת הדמוקרטיזציה של משחקים" במכשירים ניידים ובפלטפורמות אחרות.

עוד אמר המנכ"ל כי החברה מתכננת לאמץ מגוון מודלים עסקיים ומודלי הפצה, ביניהם ציין את הפורמט למשחקים מרובי משתתפים, את האפשור של משחק בחינם או במתכונת מנויים, ועוד טקטיקות שבכוונת יוביספוט לנקוט בקרוב.

מובייל ומטאברס על הפרק

החברה של גולימוט, כך לדבריו, מתכננת התמקדות חזקה במובייל, כשעל הפרק כבר נמצאים משחקים חדשים שיגיעו בקרוב לסלולר, עבור The Division ו-Just Dance, שהם בין המשחקים/יישומים המצליחים של המפתחת.

לדברי גולימוט, יוביסופט של 2030 תהיה חברה גדולה ונועזת יותר מאי פעם, בעיקר בזכות משחקים מחוברים המופעלים על ידי קהילות שחקנים, מה שיפחית את הקשיים שמפעילות על מפתחת המשחקים ענקיות כמו סוני, מיקרוסופט, נינטנדו, אפל וגוגל בשל הקונסולות או פלטפורמות שלהן וצורכיהן.

כיום רוב העסקים של יוביסופט נמצאים על קונסולות, אלא שבתוך שמונה שנים, כך אמר גולימוט, יוביסופט תשחרר משחקים בעולם שאנשים יכלו לגשת אליהם "בקלות כפי שהם מאזינים למוזיקה או צופים בסרטונים ביוטיוב או בטלוויזיה".

המנכ"ל אמר שינויים שעתידים להתרחש בעקבות עולמות המטאברס שאמורים להיות מפותחים בשנים הקרובות באופן משמעותי, ואמר ש-"הכלים שאנו בונים עבור Web3 גם יאיצו את המגמה הזו על ידי כך שיאפשרו את הופעתם של מספר יקומים וירטואליים, שבהם לשחקנים יש את החופש לקיים אינטראקציה, ליצור, להחזיק ולעבור בחופשיות בין משחקים. הם גם יעברו בין פלטפורמות וגם בין עולמות וירטואליים".

באירוע התקשורתי הוכרזו הרבה משחקים חדשים, בנוסף לשפע דרכים חדשות שבהן יוביסופט מנסה להרחיב את טביעת הרגל שלה, אבל לפי דיווחים שונים במדיה העולמית, גולימוט אמר יותר מדי בזמן שלא סיפק מספיק פרטים ממשיים על אף אחת מתוכניות החברה. מספר עיתונאי גיימינג מהעולם קיבלו מהמפגש עם גולימוט את הרושם שיוביסופט מנסה קצת מכל דבר, כדי לראות מה יצליח. 

הטרדות מיניות – האם הן נחלת העבר?

הפרשיה שנחשפה סביב יוביספוט לפני שנתיים העיבה גם היא על האירוע. כזכור, ב-2020 התפרסמו דיווחים רבים על התנהגות מינית לא הולמת בתוך החברה, ואל הביאו לסבב עזיבות של בכירים מהחברה. 

חברת משחקי הווידיאו – שהיא מהגדולות בעולם, ושבין מוצריה נכללים גם המשחקים המפורסמים Assassin’s Creed ו-Far Cry – מעסיקה כ-18 אלף עובדים ברחבי תבל. בזמנו היא פתחה בחקירה לאחר שפורסמו ברשת השיתופים בטענות להטרדות מיניות שמתחרשות בקרב עובדיה, וכאמור חלק מבכיריה עזבו.

ביום ד' התייחס מנכ"לה באופן לא מאוד מעמיק לפרשה ותיאר את שאירע כ"מעידה". לדבריו, החברה הודתה בפרשה ומאז למדה ממנה לקח. אלא שעל פי הדיווחים, יוביסופט נותרה תחת לחץ מאז מצד צוות העובדים שלה, שחש שהיא פשוט לא עושה מספיק כדי שהמצב יטופל באמת.

יצוין כי ברקע כל זאת נמצאת עסקה לוהטת בין הענקית הסינית טנסנט (Tencent) למשקיעי יוביסופט. באחרונה רכשה טנסנט בכ-300 מיליון דולר כ-50% ממניותיה של חברת האחזקות שבבעלות האחים גיימו, בהשקעה המשקפת ליוביסופט שווי של 10 מיליארד דולר. האחים גיימו הם בעלי מניות עיקריים של חברת הגיימיניג מצרפת, וכעת גם לטנסנט יש חלק משמעותי באחזקות אלו.

במסיבת העיתונאים מיום ד', בתגובה לדיווחים על ירידה במחיר המניה לאחר פרסום עסקת טנסנט, גולימוט אמר כי המשא ומתן הגדול עם טנסנט יכול לספק לחברה זכות "לעשות מה שאנחנו רוצים". המנכ"ל טען כי הוא סבור ש-"אנשים מרגישים שאנחנו רק עם בן זוג אחד, וזה לא המקרה, אנחנו באמת פתוחים לכל אחד. אבל אתם יודעים, בטווח הקצר המטרה שלנו – וגם בטווח הבינוני – היא לנסות להראות מה אנחנו יכולים להשיג באולפנים שלנו ולהגדיל את מחיר המניה, על ידי בניית פרויקטים שיהיו הטובים ביותר בתעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים