בלעדי

מנמ"ר משרד התחבורה, צור אהרון, סיים את תפקידו

אהרון מונה למנמ"ר המכללה למינהל ● פורסם מכרז למינוי מחליף במשרד התחבורה ● הוא הוביל את הפרויקטים הדיגיטליים המרכזיים במשרד ב-7.5 השנים האחרונות, בהם את היותו הראשון שעלה על ענן נימבוס

צור אהרון, המנמ"ר הפורש של משרד התחבורה - ובקרוב מנמ"ר המכללה למינהל.

מנמ"ר משרד התחבורה, צור אהרון, סיים באחרונה את תפקידו לאחר שבע שנים וחצי, וייכנס בקרוב לתפקידו החדש – מנמ"ר המכללה למינהל. טרם מונה לו מחליף במשרד התחבורה, ובימים אלה פורסם מכרז ממשלתי לבחירתו של זה.

אהרון הגיע למשרד התחבורה לאחר 28 שנות שירות בצה"ל, שאותן הוא סיים בדרגת סא"ל. בתפקידו האחרון במדים הוא היה חלק מתוכנית צי"ד בזרוע היבשה. אהרון אמר לאנשים ומחשבים שהוא פורש מהמשרד "בגלל שינויים שאגף ה-IT שלו אמור לבצע. לאור זאת, בחרתי להמשיך הלאה בקריירה שלי".

שלל התפתחויות דיגיטליות במשרד התחבורה

לדברי אהרון, משרד התחבורה עובר בשנים האחרונות מהפכה דיגיטלית. "כחלק מכך", אמר, "יישמנו את מדיניות האזרח במרכז, ובעזרת ה-IT אפשרנו קידום ופיתוח שורה של שירותים דיגיטליים לאזרחים שהקלו עליהם מאוד את הקשר עם המשרד, שחולש על תחומים רבים. משרד התחבורה מציע שורה ארוכה של שירותים שניתן לצרוך באופן דיגיטלי, מבלי הצורך לבוא פיזית למשרד. נושא מרכזי נוסף שהאגף הוביל הוא המרכזיות ההולכת וגוברת של הדטה, ובכלל זה פתיחה של לא פחות מ-1,120 מאגרי מידע לרשות הציבור, שהובילו לפיתוח שירותים רבים".

אהרון הוסיף כי המהלכים הדיגיטליים של המשרד התאפשרו בזכות ההחלטה לעבור לפורטל הממשלתי ולהשתלב בסל השירותים שם, באזור האישי של כל אזרח. הוא אמר כי "האזרח מתנהל כעת מול הפורטל של הממשלה ולא מול משרד התחבורה, וזה הבדל עצום, שמוכיח את עצמו יום יום – הבדל שללא הטכנולוגיה הוא לא היה קורה".

אחד השירותים שמשרד התחבורה מציע אונליין הוא העברת בעלות על רכבים – מה שלא היה מתאפשר ללא ה-IT. "כיום, תהליכי העברת הבעלות מתבצעים באופן דיגיטלי, ואם אזרח צריך להגיע למשרד הרישוי, הוא מזמין תור דיגיטלי – דבר שמקצר מאוד את השהות שלו שם", אמר אהרון. גם הרפורמה במבחני הנהיגה לא הייתה קורית אלמלא הייתה תשתית טכנולוגית, שהאגף בראשות אהרון פיתח. "בג"ץ אישר את הרפורמה בין היתר בזכות הפיתוחים שלנו. הפרטנו את התהליך, אבל הוא תחת בקרה מלאה ויעילה", ציין.

פרויקט דגל: הראשונים בנימבוס

הפרויקט האחרון שאהרון הוביל במשרד התחבורה, שהוא, ללא ספק, פרויקט דגל, הוא החלק של המשרד בענן הממשלתי נימבוס. "מדובר ביישום דטה מלא, ראשון מסוגו, בנימבוס, על גבי שרתי AWS. הפרויקט הזה הפך את משרד התחבורה לחלוץ במעבר לענן הממשלתי", אמר.

מהם האתגרים של המחליף שלך בתפקיד?
"האתגר שעומד בפניו ובפני משרד התחבורה בשנים הבאות הוא השלמת תכנון ובניית תצורות לעולם התחבורה החכמה, הרגילה והציבורית, שתאפשר איגום של הרבה מאוד בסיסי נתונים לצורך יכולות שיפור התכנון ושיפור השירות לאזרח".

איך אתה מסכם את תקופתך במשרד התחבורה?
"אני מסיים אותה בסיפוק רב, עם תחושה של עשייה רבה וגאווה גדולה שניתנה לי הזכות לשפר תחום שירות שחשוב לאזרחי ישראל, בעזרת הדיגיטל והטכנולוגיה".

מנמ"רים פורשים נוספים

באחרונה נערכו עוד שינויים בתפקידי מנמ"רים בגופים ממשלתיים: אילן אללוף, מנהל מרכב"ה, הודיע לא מכבר כי בחודש נובמבר הוא יסיים את תפקידו. שרון סולומון סיים את תפקידו במשרד מבקר המדינה והחל בימים האחרונים לשמש כמנמ"ר נתיבי איילון. בכיבוי אש, גיא חסון נכנס לתפקיד המנמ"ר במקום דוד פוניס, שכנראה מסיים את תפקידו בשירות הכבאות. נתן הרשקוביץ, מנמ"ר רשות ניירות ערך, פרש באחרונה מתפקידו לאחר 22 שנים, וטרם נמסר מי יחליף אותו.

במגזר העסקי דיווחנו באחרונה על מינוי חשוב: אירנה פורטניק, מנמ"רית כאל, מונתה למשנה למנכ"ל בנק ירושלים.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נופר

    איש יקר וערכי, היה מפקד שלי בצבא, בהצלחה בכל אשר תבחר לעצמך.

  2. רגנאר רוטברד

    הרבה מנמ"רים בתקופה האחרונה מסיימים את תפקידם ועוברים לתפקידים אחרים לאו דווקא לתפקיד מנמ"ר... לדוגמא סמנכ"ל מערכות מידע של לאומית שהלך להיות יועץ, סמנכ"ל מערכות מידע של אסותא מרכזים רפואיים שעבר לנהל לקוחות אסטרטגיים בחברה בינלאומית, עכשיו צור אהרון... אין ספק שמתפתחת מגמה.

  3. איטה

    לכל השדים והרוחות, מה זה מנמ"ר? אינכם יכולים לכתוב, פעם אחת בכתבה, את המינוח המלא?

אירועים קרובים