גוגל לא מאשרת ל"חברתית האמיתית" של טראמפ להיכנס ל-Play Store

נשיא ארה"ב לשעבר הקים את השירות אחרי שסולק מטוויטר, כדי לספק לו, לתומכיו ולאנשי ימין מרחבי העולם "בית" לעמדותיהם ● מגוגל נמסר כי לפלטפורמה חסר ניהול תוכן יעיל, כדי שתעמוד בתנאי חנות האפליקציות

הרשת החברתית שלו חסומה בחנות גוגל. דונלד טראמפ. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

פלטפורמת המדיה החברתית של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לא זוכה להיכנס לחנותה של הענקית ממאונטיין ויו, Google Play, משום דאגות מהיעדר ניטור תוכן מספק בשירות. משמעות הדבר היא שהאפליקציה אינה זמינה להורדה לבעלי מכשירים מבוססי אנדרואיד. מצב זה של האפליקציה מבית טראמפ דווח בהרחבה בתקשורת העולמית השבוע.

'החברתית האמיתית' (Truth Social) היא רשת חברתית, שמאחוריה עומדת חברת TMTG (ר"ת Trump Media & Technology Group), שבבעלות נשיא ארצות הברית לשעבר. הפלטפורמה הושקה בהשקה ציבורית מלאה ב-21 בפברואר 2022, במטרה אחת ברורה – לתת במה לקולות הציבור הימני בארה"ב וברחבי העולם, כמו גם לטראמפ, הרואה עצמו כמנהיג ציבור זה.

הסיבה לכך שטראמפ סבר שיש נחיצות לרשת חברתית שכזו היא סילוקו, אפשר לומר בבושת פנים, מהפלטפורמות החברתיות של גוגל (יוטיוב), מטא (פייסבוק ואינסטגרם) וטוויטר – זירת הבית שלו עד אותו רגע – אחרי שתומכיו התפרעו בגבעת הקפיטול עקב הפסדו בבחירות לנשיאות 2020.

לפי גוגל, הפלטפורמה מאפשרת פרסומים של תוכן אסור, כדוגמת הסתה לאלימות ואיומים פיזיים, ותוכן זה מפר את מדיניותה. "ב-19 באוגוסט הודענו ל-חברתית האמיתית על מספר הפרות של מדיניות סטנדרטית בהגשת האפליקציה הנוכחית שלהם, וחזרנו על כך שמערכת אפקטיבית לניהול תוכן שנוצר על ידי משתמשים היא תנאי בתנאי השירות שלנו, כדי שאפליקציה מכל סוג תעלה לאוויר ב-Google Play", נכתב בהצהרה מטעם הענקית ממאונטיין וויו.

סתירות מובהקות בטענות הצדדים

באחרונה טען מנכ"ל הרשת החברתית של טראמפ, דווין נונס, כי זמינות האפליקציה בחנות גוגל תלויה ב-Play Store ובפתיחותה. "אנחנו מחכים שיאשרו אותנו", אמר נונס בראיון ל-Just The News Not Noise. "אני לא יודע מה לוקח להם כל כך הרבה זמן", הוסיף.

בהצהרה מטעם הבעלים של השירות, TMTG, נאמר בנוסף כי אנשי החברה "עבדו ללא הרף, בתום לב, עם גוגל כדי להבטיח שאפליקציית Truth Social Android תואמת למדיניות של גוגל, מבלי להתפשר על ההבטחה שלנו להיות מקלט לחופש הביטוי".

במקביל הציגה גוגל מצב אחר לחלוטין, כשבהצהרה שפרסמה בשבוע שעבר היא ציינה כי הארגון שבראשו עומד נונס "חזר והכיר במשוב שלנו ואמר שהוא עובד על טיפול בבעיות אלה". ענקית הטק הוסיפה ועדכנה כי היא מצידה סיפקה עצות והדרכה, כיצד לשנות את מדיניות ניהול התוכן של הפלטפורמה, וזאת מתוך רצון לעזור ל'חברתית האמיתית' להתקבל לחנותה.

כאמור, הסירוב להכניס את האפליקציה לחנות גוגל מדיר אותה מרבים. למעשה, 44% מכלל משתמשי הטלפונים הניידים בארה"ב הם בעלי מכשירי אנדרואיד – לכן המהלך מנתק מאסה של משתמשים פוטנציאליים משימוש ביישום של טראמפ.

יצוין עם זאת כי האפליקציה זמינה למערכת ה-iOS של אפל כבר מפברואר, ומאז היא בהחלט ניתנת להורדה מחנות האפליקציות אל מכשירי ה-iPhone.

דווקא מותרת בחנותה של אפל. החברתית האמיתית.

דווקא מותרת בחנותה של אפל. החברתית האמיתית. צילום: צילום מסך מה-App Store

כמה משתמשים יש לשירות כיום ובמה הם עוסקים?

נוכחותו של טראמפ ברשתות החברתיות נחסמה ב-6 בינואר, בחלק נכבד מהמקרים לצמיתות, אחרי שהוא נחשד כמי שהסית וגרם לתומכיו להתנפל על מחוקקים אמריקנים בתקרית קשה, שכללה אפילו גם הרוגים. פלטפורמת המדיה החברתית האלטרנטיבית שייסד טראמפ הושקה רשמית, כאמור, רק בפברואר השנה, וזאת משום שבעיות טכניות שונות הגבילו אותה מהגעה למשתמשים אפשריים. חלק מהבעיות הטכניות מנעו את השימוש בה בדפדפני אינטרנט, והגבילו את טווח ההגעה שלה מעבר לארה"ב. בהמשך, אפילו אנשים שהורידו אותו דרך ה-App Store דיווחו שאינם יכולים להשתמש בה מסיבות שונות ומשונות. למרות כל זאת, האפליקציה הורדה כשני מיליון פעמים כבר בשבועיים הראשונים ממועד השקתה, ולפי הדיווחים יש לה כשני מיליון משתמשים פעילים בחודש, החל מאפריל השנה. עוד דווח כי חלה עלייה בהורדות הפלטפורמה בעקבות הפשיטה בבית הנופש של טראמפ במאר-א-לאגו, שערכה ה-FBI, לפני מספר שבועות.

גם טראמפ עצמו משתמש בפלטפורמה לעתים קרובות במיוחד מאז פשיטת ה-FBI על מאר-א-לאגו מוקדם יותר החודש, וזאת כדי לתקוף את החיפוש של הבולשת בביתו, וכן כדי לשתף פוסטים הקשורים לתיאוריית הקונספירציה קיואנון (QAnon).

בוויקיפדיה, האינציקלופדיה המקוונת והפתוחה שמוזנת על ידי הציבור, נכתב אודות קיואנון כך: "QAnon, כקיצור של Q Anonymous, היא תאוריית קשר בקרב הימין הקיצוני בארצות הברית, המבוססת על פרסומיה באתרי אינטרנט של דמות מסתורית בשם Q. התיאוריה עוסקת בטענות שהעלה Q, שעל פיהן קיימת מזימה סודית כנגד נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ותומכיו, שמונהגת בידי הדיפ סטייט בארצות הברית, ומטרתה להסתיר מלחמה סודית שמנהל הנשיא נגד רשת סחר בילדים למטרת מין, שמפעילים פדופילים סוגדי שטן השולטים בעולם, שחבריה, לטענת מאמיני התיאוריה, הם אנשי הוליווד, בכירי ממשל וחברי המפלגה הדמוקרטית. מקור תיאורית הקונספירציה בפוסט אינטרנטי באתר 4chan, שפרסם אדם אנונימי בשם Q באוקטובר 2017. בפוסט טען Q שיש לו גישה למסמכים מסווגים בממשל האמריקני שחושפים את רשת הסחר בילדים, ותיאוריות קונספירציה רבות נוספות, ביניהן הפצת הטענה שנגיף הקורונה הוא שקר שנוצר על ידי ממשלות העולם".

הערך ממשיך ומפרט עוד אודות הנושא ובהחלט מספק לקוראים אינדיקציה מדוע בגוגל סבורים שאפשור הורדת היישום מחנות החברה עלול להוות למעשה מתן פתחון פה ואפשרות להפצת דעות שיכולות לייצר בקרב הנחשפים אליהן תגובות בלתי צפויות והרות אסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים