רן שלום, עיריית פתח-תקווה: "נבנה ענן בן כלאיים"

"עם המעבר למיחשוב ענן האחריות לא תעבור לספק", אמר שלום, מנמ"ר עיריית פתח-תקווה, "המנמ"ר ישנה את התנהלותו, אך תפקידו לא ישתנה מהותית" ● איתיאל מעין, CTO עיריית תל אביב-יפו: "יש לנו כמה רבדים לענן: ענן פרטי שהוא חוות השרתים המרכזית, שימוש בתשתיות ייעודיות לנו בלבד בענן, וכן שימוש בשירותים בענן, שאינם כוללים מידע"

"אנו מתכננים ענן היברידי, בן כלאיים, מבוסס תפיסת תשתית כשירות (Iaas) שבמסגרתו חלק מהתשתיות יהיו אצל ספק המיחשוב, וחלק יהיו אצלנו – בענן מיחשוב פרטי", אמר רן שלום, מנמ"ר עיריית פתח-תקווה.

שלום דיבר בפאנל מנמ"רים שנושאו מיחשוב ענן, שנערך במסגרת כנס המנמ"רים החצי שנתי. הכנס, המתקיים זו הפעם השביעית, נערך ביום ב' השבוע במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מנמ"רים בכירים, והנחו אותו פלי הנמר – נשיא הקבוצה, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי. את הפאנל בנושא מיחשוב ענן הנחה אבי עסיס, מנכ"ל Widelink.

לדברי שלום, בטרם ההחלטה על יישום פרויקט מיחשוב ענן, יש לבחון כמה היבטים. ההיבט הראשון, אמר, הוא "כמו כל פרויקט, גם בתחום מיחשוב ענן, הפרויקט צריך להצדיק את עצמו מבחינה כלכלית. בלי כדאיות כלכלית – לא מתחילים. יש לקחת בחשבון את עלויות ההקמה ואת עלויות העזיבה מספק אחד לפתרון חלופי אחר".

לאחר מכן, ציין שלום, יש לבדוק את נושא אבטחת המידע, "הוא הכי חשוב. לא תהיינה פשרות בנושא הזה. יש לבחון את העובדים של ספק מיחשוב הענן ואת מהימנותם, והאם הם יכולים לפגוע בשירותים שאני מספק ללקוחות, התושבים".

ההיבט השלישי, לדברי שלום, אותו יש לבחון, הוא "האם הספק יודע לתת לי SLM – ניהול רמת שירות, לפי מתודולוגיות וסטנדרטים, דוגמת ITIL". הוא הוסיף, כי המטרה היא שהמעבר למיחשוב ענן יגדיל את שביעות הרצון משירותי ה-IT ויאפשר למערך המיחשוב בארגון להשקיע יותר זמן במימוש האסטרטגיה המיחשובית.

"עם המעבר למיחשוב ענן האחריות לא תעבור לספק", סיכם שלום, "המנמ"ר ישנה את התנהלותו, אך תפקידו לא ישתנה באופן מהותי. כמות אנשי התשתיות ביחידת ה-IT תקטן, אך היא לא תיעלם, מאחר ועדיין יידרש לערוך בקרה על מימוש החוזה לתשתיות הענן".

איתיאל מעין, CTO וארכיטקט ראשי, אגף מיחשוב ומערכות מידע, עיריית תל-אביב-יפו, אמר בפאנל, כי "יש לנו כמה רבדים לענן: ענן פרטי שהוא חוות השרתים המרכזית – אספנו את השרתים מכל האתרים וחיברנו את כל הלקוחות באמצעות טרמינל סרביסס, מבוססי קוקפיט וסיטריקס; שימוש בתשתיות ייעודיות לנו בלבד בענן, כך, כל שירותי 'עירייה זמינה' נמצאים על שרתים ייעודיים לנו בלבד, בנטויז'ן; שימוש בשירותים בענן, שאינם כוללים מידע, ואז אין צורך בטיפול בהיבטים של אבטחת מידע, דוגמת סינון אתרים לגלישה". "אנו עם יד על הדופק לגבי שימוש בשירותים משותפים בענן", אמר מעין, "אם כי היום הנושא אינו רלוונטי לנו בגלל היבטים שונים".

גל עופרי, מנהל פיתוח עסקי בבזק בינלאומי, אמר שהם חוסכים משאבים רבים ללקוחות, בכך שהם מעמידים עבורם תשתיות בעלות פחותה ממה שאלו היו עולות להם באופן עצמאי. בעיקר, אמר עופרי, "המדובר בתחומי אבטחת מידע – שם יש לנו כלים יקרים ובעלי עוצמה, וכן בתחום התקשורת. כך, ביכולתנו לספק ללקוחות ביצועי רשת ברמה גבוהה".

הוא הוסיף, כי "מלבד אירוח שרתים ייעודיים ללקוח ואירוח לקוח על שרתים משותפים, אנו מתעתדים להציע בקרוב אפשרות, כמו באמזון, בה ארגונים ירכשו שרת וירטואלי, כאשר הלקוח יגדיר את עומת המיחשוב הנדרשת לו בהיבטי זיכרון ועיבוד, וכן את שטח האחסון הנדרש". כמו כן, ציין עופרי, שהם מאפשרים גם שרותי מידע כדוגמת hosted exchange.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    בקיצור הטכנולוגיה מאפשרת היום לקבל שרותים בעוד דרך מלבד הדרכים שהיו ידועות עד כה. זו עוד אפשרות בסל האפשרויות של המנמ"ר / הארגון ה"עננות" מסתובבת בשטח כבר זמן רב. facebook, google, amazon חברות SAAS למיניהן אני מתחיל לשמוע קולות התפכחות הספקים לוחצים אבל המנמרי"ם והארגונים שוקלים דברים לגופם עלויות, אבטחת מידע, גמישות תפעולית וכו ישראל פטשניק אסטרטגיה עסקית טכנולוגית

אירועים קרובים