גוגל שחררה רשמית את אנדרואיד 13 – ראשית לטלפוני הפיקסל שלה

מערכת ההפעלה בגרסת הבטא החדשה שלה תתגלגל למכשירי פיקסל 4, 5 ו-6 תחילה, ורק לאחר מכן ליתר המכשירים מבוססי האנדרואיד שאינם מתוצרת הענקית ממאונטיין וויו

סופסוף מגיע ללקוחות. אנדרואיד 13.

לאחר תיקון מספר באגים קטנים ואחרונים, גוגל סופסוף בטוחה מספיק במערכת ההפעלה שלה כדי להפיץ אותה לציבור הרחב. הענקית ממאונטיין וויו הודיעה כי אנדרואיד 13 (Android 13), בגרסת הבטא המוגמרת שלה, תחל להתגלגל כעת, ראשית אל חלק קטן מהמשתמשים אשר בידיהם מכשירי פיקסל (Pixel4, Pixel 5, ו-Pixel 6) מתוצרתה.

אז מה מחדשת מערכת ההפעלה אנדרואיד 13? לפי דיווחים במדיה העולמית, ה-OS של גוגל הייתה בשלה כבר מזה זמן רב והגרסה החדשה האחרונה הזו רק משכללת ומשפרת תכונות פה ושם.

גוגל הבהירה כי מדובר במערכת המתמקדת ב"פרטיות, אבטחה ופרודוקטיביות של מפתחים".

למשתמשים הפרטיים תספק המערכת אופציה לשינוי ניראות, עם יותר אפשרויות להתאמה אישית, יכולת להתאים את שפת האפליקציות על בסיס כל מקרה לגופו, כמו גם ניהול מפורט יותר של התרעות והרשאות. מערכת ההפעלה גם מחזקת את הסנכרון של מידע עם מכשירי הכרומבוק.

הגרסה מוסיפה לניידים מבוססי האנדרואיד גם בקרות פרטיות מפורטות יותר, בוחר תמונות חדש, אודיו Bluetooth LE ועוד. בנוסף יש גם אייקוני אפליקציות מותאמים אישית, בעבור מי שרוצה אפילו יותר התאמה משלו מאשר מה שמחולל ערכות הנושא Material You של החברה מספק כבר. לצד אלו יש גם נגן מדיה מעודכן.

גם עבור המשתמשים הפרטיים תכונות האבטחה אמורות להיות משופרות בגרסה זו של אנדרואיד, כאשר כעת ניתן לשתף רק את התמונות והסרטונים הנבחרים עם אפליקציות אחרות. בנוסף, נתונים רגישים כמו כתובות דוא"ל ופרטי חשבון שמועתקים, יוסרו אוטומטית מההיסטוריה שנשמרת בקליפבורד.

בעלי הסמארטפונים מבית גוגל עתידים לקבל בקרוב הודעה על העדכון, שלמעשה זמין החל מהיום (ג') למכשיריהם. בעלי מכשירים ניידים מתוצרת סמסונג, אסוס, נוקיה (HMD), מוטורולה, סוני, שיאומי, וואן פלוס ו-Oppo צפויים לקבל את העדכון בהמשך השנה. ואולם נתון מעניין גילתה גוגל ושעליו דווח באחרונה מצביע על כך שאנדרואיד 12 הותקן רק ב-13.3% מהמכשירים. מעניין אם לגרסה החדשה תהיה יותר היענות ואם היא תגיע ליותר סמארטפונים בסופו של יום.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים