האם אפל מתכוונת להציף אותנו בפרסומות באפליקציות נוספות שלה?

לפי דיווח של מארק גורמן מבלומברג, אפל מתכוונת להוסיף שטחי פרסום ב-App Store שלה ובאפליקציות המפות, הפודקאסטים והספרים

המעצבת הראשית שלה עוזבת. אפל

האם אפל מתכננת "לשתול" מודעות בעוד ועוד אפליקציות המותקנות מראש במכשיריה, כמו מפות, ספרים ופודקאסטים?

לפי דיווח של מארק גורמן מבלומברג, אפל בדקה באופן פנימי מודעות חיפוש באפליקציית המפות שלה, שיכולות להציג המלצות כשמחפשים מסעדות, חנויות או עסקים סמוכים אחרים.

אפל כבר מיישמת מודל פרסום דומה ב-App Store, מכיוון שמפתחים יכולים לשלם כדי לקדם את האפליקציה שלהם בדף חיפוש עבור שאילתה מסוימת, כמו "משחקי פאזל" או "עורך תמונות". כפי שציין גורמן, פרסום מודעות באפליקציית המפות יכול להתבצע באותו אופן, כשעסקים משלמים כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש כאשר משתמשים מזינים מונחי חיפוש מסוימים.

כמו אפליקציית המפות, גם אפליקציות הפודקאסטים והספרים הן כרגע נטולות מודעות, ולהערכתו, ענקית הטק עשויה להציג מודעות גם באפליקציות הפודקאסטים והספרים שלה. זה עשוי לאפשר לבעלי אתרים להציב מודעות באזורים בתוך כל אפליקציה, או לשלם כדי שהתוכן שלהם ימוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

בעוד שב-App Store כבר יש מודעות בלשונית החיפוש, גורמן צופה שאפל תרחיב את המודעות לכרטיסייה Today ולדפי הורדת האפליקציה, הנחה שתואמת לדיווחים נוספים באתרים שונים.

גורמן מציין גם את הפוטנציאל לפרסום ב-Apple TV Plus, ואומר שהחברה יכולה ליצור שכבה נתמכת-פרסומות זולה יותר, משהו שגם נטפליקס ודיסני פלוס מתכננות ליישם עד סוף השנה. נכון לעכשיו, Apple TV Plus מציעה מנוי חודשי ללא פרסומות תמורת 4.99 דולר.

המהלך של אפל לפתוח שטחי פרסום נוספים ב-App Store שלה – ואולי גם באפליקציות המפות, הפודקאסטים והספרים, מאותת כי ייתכן שאפל מעוניינת להרחיב את עסקי הפרסום שלה עוד יותר. בחודש מאי האחרון פורסם דיווח על כד שאדי קיו, סגן נשיא בכיר לשירותים באפל, מתכנן ארגון מחדש של עסקי השירותים של אפל כדי להפנות יותר תשומת לב לסטרימינג ולפרסום. זרוע השירותים של אפל, הכוללת את הפרסום והמנויים השונים שלה, הציגה עלייה בהכנסות של 12% ברבעון האחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים