על רקע מצב השוק: רובין הוד פיטרה כרבע מכוח האדם שלה

אפליקציית המסחר העצמאי בניירות ערך - שהייתה "לוהטת" במובני ביקוש ושימוש בידי משקיעים - חווה אף היא את המשבר הכלכלי ומשבר הקריפטו ● באפריל צמצמה כבר 9% מצוות העובדים - אך זה לא הספיק, לדברי טנב, מנכ"לה

מפטרת כרבע מהעובדים. רובינהוד.

רובין הוד (Robinhood Markets) – מפעילת הפלטפורמה הפופולרית למסחר עצמאי בבורסה – מתכננת לפטר כ-23% מהעובדים שלה, על רקע הידרדרות במצב הכלכלי וצמצום פעילות המסחר. הקיצוצים ישפיעו על העובדים בכל תחומי החברה, אך עיקר ההשפעה תהיה על שיווק ופיתוח תוכנה. הפייננשל טיימס העריך את מספר העובדים שהושפעו בכ-780.

באפריל הודיעה החברה על קיצוץ של 9% בצוות עובדיה, אך זה לא הספיק, כך לדברי ולאד טנב, המייסד השותף והמנכ"ל של החברה.

"מאז, ראינו הידרדרות נוספת בסביבה המקרו-כלכלית, עם שיא אינפלציה מזה 40 שנה וקריסת שוק מטבעות הקריפטו", כתב טנב. "זה הוביל להפחתה נוספת בפעילות המסחר של הלקוחות".

את החדשות הרעות בישר טנב בפוסט שעלה בחתימתו אתמול (ג') בבלוג החברה. באותו יום שהחברה פרסמה החברה גם את התוצאות הפיננסיות הלא ממש מלהיבות שלה לרבעון השני, וכן נודע כי ספגה קנס מהמשרד לשירותים פיננסיים של מדינת ניו יורק בגובה 30 מיליון דולר, שהוטל על סניף הקריפטו של החברה בשל הפרות לכאורה של איסור הלבנת הון, אבטחת סייבר והגנת הצרכן.

מנכ"ל רובין הוד, ולד טנב. צילום: ויקיפדיה

מנכ"ל רובין הוד, ולאד טנב. צילום: מתוך ויקיפדיה

כמעט חצי משווי החברה נחתך מתחילת השנה

כאמור, חברת הפינטק – שהייתה למשך זמן מה "לוהטת" במובני ביקוש ושימוש בידי משקיעים, ואף כיכבה בפרשיית מניות גיימסטופפרסמה את הדו"ח שלה לרבעון השני אתמול, ועשתה זאת יום מוקדם מהצפוי. לפי הדו"ח, ההפסד הנקי של החברה באפריל-יוני הצטמצם והסתכם ב-295 מיליון דולר, או 34 סנט למניה, לעומת הפסד של 392 מיליון דולר, או 45 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. מאידך, ההכנסות עלו ב-6%, ל-318 מיליון דולר. הנתונים, כך לפי אנליסטים עולים בקנה אחד עם ציפיות השוק.

עוד ניתן היה ללמוד מהדיווח כי מספר לקוחות החברה, הפעילים לפחות פעם בחודש, ירד ב-1.9 מיליון לעומת הרבעון הקודם, והיקף הנכסים בשמירה בטוחה ירד ב-31%, ל-64.2 מיליארד דולר.

נתון נוסף – וחשוב במיוחד – הוא שמאז תחילת 2022, השווי של רובין הוד ירד לכמעט חצי משוויה קודם לכם. ירידה של 48% ל-7.88 מיליארד דולר.

יצוין כי ההשפעה על מצבה של רובין הוד אינה רק ממצב השוק הכללי אלא גם עקב ה"חורף" ששורר כיום בזירת הקריפטו. כמו רובין הוד, גם בורסת המטבעות הדיגיטליים קוינבייס וג'מיני חוו את השפעת מצב הקריפטו, וצמצמו את כוח האדם שלהן. ככלל, הקריסה של התחום הביאה לקיצוץ של יותר מ-3,700 משרות בפחות 16 חברות קריפטו מובילות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים