הענקית ממאונטיין וויו נחושה: גוגל סטדיה לא ייסגר

בחודשים האחרונים נשמעו דיווחים ששירות הגיימינג בענן של גוגל - שהושק לפני כשנתיים, ולא הגיע לארצנו הקטנטונת - יוחשך, אך החברה מתעקשת שלא ● "אנחנו עובדים תדיר על הבאת משחקים מעולים לפלטפורמה"

לא ייסגר. גוגל סטדיה.

גוגל התייחסה באחרונה בפומבי לסוגיית סגירת סטדיה (Google Stadia) – שירות הגיימינג בענן שלה, שהושק לפני כשנתיים ולא הגיע לישראל כלל – ואמרה שהדבר פשוט לא נכון ולא קורה.

כבר בפברואר השנה עדכנו כי לפי דיווחים בתקשורת גוגל בחרה להפסיק לתעדף את פלטפורמת הזרמת המשחקים שלה, סטדיה, ולשנות את אופיה כליל. אז טען הביזנס אינסיידר שגוגל רוצה להשתמש בטכנולוגיות הבסיסיות של סטדיה בשירות חדש בשם גוגל סטרים (Google Stream), שחברות אחרות יוכלו להשתמש בו כדי להזרים משחקים.

מוקדם יותר באותו חודש דיווחנו כי גוגל סטדיה מסיים את פעילותו כפי שהתנהלה עד כה, בהתבסס על פוסט שפורסם אז בבלוג החברה. בפוסט ההוא אישר סגן נשיא סטדיה, פיל הריסון, כי פעילות צוותי פיתוח המשחקים הביתיים למכשיר הזרמת משחקי הווידיאו של גוגל מסתיימת משום רצון "למקד את עתידה של סטדיה בהזרמת משחקי צד שלישי". אז כתבו פרשנים כי המשמעות של ההודעה אינה סגירה מוחלטת של השירות, אלא של-סטדיה של גוגל כבר לא יהיו כותרים בלעדיים שלו. בהתייחסו לשינוי ציין האריסון כי "בשנת 2021 אנו מרחיבים את מאמצינו לסייע למפתחי משחקים ולבעלי אתרים לנצל את טכנולוגיית הפלטפורמה שלנו ולהעביר משחקים ישירות לשחקנים שלהם. אנו רואים הזדמנות חשובה לעבוד עם שותפים המחפשים פתרון למשחק שכולו מבוסס על התשתית הטכנית המתקדמת וכלי הפלטפורמה. אנחנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר לבנות את סטדיה לעסק בר קיימא לטווח הארוך, המסייע לצמיחת הענף".

במרץ נודע כי גוגל מנסה להפיח חיים חדשים בשירות הזרמת המשחקים שלה, אחרי שלא ממש הצליח לעמוד בציפיותיה, אבל כבר אז נשמע שהחידושים יביאו למעשה לשינוי באופי הפלטפורמה המקורי. 

אלא שבחלוף מספר חודשים, הדברים כנראה נראים קצת אחרת.

ההכחשה הרשמית באה כתגובה לציוץ

מוקדם יותר השבוע החלו שוב להסתובב שמועות בנוגע לסטדיה – ואלו קבעו כי עכשיו השירות באמת עומד להיסגר. אך אז גוגל התייחסה לשמועות האמורות והבטיחה – סטדיה ממשיך לפעול.

הכרזה הרשמית שמכחישה את הסגירה הגיעה מחשבון הטוויטר של גוגל סטדיה עצמו מוקדם יותר השבוע. החשבון הגיב למשתמש בשם BlueFireDemon44, ששאל אותו האם הוא עומד להפסיק לפעול, וענה: "סטדיה לא נסגרת. תהיו בטוחים שאנחנו תמיד עובדים על הבאת עוד משחקים מעולים לפלטפורמה ול-סטדיה פרו".

הטענות כי סטדיה גוססת נפוצו כבר זמן רב, כאמור, והתעצמו במיוחד לאחר שגוגל סגרה את שני האולפנים שהיו אמורים ליצור משחקים בלעדיים לפלטפורמה. בינואר 2021, חטיבת המשחקים והבידור של סטדיה נסגרה לחלוטין, והמנכ"ל ג'ייד ריימונד התפטר.

מאז, נטען שגוגל מעולם לא הבינה את תעשיית המשחקים, ולכן לא מצליחה להצליח בה.

כעת נראה שפלטפורמת הסטרימינג הלא ממש יציבה תמשיך לחיות, לפחות עוד קצת, אבל השאלה היא האם מדובר על הישרדות בלבד או על שירות גיימינג שיכול באמת מתישהו לשגשג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים