האם שוק הכרומבוק במגמת קריסה?

נתח השוק של המחשבים הניידים המבוססים על מערכת ההפעלה Chrome OS של גוגל חווה משבר דרמטי ברבעון השני של 2022 - בסך הכל 6 מיליון ניידי כרומבוק נמכרו בו, ומדובר ב-50% מחשבים פחות מהרבעון המקביל אשתקד

ישובו להיות מבוקשים|? מחשבי כרומבוק. אילוסטרציה.

שוק מחשבי הכרומבוק – הניידים המבוססים על מערכת ההפעלה Chrome OS של גוגל – התרסק באופן מדהים ברבעון השני של 2022. לפי נתונים שסיפקה חברת מחקרי השוק IDC, נמכרו ברבעון השני של השנה בסך הכל שישה מיליון ניידי כרומבוק, שזו נפילה של יותר מ-50% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2021.

חודשי הרבעון השני הם אפריל עד יוני, ואלו חודשי סוף שנת הלימודים, אך גם בהם הרכישות של מחשבים כאלה, שנחשבו לפחות עד לדו"ח הזה לפופולריים מאוד בשוק החינוכי, כבר לא היו גרועות כל כך מזה שנים. ואולם הירידה של השוק המסוים הזה מול שוק מחשבי ה-PC הרגיל היא קשה פי כמה וכמה.

היצרניות כולן חוו את ההתרסקות בביקושים

ברבעון השני של 2021 נמכרו קצת יותר מ-12.3 מיליון יחידות, וכל השחקניות בשוק סבלו קשות, אך זה בלט במיוחד במכירות של HP. מכירות אלו התרסקו מ-4.3 מיליון כרומבוקים ברבעון השני של 2021 – עם נתח שוק של 35.2% – ל-0.9 מיליון יחידות ברבעון השני של השנה – ונתח שוק של 15.6% בלבד, שהוריד אותה למקום הרביעי.

גם סמסונג סבלה נפילה אחריה, ברמה של 57.3% – ממכירות של 0.9 מיליון ל-0.4 מיליון בלבד.

דל, שחוותה ירידה של 15.5% בלבד – מ-1.8 ל-1.5 מיליון יחידות – זינקה למקום הראשון מהרביעי, עם נתח שוק של 25.5%.

אייסר עלתה למקום השני – עם 1.3 מיליון יחידות, לעומת 1.9 מיליון יחידות באותה תקופה בשנה שעברה.

לנובו סבלה גם היא מרבעון קשה עם ירידה של 54% במונחים של שנה לשנה – מ-2.5 ל-1.2 מיליון – ועם ירידה ממקום שני לשלישי בשוק עם 19.4%.

ב-IDC דווקא אופטימיים לקראת הרבעון הרביעי של השנה, עם החזרה ללימודים, והם מעריכים כי השוק יחזור לצמוח. אלא שלאור המספרים הללו קשה להאמין שהוא ישוב לאותה רמה כמו בשנה שעברה – גם בגלל שרוב הילדים בשוק כבר מצוידים כיום במחשב, לאחר תקופת ארוכה של למידה מרחוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים