ביהמ"ש החליט: משפט טוויטר-מאסק יהיה מהיר וייערך כבר באוקטובר

אחרי שהתעמתו על מועד המשפט ואורכו, טוויטר רושמת ניצחון ראשון - אתמול (ג') נקבע כי תביעתה נגד יזם הטק, שביטל הבטחה לרכישתה ב-44 מיליארד ד', תתקיים כמשפט בן חמישה ימים שיחל בסתיו, ולא יידחה לפברואר

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

שופטת בית המשפט בדלאוור קבעה אתמול (ג') כי תחילת משפטה של טוויטר נגד יזם הטק אילון מאסק – שמטרתו לאלץ את העסקן המפורסם לרכוש את הרשת החברתית תמורת 44 מיליארד דולר, כפי שהבטיח – יחל כבר באוקטובר הקרוב. השופטת גם אישרה כי יהיה זה משפט בזק בן חמישה ימים בלבד.

טוויטר אמנם ביקשה במקור בתביעתה שהמשפט יארך שלושה ימים, אך למרות שהשופטת הוסיפה יומיים להליך, עדיין מדובר בניצחון קטן ראשון שלה – שכן מאסק דרש בכלל פתיחת משפט בפברואר 2023, תוך ציון הנסיבות המורכבות הקשורות לתיק, ותכנן שההתדיינות תימשך לאורך פרק זמן נרחב בהרבה. אלא שהשופטת מבית המשפט בדלאוור, הייעודי לסכסוכים מסחריים בארה"ב, בחרה להסכים דווקא לדרישת התובעת, טוויטר, להעמיד את הסוגיה הדרמטית לדין מהיר וקרוב.

כזכור, הרשת החברתית המצייצת הגישה תביעה נגד מייסד ומנכ"ל ענקיות הטק טסלה ו-SpaceX כדי לנסות לאלץ אותו לרכוש אותה כפי שהבטיח. מאסק סיכם כבר באפריל מול דירקטוריון החברה על העברת הבעלות לידיו, אולם בדיעבד החל להציג נושאים 'בעייתיים' – ובעיקר התמקד במספר חשבונות הבוט בפעילים בפלטפורמה – ובגינם לבסוף ביטל את העסקה לפני מספר שבועות.

מאבק משפטי חסר תקדים: היזם העשיר בעולם מול הרשת החברתית שבה הוא כוכב

מה שהתקיים אתמול הוא למעשה דיון מקדים במאבק משפטי חסר תקדים בין האיש העשיר בעולם לבין הרשת החברתית הפופולרית – שבה יש לו 101.7 מיליון עוקבים – אשר אותה ביקש, לפחות לכאורה, לרכוש ולשנות. מאסק אמר בזמנו כי בכוונתו להפוך את טוויטר להרבה פחות מצונזרת וליותר מאוזנת. אנשי ימין ורפובליקנים בכל העולם ששו לקראת הצהרתו זו, שכללה גם הבטחה להחזרת דונלד טראמפ לשירות שהיה כה אהוב עליו, ושממנו סולק בינואר 2021 אחרי שאוהדיו פרצו לגבעת הקפיטול והתפרעו בה עקב הפסדו בבחירות לנשיאות.

לדיון אתמול הגיעה טוויטר אחרי שהקדימה ונימקה את דרישתה למשפט מהיר ושללה את בקשותיו של מאסק לאחד דחוי ומתמשך יותר. החברה אמרה כי טיעוני מאסק לדחיית המשפט "שגויים בכל מובן", והוסיפה: "מיליוני מניות טוויטר נסחרות מדי יום תחת ענן של ספק שנוצר על ידי מאסק". עורכי דינה ציינו גם ש-"אף חברה ציבורית בסדר גודל ובקנה מידה כאלה מעולם לא נאלצה לשאת אי ודאות כזה".

בדיון של אתמול הציגו הצדדים טיעונים מנוסחים בחריפות. בין השאר כינה עורך דינה של טוויטר, וויליאם סאוויט, את מאסק "אויב מחויב". סאוויט ציין שוב את אי הוודאות המתמשכת שבה נמצאת החברה עקב העסקה והמשפט בעניינה ש-"גורמים נזק לטוויטר בכל יום וכל שעה ביום".

לפי CNN, הוא גם הצביע על מה שתיאר כזלזול המתמשך של מאסק בטוויטר, כולל בשירות שלה ואמר: "מאסק היה ונשאר מחויב חוזית להשתמש בכל מאמציו כדי לסגור את העסקה הזו. מה שהוא עושה זה בדיוק ההפך – זו חבלה".

עורך הדין של מאסק, אנדרו רוסמן, דחה, כמובן, את עמדת התביעה הזו ואמר כי למרשו "אין תמריץ לשמור על המצב לאורך זמן", וזאת משום שהמולטי-מיליארדר היה ונותר אחד מבעלי המניות הגדולים של טוויטר.

בעקבות הטיעון של כל צד, השופטת המפקחת על התיק, קנצלרית בית המשפט של דלאוור, קתלין סנט ג'וד מקורמיק, אמרה כי הצד של מאסק "ממעיט ביכולת של בית המשפט הזה לעבד במהירות ליטיגציה מורכבת". היא הוסיפה ואמרה כי "המציאות היא שהעיכוב מאיים בנזק בלתי הפיך (על טוויטר – ג"פ)". "ככל שהעיכוב ארוך יותר – כך הסיכון גדל", טענה מקורמיק כשהסבירה את הכרעתה בנוגע לתזמון פתיחת המשפט. השופטת הוסיפה כי על אף שרק מעט מקרים מצדיקים משפט ארוך מחמישה ימים, היא תיענה לבקשה משני הצדדים להאריך את המשפט במידת הצורך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים