מלם תים הטמיעה ב-DHL מסוף אווירי

הפרויקט, שכלל יישום והטמעה של מודול מסוף אווירי במערכת ה-ERP שבחברה, ארך כשנתיים ועלותו נאמדת ביותר מחצי מיליון שקל

מסוף עורפי אווירי חדש בישראל. DHL.

מלם תים ערכה פרויקט ב-DHL אקספרס ישראל. הפרויקט כלל יישום והטמעה של מודול מסוף אווירי במערכת ה-ERP שבחברה. הפרויקט ארך כשנתיים ועלותו נאמדת ביותר מחצי מיליון שקלים.

DHL ישראל עוסקת במשלוחי אקספרס בינלאומיים, שילוח בינלאומי ותובלה יבשתית וכן באספקת שירותי לוגיסטיקה עבור חברות גלובליות.

ל-DHL יש מערכת ERP FOCUS (קיצור של Forwarding Customs System) – פרי פיתוח של מלם מערכות. FOCUS היא מערכת ERP לעמילות מכס ולשילוח בינלאומי, פרי פיתוח של מלם תים. היא מטפלת בכל התהליך הממוחשב של עמיל מכס ומשלוחים בינלאומיים. המערכת כוללת פונקציות רבות, דוגמת שילוח, עמילות, בלדרות, הנהלת חשבונות ועוד.

במסגרת הפרויקט, הוטמעה מערכת המטפלת בכל משלוחי בלדרות, ניהול מכונת מיון, 'ממיינת', הנמצאת במסוף ובמערכות שונות של DHL, ניהול החלטות על טיפול במשלוחים, ניהול המלאי וחיבור של מערכות DHL לממיינת ולמערכות המחסן. זאת לצד חיבור והתממשקות ליתר מערכות הליבה של DHL. בנוסף, המערכת משמשת כמערכת לניהול התשלומים של המסוף.

מסוף עורפי אווירי במתחם איירפורט סיטי

שלמה מרקוזה, סמנכ"ל מערכות מידע ב-DHL.

שלמה מרקוזה, סמנכ"ל מערכות מידע ב-DHL. צילום: יח"צ

שלמה מרקוזה, סמנכ"ל מערכות מידע ב-DHL, אמר כי "לב העשייה שלנו נמצא בתהליך שחרור מהמכס, הן ביצוא והן ביבוא – מרגע נחיתת המטוס והובלת משלוחים ללקוחות עסקיים ופרטיים". לדבריו, "בעבר, כל התהליך התבצע במסוף המטען של ממן הנמצא בשדה התעופה, כולל אחסנה של משלוחים המעוכבים על ידי המכס, בכניסה או ביציאה מהארץ. בפרויקט החדש, הקמנו מסוף עורפי אווירי במתחם איירפורט סיטי, הכולל מחסן אלקטרוני, עם מערכת תשדורות חדשנית. כך, אנחנו מבצעים את כל תהליך השחרור מהמכס באופן עצמאי. הקמנו מכונת מיון גדולה מאוד, בה עשינו שימוש ברובוטיקה מלאה, אשר מסוגלת למיין 9,000 משלוחים בשעה, הכוללים חבילות בינוניות וקטנות וכן מעטפות. כך אנחנו יכולים למיין מהר מאוד את המשלוחים המגיעים למרכז המיון לאחר נחיתת המטוס".

לדבריו, "הפרויקט תרם לשיפור השירות ללקוחותינו, והוא מאפשר לנו למסור את המשלוח ללקוחות מהר יותר, מוקדם יותר, בעלות נמוכה יותר ובתנאי אחסנה טובים יותר. כך גם בהיבט היצוא – השינוי מאפשר לנו לאסוף את המשלוח מהלקוחות בשעה מאוחרת יותר – ועדיין להספיק לטיסות היוצאות לחו"ל פעמיים ביום". הוא הוסיף כי "מתקן המיון החדש שלנו בקריית שדה התעופה הוא הראשון מסוגו בישראל. הוא בעל יכולת מיון אוטומטית של משלוחים בכל משקל ומכיל שלוש קומות ושני ק"מ של מסועים חכמים. בשל פתיחת המתקן זה, התחלנו לפזר את כלל משלוחי היבוא המגיעים לישראל – ביום הנחיתה".

אלכס נמצוב, מנהל חטיבת פוקוס במלם תים.

אלכס נמצוב, מנהל חטיבת פוקוס במלם תים. צילום: יח"צ

אלכס נמצוב, מנהל חטיבת פוקוס במלם תים, ציין כי "בשל גידול משמעותי בנפח המשלוחים, עלה צורך בהקמת מסוף מטענים עורפי עצמאי. זאת, על מנת לזרז את הטיפול במשלוחים ולצמצם את זמני ההמתנה של הלקוחות. המסוף מהווה מודול נוסף במערכת הקיימת ב-DHL ועובד בצורה אינטגרלית מלאה עם מערכת הבלדרות".

מיכל בן חור, מנהלת פרויקטים במלם תים.

מיכל בן חור, מנהלת פרויקטים במלם תים. צילום: יח"צ

לדברי מיכל בן חור, מנהלת פרויקטים במלם תים, "במהלך הפרויקט, חיברנו בין מערכת FOCUS למכונת המיון. המערכת מעבירה את המידע למכונת המיון, אשר יודעת האם אפשר לשחרר את המשלוח לטובת הלקוח – או לאחסן אותו. ברגע שמתקבל מהמכס אישור לשחרור הסחורה מהמחסן, מתקבלת הוראה מהמערכת, ש'מדברת' עם האפליקציה של DHL, אשר יודעת להדליק אור ירוק מתחת למדף של החבילה, וכך המלקט יכול לקלוט את המשלוח ולשים אותו במקום הנכון במכונת המיון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים