"הבנקים חייבים להשתנות ולהבין שהם חברות טכנולוגיה"

"הבנקאות המסורתית לא יכולה לאפשר צמיחה בעידן הכלכלה הפתוחה", כך אמר שי רוזנברג, מנכ"ל פינטקה וראש תחום הדיגיטל בבנק לאומי

שי רוזנברג, מנכ"ל פינטקה וראש תחום הדיגיטל בבנק לאומי.

"הבנקאות עוברת מזו המסורתית לבנקאות המחר. התעשיות הפיננסיות עוברות מהפכה, הן הופכות לטכנולוגיות יותר, משום שהבנקים מבינים שהבנקאות המסורתית לא יכולה לאפשר את הצמיחה בעידן הכלכלה הפתוחה. הם חייבים להשתנות ולהבין שהם חברות טכנולוגיה", כך אמר שי רוזנברג, מנכ"ל פינטקה וראש תחום הדיגיטל בבנק לאומי.

רוזנברג דיבר בכנס Fintech Junction 2022 של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה בבורסה בתל אביב. פינטקה היא חברה בת של בנק לאומי, שהוקמה לאחר שהבינו שם שכדאי להם להשתנות ולשתף פעולה עם חברות הפינטק. לדבריו, "הבנקאות המסורתית עובדת בסביבה סגורה, שלא מאפשרת לעשות כלום עם המידע. אנחנו, בבנק לאומי, הבנו שאם אנחנו רוצים להתאים את עצמנו לעידן הכלכלה הפתוחה, עלינו לפרוץ את הסביבה הסגורה שכבנק מסורתי היינו בה ולהביא חדשנות גם מבחוץ".

"אנחנו עוברים לאט ובהתמדה מסניפים לשירותים דיגיטליים", ציין רוזנברג. "בנוסף, אנחנו נוקטים בגישת Open API, שפותחת את הבנק הרבה יותר לצדדים שלישיים ולהביא אלינו את החדשנות לא רק מאצלנו פנימה, כמו שהיה בעבר".

"פינטקה עובדת עם אקו-סיסטם שלם של מפתחים. יצרנו חברה חדשה וצוות חדש של מומחים, שהביאו אותנו לשנות את דרך החשיבה שלנו ואת הדרך שבה אנחנו משתפים פעולה עם חברות אחרות. אנחנו חושבים לא איך חברות הפינטק יכולות לסייע לנו אלא איך אנחנו יכולים לסייע להן, איך אנחנו נותנים להן את הכלים לטובת פיתוח השירותים שלהן והבאתם ללקוחות", סיכם רוזנברג.

"הפיל שבחדר: המערכות המסורתיות"

עידן יורפסט, סרוויס נאו.

עידן יורפסט, סרוויס נאו. צילום: נתנאל טוביאס

דובר נוסף באירוע היה עידן יורפסט מסרוויס נאו, שדיבר על פתרון השירותים הפיננסיים של החברה. הוא ציין כי החברה נוסדה ב-2004 ויש לה מעל 17 אלף עובדים, מהם יותר מ-200 בישראל. מספר הלקוחות שלה בישראל עומד על יותר מ-60, ובכלל בעולם – על יותר מ-7,000, מהם כ-1,000 בעולם הפיננסי.

הוא ציין שהפתרון של סרוויס נאו לעולם הפיננסי הוא "פלטפורמה רובסטית וגמישה, שמתמקדת בחמישה אזורים בארגון: חוויית לקוח, חוויה טכנולוגית, חוויית עובד, חוויית התפעול בארגון והבנייה והתפעול השוטף של המוצרים".

בהמשך דיבר יורפסט על כוחות השוק והאתגרים בשוק הפיננסי. "הפיל שבחדר הוא המערכות המסורתיות", אמר. יורפסט נתן כדוגמה פגישה שערך באחרונה עם מנהל בנק, שהוא לא ציין את שמו: "אותו מנהל אמר שהוא לא יכול להתעלם מ-40 שנות השקעה. אמרתי לו שהוא לא צריך, כי מערכות לגאסי צריכות להיות חלק מהפעילות, ומה שצריך לעשות הוא לחבר אותן לטכנולוגיה החדשה".

"הארגונים נמצאים במרוץ" ציין, "כולם רוצים את הטכנולוגיה החדישה ביותר והטובה ביותר, כולם רוצים בינה מלאכותית ולימוד מכונה. השאלה היא איך, אחרי השקעות של אלפי דולרים, ארגונים מקשרים בין כל הטכנולוגיות כדי לפתח מוצרים טובים, משום שהם הם לא יעשו זאת, תהיה לכך השפעה רבה עליו ועל הלקוחות שלו. זה בדיוק מה שסרוויס נאו עושה. הפלטפורמה שלה מאפשרת עומסי עבודה אוטומטיים לחלוטין, עם נראות מלאה".

"לא צריך להחליף את המערכות המסורתיות אלא לקשר אותן, בתהליך אחד, עם חוויה אחידה ונראות", סיכם יורפסט. "לא משנה אילו שירותים פיננסיים רוצים להריץ ואם רוצים לעשות זאת בתוך או מחוץ לארגון – הפלטפרומה שלנו מציעה פתרון לכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים