טוויטר מחדשת עם אפשרות לביטול תיוג של משתמשים

הרשת החברתית צייצה ועדכנה כי למשתמשים יש מעתה יכולת לקחת "שליטה על האזכורים שלכם" ולהבטיח שציוץ או שרשור לא יכלול עוד תיוג של משתמש שאינו מעוניין בכך ● היכולת החדשה תתגלגל לכל המכשירים בימים הקרובים

תאפשר תשלום פר-מאמר חדשות. טוויטר.

טוויטר הודיעה השבוע כי היא מתחדשת עם יכולת שתאפשר למשתמשים לבטל תיוג שלהם בציוצים או בשרשורים.

טוויטר היא פלטפטורמת מדיה חברתית עם נטייה לעיסוק בפוליטיקה ובנושאים "רציניים", ולפיכך היכולת למחוק אזכור של משתמש שמישהו תייג בלי הסכמתו היא עניין נדרש בישראל – שנמצאת כבר שנים בעיצומן של בחירות ומלחמות פוליטיות בין אזרחים – אך גם במקומות אחרים רגועים מעט יותר, והפלטפורמה נענית כעת לביקוש לתכונה זו.

החברה צייצה חשבון Twitter Safety את הבשורה על השינוי.

בכך חשפה טוויטר את תכונת "אי-אזכור" (Unmentioning), שתעמוד לרשות כל המשתמשים ותאפשר לבעלי חשבונות להסיר את האזכורים והתיוגים שלהם משיחות שהם כבר לא מעוניינים להיות מקושרים אליהן. בעבר, משתמשים יכלו רק "להשתיק" את השיחה כדי שלא יקבלו יותר התרעות אודותיה, אבל לא יכלו שלחרר את עצמם משרשורים מעצבנים.

על מנת להשתמש בתכונה ו"לשלוף" את עצמם מכל ציוץ שהם מוזכרים בו, צריכים מעתה המשתמשים ללחוץ על שלוש הנקודות הקטנות שלצד הציוץ או התגובה אליו בשרשור, ולבחור באפשרות "להוציא אותי משיחה זו", שמופיעה בתפריט המוקפץ. לאחר מכן, הם נשאלים פעם נוספת אם ברצונם באמת לעזוב את השיחה או להישאר, לפני שהשינוי נקבע לצמיתות.

שימו לב ששמו של המשתמש שתויג עדיין יישאר במקום בו נכתב, אך התכונה תבטל את התיוג שלו מהציוץ המקורי ולא תתריע בפניו על תשובות שקיבל בשרשור.

התכונה גם תאסור לתייג שוב משתמשים שביטלו את תיוגם בציוץ מסוים.

סוגיה מרכזית: כמה מהם פעילים בטוויטר? חשבונות בוט מזויפים. אילוסטרציה.

סוגיה מרכזית: כמה מהם פעילים בטוויטר? חשבונות בוט מזויפים. אילוסטרציה. צילום: BigStock

איך כל זה קשור למאסק ולרכישת/ביטול קניית הרשת המצייצת?

טוויטר, שביצעה עד כה שלל מהלכים בניסיון לשפר את חווית המשתמש והבטיחות הכוללת בה, התמהמה ביישום התכונה האחרונה, אך יש הסבורים כי זו יכולה להוות ממש אלמנט משנה משחק בעבורה, וזאת משום ש"אי-אזכור" מחזירה בעצם את הכוח לידי המשתמש הבודד.

בספטמבר האחרון הציגה טוויטר את 'מצב בטיחות', במטרה לעזור למשתמשים שלה למצוא דרך להילחם ב"אינטראקציות לא רצויות". כאשר משתמש מפעיל מצב זה, פלטפורמת המדיה החברתית חוסמת אוטומטית חשבונות שמפגינים התנהגות לא ראויה בעיני המשתמש המסוים למשך שבוע אחד.

"אנחנו רוצים שתיהנו משיחות בריאות, אז בדיקה זו היא אחת הדרכים שבהן אנחנו מגבילים אינטראקציות סוחפות ולא רצויות שיכולות להפריע לשיחות האלה", אמר ג'רוד דוהרטי, מנהל מוצר בטוויטר. "המטרה שלנו היא להגן טוב יותר על הפרט שמקבל ציוצים, על ידי הפחתת השכיחות והנראות של הערות מזיקות", המשיך.

בוטלה גם בגלל חשבונות הבוט. רכישת טוויטר על ידי מאסק. אילוסטרציה.

בוטלה גם בגלל חשבונות הבוט. רכישת טוויטר על ידי מאסק. אילוסטרציה. צילום: BigStock

יצוין כי רבים מהמקרים שבהם משתמשים מתויגים ואף מוטרדים בפלטפורמה מקורם ככל הנראה באינטראקציה עם חשבונות בוט מזויפים – נושא בוער, שלכאורה הביא את היזם אילון מאסק לבטל את התחייבויותו לרכוש את החברה, שממנה נסוג בסוף השבוע האחרון.

מאסק רצה לדעת כמה חשבונות בוט שכאלו פעילים באמת בפלטפורמה המצייצת, 5% כפי שטוענת החברה או כ-20-25% כפי שהעריכו הוא ויועציו. הוא לא קיבל את הנתונים הללו ובעיקר משום כך, לפחות לכאורה, נסוג מהעסקה.

כעת מאסק נתבע על ידי טוויטר, שמתעקשת כי יעמוד בדבריו ויקח עליה בעלות לפי התנאים שעליהם סוכם מולו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים