בדיוק בפריים דיי: עובדי אמזון בגרמניה שובתים

איגוד העובדים הגרמני ורדי קרא למועסקי שבעה מרכזי הפצה של ענקית הקמעונאות אונליין במדינה לפתוח בשביתה ממשמרת הלילה אמש (א'), בשל סכסוך שכר מולה ● המחאה תימשך עד יום ד' ● הפריים דיי יחול ביום ג'

תוסיף גם שירותי סלולר למנויי פריים? אמזון.

עובדי אמזון (Amazon) בשבעה מרכזי הפצה בגרמניה החלו לשבות, וזאת אחרי שאיגוד העובדים הגרמני ורדי (ver.di) קרא להם לעשות כך, בניסיון לאלץ את מעסיקתם לקבל הסכם קיבוצי שלהם.

ורדי למעשה דורש העלאת שכר לעובדים, ותובע מאמזון להכיר בהסכם מגזר הסחר, ולהגיע להסכם שכר מולו.

לפי ענקית המסחר האלקטרוני האמריקנית, כל אנשי הצוות שלה מקבלים מינימום של 12 יורו לשעה, סכום שיגדל ל-12.50 יורו עד הסתיו. ורדי אינו מכחיש זאת, אך מציין כי המשכורות באמזון נמוכות בכל זאת מאלו הנהוגות בחברות דומות, וזאת משום שהענקית מסיאטל לא משלמת, למשל, בונוס בחג מולד לעובדיה באירופה.

האיגוד – אחד הגדולים בגרמניה – אמר כי למרות שאמזון הגדילה שוב ושוב את השכר בשנים האחרונות, ההשפעה של ההעלאה על הצוות מותנית בהארכת שעות העבודה ובתגמול נמוך עד לא קיים עבור משמרות בחגים.

"עמיתינו הפעילים, שנלחמים במשך שנים על הסכם שכר קיבוצי עם אמזון, ראויים לכבוד שלנו על האומץ שהם ממשיכים להפגין בעימות הזה עם המעסיקה", אמרה סטפני נוצברגר, בכירה ב-ורדי.

הפריים דיי של אמזון לשנת 2022. צילום מסך.

הפריים דיי של אמזון לשנת 2022. צילום מסך. צילום: אתר אמזון

האם השביתה תקלקל את חגיגת הקניות?

האיגוד קרא לעובדים להתחיל בשביתתם אמש (א'), והם נענו לקריאה. לעת עתה נמסר כי המחאה תתארך עד יום ד' הקרוב.

משמעות הדבר היא שהשבתת הפעילות במרכזי "ההגשמה" – בהם מכינים ואורזים את החבילות עם המשלוחים ללקוחות – לא יפעלו בפריים דיי, שהוא כידוע יום המכירות הגדול של אמזון, שלרוב מספק לחברה היקפי מכירות כבדים.

ה-Amazon Prime Day חל מדי שנה באמצע חודש יולי, החל מחצות הלילה בארה"ב (ובישראל החל מהשעה 10:00 בבוקר). אמזון פריים דיי 2022 יתקיים השבוע בימים ג' ו-ד' – בדיוק בזמנים שבהם הפעילות בגרמניה מושבתת.

עם זאת, אמזון אינה סבורה שהפעולה הזו תשפיע על הלקוחות, כך לפי תגובתה לתקשורת הגרמנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים