תאגיד הענק SHI, שנפגע במתקפת סייבר – מתקשה להתאושש

בהודעה שהחברה פרסמה בסוף השבוע נכתב כי היא שכרה שירותי חברה לזיהוי פלילי בסייבר, וכן כי היא דיווחה לרשויות אכיפת החוק, כדי לסייע בחקירת מתקפת הסייבר הגדולה

הקורבן של ההאקרים הפעם: התאגיד SHI.

שבוע לאחר שהותקף בסייבר, ספק שירותי ה-IT הענק SHI מודה שהוא עדיין מנסה "לשחזר את המערכות והתהליכים העסקיים" שלו. החברה אישרה כי היא שכרה שירותי חברה לזיהוי פלילי בסייבר, וכן כי היא דיווחה לרשויות אכיפת החוק, כדי לסייע בחקירת מתקפת הסייבר הגדולה, שממשיכה להטריד אותה.

בפוסט בבלוג באתר האינטרנט של ענקית המחשוב, הממוקמת בסומרסט, ניו ג'רזי, החברה ניסתה להרגיע לקוחות כשהודיעה שהיא "פועלת לפתור בעיות הקשורות לאבטחת הסייבר שלה, בשל אירוע שקרה במהלך סוף השבוע של ה-4 ביולי".

"אנחנו עובדים עם ספק שירות משפטי ועם רשויות אכיפת החוק כדי לחקור את האירוע", נמסר בהודעה. "בשלב זה, אין לנו ראיות לכך שנתוני לקוחות רגישים כלשהם נפגעו".

לא ברור אילו מערכות ושירותים אחרים של SHI חוו שיבושים. נכון למועד פרסום ידיעה זו, האתר של SHI מושבת, למעט הבלוג שלה.

"ממשיכים לעבוד כמה שיותר מהר"

SHI הודיעה בסוף השבוע כי "אנחנו ממשיכים לעבוד כמה שיותר מהר כדי לשחזר את המערכות והתהליכים העסקיים שלנו. ככל שהמערכות הללו משוחזרות, אנחנו נוקטים צעדי זהירות כדי לוודא שהן פועלות באופן תקין".

החברה מונה מעל 5,000 עובדים ולה יותר מ-15 אלף לקוחות ברחבי העולם. בהודעתה הראשונה, בשבוע שעבר, היא מסרה שהמערכות שלה נפרצו במהלך סוף השבוע של יום העצמאות האמריקני ושהיא שימשה כ-"מטרה למתקפת נוזקות מתואמת ומקצועית". החברה מסרה שהיא נמצאת בקשר רציף עם גופים פדרליים, כולל ה-FBI ו-CISA.

מומחים ציינו לחיוב את העובדה שהחברה רוצה לדעת בדיוק מה קרה למערכותיה, ולכן שכרה שירותי ייעוץ חיצוניים. מנגד, ציינו, "בכל זאת, העובדה שהיא זקוקה לעזרה בחקירה מעידה גם על כך שעדיין קיימים היבטים נעלמים רבים הקשורים למתקפה, כי המשמעות היא שאנשי האבטחה של החברה לא בטוחים מה היה וקטור האיום שתקף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים