מחקר: עלויות הענן חורגות ב-35% מהתכנון

כך עולה מסקר שפרסמה קאוצ'בייס, שמעלה גם כי שירותי הענן מסבכים או מגבילים פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית, ועם זאת, ארגונים אופטימיים לגבי הענן ואומרים, כי תנועה מוגברת של תשתית לענן היא "בלתי נמנעת"

ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל.

ארגונים סופגים תוספת להוצאות מיחשוב הענן בגובה של 35% מעבר לתכנון, בעקבות גורמים כגון תוכניות תמחור לא גמישות, כלי ניהול שאינם נותנים את רמת השליטה הדרושה למנהלים ונתונים שאינם מאוחסנים היכן שהם צריכים להיות, כך עולה מסקר שפרסמה חברת ה-NoSQL קאוצ'בייס (Couchbase). לפי המחקר, ארגון טיפוסי שמוציא יותר מ-33 מיליון דולר בשנה על שירותי ענן, עלול להוציא יותר מ-8.75 מיליון דולר שניתן לחסוך או להוציא במקום אחר אם ארגונים וספקי שירותי ענן יוכלו לפתור את האתגרים הללו

לפי הסקר, הגורמים להוצאות יתר של הארגונים על הענן כללו חוסר בתובנות לגבי העלויות האמיתיות של הענן או על האופן שבו ניתן לייעל עלויות, הצורך לשפר את פונקציונליות האבטחה בענן והתאימות שלה, לצד תוכניות תמחור לא גמישות, שאינן נותנות לארגונים את מה שהם צריכים; כלי ניהול שאינם נותנים לארגונים את השליטה הדרושה; נתונים שאינם מאוחסנים היכן שצריך כדי לעמוד בדרישות הרגולציה או הביצועים ונעילה של ספקים, כלומר ארגונים לא יכולים להשתמש בתשתית הענן הספציפית שהם רוצים.

הסקר נערך באופן מקוון בחודשי פברואר עד אפריל 2022, על ידי Vanson Bourne, ארגון מחקרי שוק עצמאי, בקרב 650 ראשי טרנספורמציה דיגיטלית, כגון מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות, מנהלי נתונים ומקבלי החלטות בכירים בארגונים שיש להם 1,000 עובדים או יותר, במדינות ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה, טורקיה וישראל.

ממצא בולט נוסף שעלה מן הסקר מעיד, כי שירותי ענן אינם עומדים בציפיות, ומוסיפים לארגונים עלויות ובעיות: יותר משליש (36%) מהארגונים אמרו, ששירותי הענן שאומצו בשלוש השנים האחרונות לא עמדו בציפיות. בקרב הנשאלים הישראלים – יותר ממחצית המנהלים הודו ששירותי הענן שאומצו לא עמדו בציפיות – יותר מכל שאר המדינות שנסקרו. בנוסף, 56% מהמנהלים שנסקרו אמרו, כי ההחלטות שהתקבלו בנוגע לענן הפכו פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית למסובכים יותר בשנת 2021, ויקרים יותר ב-48%.

עוד ממצא שעלה מן המחקר הוא, כי ארגונים נאבקים מול מגבלות בשירות: 61% מהארגונים נאלצו להגביל את שאיפות הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם בגלל אתגרים עם שירותי ענן, בעוד 58% בחרו בשירותי ענן שלא נתנו את היכולת להרחיב את העסק כדי לענות על הצורך. נתון נוסף הוא כי 56% מהמנהלים הנסקרים הודו כי השקיעו בתשתית של מסד נתונים, אבל לא הצליחו לנהל אותו באופן שהם רצו. התופעה בולטת אף יותר בישראל – שבה 80% מהמנהלים הודו שהשקיעו בתשתית בסיס נתונים בענן, אך לא הצליחו לנהל את בסיס הנתונים בדרך שבה רצו.

למרות העלויות והאתגרים העומדים בפניהם, ארגונים אופטימיים לגבי הענן. כמעט כל המשיבים אמרו, כי שירותי הענן שלהם מעניקים את רמות האבטחה, הזמינות, הביצועים, העלות-תועלת, הבקרה, המדרגיות והתאימות שלהם הארגון זקוק, ו-95% ממקבלי ההחלטות בארגונים שנסקרו אמרו, שתנועה מוגברת של תשתית לענן היא "בלתי נמנעת".

כאשר נשאלו הארגונים ספציפית בנוגע למסדי הנתונים שלהם (Databases as a service – DBaaS) הם השיבו, כי שירותי ענן יכולים להציע רמת שירות טובה יותר מהצוות הפנימי שלהם בתוך הארגון, ובישראל היבט זה בולט במיוחד, כאשר 100% מהארגונים שנסקרו הסכימו כי שירותי ענן נותנים שירות טוב יותר מהצוות הפנים ארגוני. הנסקרים גם אומרים כי יוכלו לנהל את התקציב שלהם טוב יותר אם יעברו לתמחור מבוסס צריכה, מה שיעזור להם לחסוך בעלויות ולהקצות מחדש את המשאבים שלהם באופן יעיל יותר.

כשהתבקשו לזהות את הדאגות העיקריות שלהם לגבי תשתית ענן חדשה, אבטחת הנתונים זוהתה על ידי 43% מהמשיבים כדאגה העיקרית. אחריה ניהול נתונים בענן (33%) אבטחה מספקת כדי לענות על צרכים דיגיטליים עתידיים (31%), בעוד ש-30% מודאגים לגבי שליטה על העלויות בעתיד.

"אי אפשר להכחיש את ההשפעה של הענן. החל מהענקת מדרגיות וזריזות מוגברת לארגונים גדולים, ועד להענקת גישה לארגונים קטנים יותר לשירותים ויישומים שמעולם לא יכלו ליישם פנים ארגונית", אמר ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל. "ארגונים מאמינים שהם מקבלים את מה שהם צריכים, אחרת לא היינו רואים את המומנטום במעבר לענן, שנראה לכאורה כבלתי ניתן לעצירה", מוסיף תגור. "אם ארגונים יעלו את הציפיות שלהם וספקי השירות יתמודדו ויפתרו בעיות של חוסר יעילות בענן, הם יכולים לפתוח הזדמנויות חדשות לטרנספורמציה דיגיטלית – או פשוט להפחית את העלויות שלהם", אומר תגור.

לסקר המלא.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Tal Segal

    כתבה מעניינת מאוד. יש נתון חשוב שכדאי לציין, ספקיות הענן לא בהכרח מנהלות את הלקוחות מבחינת טופולוגיה, ארכיטקטורה וכלכלת ענן. בשביל כל הדברים הללו ישנם שותפים, אינטגרטורים טכנולוגים שמומחים בתחומים אלו אשר יודעים את הדרך ואיתם כדאי לצעוד. בחירה של השותף הנכון היא קריטית ועליה חשוב לדבר... הכותב הינו מנהל פיתוח עסקי בחברת דיירקט אקספרטס (DEX) אינטגרטור תשתיות ענן ואבטחת מידע

אירועים קרובים