ב-אל ספורטס מצאו דרך מעניינת, ומוצלחת, לגיוס עובדים בפריפריה

לחברת הספורט-טק מאשקלון יש בין 20 ל-30 משרות פתוחות בכל תחומי ההיי-טק, ובמשך תקופה ארוכה היא התקשתה לגייס עובדים עד שיצאה בקמפיין גיוס תחת הכותרת "בוא להרוויח חודש מהחיים"

דותן לזר, מנכ"ל אל ספורטס.

מצוקת כוח האדם בהיי-טק מקבלת ביטוי בולט יותר גם ביישובי הפריפריה בדרום ובצפון. מצד אחד, מספר חברות ההיי-טק שפועלות באזורים אלו קטן בהרבה מהפוטנציאל הקיים, ומצד שני, חברות שכבר פועלות באזור מתקשות לגייס עובדים.

עם האתגר הזה מתמודדת חברת חברת הספורט-טק אל ספורטס (Lsports) מאשקלון, המעסיקה 125 עובדים. לחברה יש בין 20 ל-30 משרות פתוחות בכל תחומי ההיי-טק ובמשך תקופה ארוכה התקשתה לגייס עובדים.

לאור המצב החליט מנכ"ל החברה, דותן לזר, לתקוף את הנושא בזווית קצת שונה ובדיעבד – מקורית ומצליחה.

החברה פרסה שלטי חוצות בכל אזור הדרום, שלוו בקמפיין אגרסיבי במדיה החברתית, כאשר שהמסר המרכזי מסביר מדוע כדאי לתושבי הפריפריה להעדיף עבודה בהיי-טק ליד הבית ולא להתרוצץ למרחקים. כותרת הקמפיין "בוא להרוויח חודש מהחיים".

אל ספורטס עוסקת באיסוף דטה על כל תחומי הספורט ברחבי העולם, עיבודם בצורה חכמה על בסיס אנליטיקה ולימוד, מכונה והעברתם ל-300 לקוחותיה ברחבי העולם. כמויות המידע שהחברה אוספת מרשימות ביותר – מדובר על דטה מ-150 אלף משחקים, ש-90 אלף מהם משודרים בלייב ללקוחות בלבד.

בראיון לאנשים ומחשבים סיפר לזר כי הקמפיין זכה למיליון צפיות והניב למעלה מ-500 קורות חיים. בימים אלו עסוקים מאנשי החברה במיון הפניות, יצירת קשר עם המועמדים המתאימים והמשך תהליכי הגיוס הלא קצרים.

"אנחנו ממוקמים באשקלון ויש לנו גם עובדים בעוטף עזה והסביבה", אמר לזר. "אני מודע לכך שאין הרבה חברות היי-טק בפריפריה, תופעה די מצערת, אבל גם לחברה כמו שלנו, שמוכנה לגייס עובדים טובים, קשה לגייס אנשים. וזאת למרות שאנחנו עכשיו בתקופה של רגיעה מסוימת בענף, חברות כבר לא מגייסות עובדים ואפילו משחררות, ועדיין היינו צריכים להשקיע בקמפיין הזה כדי לגייס את העובדים".

לדבריו, החברה מעסיקה מתכנתים בעלי נסיון כלשהו. "לא אוהב את הטייטלים של התארים באוניברסיטה. אם באים אנשים עם ניסיון קודם, ולא משנה מאיפה – זה מספיק".

משרדי אל ספורטס באשקלון.

משרדי אל ספורטס באשקלון. צילום: לירן אלבז

מגמה שהולכת ומתרחבת

רוב העובדים בחברה הם מהפריפריה, אשקלון והסביבה "ויש אפילו כמה עובדים שבאים מהמרכז", הרחיב לזר. "הקמפיין שלנו הצליח, כי פתחנו לאנשים את העיניים. לא השכר הוא הדבר החשוב. הראינו להם שבמרחק קרוב יחסית לביתם, הם יכולים גם לעבוד, גם להיות יותר עם המשפחה, ללמוד ולעשות עוד הרבה דברים שלא יכולים היום לעשות. התגובות הרבות שקיבלנו רק מוכיחות שאכן התופעה קיימת", אמר.

לדעתו זו מגמה שהולכת ומתרחבת. "כל עיר מקימה פארק תעשיה, באשקלון, אשדוד, יבנה, כי הם מבינים שזה מנוע לתעסוקה לעוד הרבה עסקים שמתפרנסים מחברות היי-טק, בדיוק כפי שאני עושה כאן".

לזר אומר כי הוא דוגל בתפישה שצריך לעשות מאמצים בשימור עובדים, עד כמה שזה ניתן, כי הקורונה למשל הוכיחה שחברות ששחררו עובדים, מכורח נסיבות, מתקשות כיום לגייס עובדים חזרה.

"הקורונה כמובן השפיעה גם עלינו ונכנסנו מתחת לרדאר, כי בתחילת הקורונה לא היו בכלל משחקים, אבל למרות זאת לא פיטרנו עובדים", סיפר לזר.

"בשנה שעברה אחרי שהכל נפתח הצמיחה היתה ב-100 אחוזים", דיווח לזר. "ההשקעה בגיוס עובדים לרוב היא יקרה יותר מאשר השקעה קטנה יותר במשאבים בשיפור תנאי עבודה של העובדים. אבל בסופו של דבר היא משתלמת", הוא הוסיף.

השימור אינו רק בשכר אלא גם במתן חוויות נוספות מעבר לשעות העבודה. והנה בשבוע שעבר חגגה החברה עשור להקמתה, ולרגל האירוע הטיסה 100 מעובדיה לנופש מרוכז בקפריסין.

תחום הדטה בספורט הוא אחד התחומים הצומחים ביותר כיום בעולם, והחברה הישראלית מאשקלון נחשבת לאחת המובילות הגלובליות בו.

"אנחנו סטארט-אפ משפחתי שלא גייס כספים מאף מקור, ואנחנו מתבססים על הכנסות מ-300 לקוחות החברה", סיפר לזר. "למידע – שאנו אוספים ואורזים אותו לאמת אחת עבור כל לקוח – יש ביקוש רב. מדובר על לקוחות שמחפשים תוכן, ואנחנו מעבדים עבורם את המידע בזמן אמת, וזה חוסך להם זמן רב ומשאבים", אמר לסיכום.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוקטור

    לא אוהב את הטייטלים של התארים באוניברסיטה - חבל שאתם נותנים במה לרמה הנמוכה הזו

  2. גטאצ'ו

    או זה מקום טוב לעבוד בו יש ימים מביאים קרטיבים יש ימים מביאים מקסיקן פוד והכי מועדף עליי זה פיצה, גטאצ'ו לייק פיצה as you know, מתייחסים יפה , משלמים די טוב, להתקדם יש לאן רק אני התקדמתי לבית לא היו מרוצים עבדתי לאט אמרו גטאצו למה אתה עובד כל כך לאט? נסו אתם להקליד עם עמוד תאורה שחוסם לכם את המקלדת אה? גוד פלייס אני ממליץ לעבוד שם זה טוב בהצלחה לחברה הזאת חברה טובה מאוד

אירועים קרובים