דירקטוריון טוויטר המליץ למשקיעים לקבל את הצעת מאסק לרכישתה

בטוויטר מעוניינים שמאסק ישלים את העסקה ויקנה את הרשת המצייצת תמורת 44 מיליארד דולר ובמחיר מנייה העומד על 54.20 דולר, וכפי שהציע ● אלא שבינתיים היזם ממשיך לטעון שיש "דברים שצריך לפתור לפני השלמת העסקה"

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

דירקטוריון טוויטר המליץ פה אחד לבעלי המניות של החברה להצביע בחיוב ולאשר את מכירת הפלטפורמה לאילון מאסק, תמורת 44 מיליארד דולר וכפי שהציע, כך מסרה החברה אתמול (ג') בהגשה לרשות המסים וניירות הערך של ארצות הברית, ה-SEC. בהערות שהשמיע מוקדם יותר ביום האתמול, מאסק אמר שהצבעת בעלי המניות היא אחד מ"שלושה דברים שצריך לפתור לפני השלמת העסקה".

תימכר למאסק או לא? טוויטר.

תימכר למאסק או לא? טוויטר. צילום: BigStock (אילוסטרציה)

הדברים בפורום הכלכלי בקטאר

כאמור, אתמול, בעת שדיבר בפורום הכלכלי של קטאר (Qatar Economic Forum), אמר מאסק כי יש עדיין כמה "עניינים לא פתורים" לגבי העסקה, כך לפי סוכנות AP.

אחד מאותם עניינים, והראשי בהם כנראה, הוא מספר הבוטים הפועלים בפלטפורמה כחשבונות מזויפים – נושא שהיזם עוסק בו כבר מזה שבועות, ותולה בו את הסיבה העיקרית לעיכוב בהוצאת העסקה לפועל. מאסק אמר שלמרות העובדה שטוויטר דיווחה למשקיעים במשך שנים על הערכותיה בנוגע למניין החשבונות המזויפים, הוא זקוק למידע נוסף מהחברה בנדון. לדבריו, הערכות החברה נמוכות מדי ובאופן משמעותי מהמצב הקיים. טוויטר דיווחה על כ-5% מכלל משתמשיה כעל חשבונות בוט ואילו מאסק סבור שמדובר במאסה הקרובה יותר ל-20-25% מכלל משתמשי השירות. "אנחנו עדיין ממתינים לפתרון בעניין הזה, וזו נקודה מאוד משמעותית", הצהיר מאסק כשדיבר באירוע בקאטר.

מוקדם יותר החודש, על פי הדיווחים, טוויטר הסכימה למסור למאסק מאסת נתונים, כדי לרצות את היזם לאחר שאיים להתרחק מהעסקה. הוא טען כי החברה הפרה את התחייבויותיה שלה על פי הסכם המיזוג, בכך ש"התנגדה וסיכלה באופן אקטיבי" את זכותו למידע על הספאם ונתוני החשבונות המזויפים שלה.

עוד אמר מאסק בוועידה כי שהוא רוצה להביא 80% מתושבי צפון אמריקה וחצי מתושבי העולם לטוויטר. "השאיפה שלי היא לטוויטר שתהיה הכי מכילה שאפשר", אמר.

בקטאר המשיך מנכ"ל טסלה ותיאר את עניין אחר שמטריד אותו ואמר: "ואז כמובן, ישנה השאלה, האם חלק החוב של הסבב יתחבר? ואז בעלי המניות יצביעו בעד?" מחד, עמדת טוויטר בעניין זה כבר הובהרה בהצהרתה ל-SEC. מאידך, מאסק המולטי-מיליארדר התחייב למימון הון עצמי של 33.5 מיליארד דולר, וקיבל התחייבויות ממורגן סטנלי Senior Funding וממוסדות פיננסיים אחרים למימון חוב של עד 13 מיליארד דולר – והוא הביע תקווה בפורום כי המימון שהובטח לו אכן יסתייע. 

כבר מתחיל לנהל את העניינים

מאסק – עסקן טק מוביל כיום והאיש שעומד מאחורי ייסודן של ענקיות כמו טסלה ו-SpaceX – חזר בשבוע שעבר על רצונו להתקדם עם הרכישה שיזם, ועשה זאת במהלך פגישה וירטואלית עם עובדי טוויטר. אלא שמחירי מניות טוויטר נותרו נמוכים בהרבה מתחת למחיר שהציע מאסק כחלק מעסקת העברת הבעלות (54.20 דולר למניה), והדבר מעלה ספקות האם הרכישה תצא לפועל בתנאים הקיימים שלה.

מאידך, במהלך הפגישה, על פי דיווחים רבים, מאסק בהחלט נשמע כמי שכבר מתחיל להיכנס לניהול החברה – הוא התייחס לפיטורים אפשריים ואמר שכרגע, "העלויות עולות על ההכנסות. זה לא מצב מצוין".

גם בדבריו מול העובדיום עסק מאסק בסוגיית הצמיחה, ואמר שהוא רוצה לראות את טוויטר מגיעה למיליארד משתמשים – בערך פי ארבעה מבסיס המשתמשים הנוכחי שלה.

עוד הוא דיבר על סוגיית האנונימיות בפלטפורמה. על פי הדיווחים, אחרי שעורר סערה עוד קודם לכן כשאמר שהוא רוצה "לאמת את כל בני האדם" הפעילים בשירות, בפגישה הבהיר מאסק לעובדים כי אין זה אומר שהוא רוצה שכולם בטוויטר ישתמשו בשמות האמיתיים שלהם, כמו בפייסבוק, שכן, לדבריו, שמות בדויים יכולים לאפשר לאנשים להביע את דעותיהם הפוליטיות בחופשיות, כך דיווח הניו יורק טיימס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים