"ההיי-טק לא הגיע לפריפריה – בושה לענף ולמדינת ישראל"

בכנס אלי הורוביץ מתח ח"כ מיכאל ביטון ביקורת קשה על המדינה ועל הענף: ההיי-טק בישראל הוא עשרה אחוזים משוק התעסוקה, מוביל בעולם, 17% מהתמ"ג, אבל - הוא גם מינוס 10 עם ייצוג של 6% בנגב ו-4% בצפון, אמר הח"כ

ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת.

"ענף ההיי-טק לא הגיע עד היום לפריפריה. זו בושה גדולה לענף עצמו ולמדינת ישראל", כך אמר אתמול (ג') מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שנפתח בירושלים ויימשך יומיים.

ח"כ ביטון דיבר במסגרת מושב 'החדשנות כמנוע לצמיחה וצמצום פערים', שנערך בחלק השני של האירוע. ביטון המשיך למתוח ביקורת על הענף: "ההיי-טק בישראל עשרה אחוזים משוק התעסוקה, מוביל בעולם, 17% מהתמ"ג, אבל – הוא גם מינוס 10 עם 6% בנגב ו-4% בצפון", אמר הח"כ. הוא הוסיף ומתח עוד ביקורת על הפערים בין המרכז לפריפריה ואמר: "בהוד השרון 40% מותאמים מקצועות להיי-טק. בפריפריה 15%, אבל הם מחכים להעסקה. הם יקימו כמו בירוחם, מצפה רמון, ערד וב"ש. זה אפשרי להביא את בשורת ההיי-טק וצמיחה מכלילה, שתביא את הבשורה גם לפריפריה".

בהמשך אמר כי יש להביא את החדשנות לכל תחומי המקצועות ולא רק להיי-טק. לדבריו, "ניתן להביא חדשנות לעולם הישן, והצורך של הציבור בעולם הפנאי ועולם השירותים גדל, ולכן בכל הענפים האלה ניתן לייצר חדשנות".

עוד אמר ביטון לבאי הכנס: "הבחירות בולמות את קידום המדינה, הן נגזרו עלינו. כחול לבן רוצה שיהיה תקציב, זה כמעט אבוד, אבל נביא את המיטב גם עכשיו וגם בעתיד".

ד"ר רון מלכא, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה שהשתתף באותו מושב אמר: "עצם העיסוק בהגברת החדשנות הוא נכון. אותן כלכלות שהתמקדו והשקיעו בחדשנות הן אלו שהגיעו לביצועים טובים יותר. הפערים העצומים בין ישראל למדינות אחרות מוסברים על ידי ההשקעה בחדשנות והטמעתה. זו השקעה אדירה ונכונה, ואם השאלה האם אנחנו אמורים להתערב בתחום זה – אז התשובה היא כן. אנחנו צריכים להתערב בצורה פרו-אקטיבית כדי להטמיע יותר חדשנות בכל תהליכי הייצור והשירותים שלנו".

סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה, מיכל פינק, אמרה: "אנחנו רואים פערים משמעותיים בתעשייה שאינה טכנולוגית בייצור מתקדם וחוסר באלמנט של ביג דטה בסדרי גודל נמוכים משל מדינות אירופה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן

    התחלתם עם תעמולת הבחירות ? לא עשיתם כלום בנושא !

אירועים קרובים