אמיר רמון – מנהל תשתיות הענן של אורקל ישראל למגזר העסקי

רמון פרש מתפקידו כמנהל מגזר פיננסי בסניף המקומי של מיקרוסופט לטובת הקמת פעילות חדשה באורקל ישראל בתחום ה-OCI, שמטרתה להתחרות ראש בראש בפלטפורמות הענן של שלוש החברות הגדולות: AWS, גוגל קלאוד ו-Azure

אמיר רמון - מנהל תשתיות הענן של אורקל ישראל למגזר העסקי.

אמיר רמון, שהיה עד כה מנהל המגזר הפיננסי במיקרוסופט ישראל, סיים את תפקידו בחברה לאחר שנתיים ועבר להנהלת אורקל ישראל – כך נודע לאנשים ומחשבים. במסגרת תפקידו, רמון אחראי על הרחבת פעילות תשתית הענן של אורקל, ה-OCI (ר"ת Oracle Cloud Infrastructure), לשוק האנטרפרייז בישראל. זוהי פעילות חדשה, שמטרתה להעמיק את התחרות מול שלוש הספקיות הגדולות – אמזון, גוגל ומיקרוסופט, עם העננים שלהן (AWS, גוגל קלאוד ו-Azure, בהתאמה).

מדובר בצוות חדש, שבראשו יעמוד רמון, ושמטרתו היא לסייע לארגוני אנטפרייז בגיבוש ובמימוש אסטרטגיית הענן שלהם ובהובלתם ליעדיהם העסקיים.

רמון ציין את היות הענן של אורקל אחת מארבע פלטפורמות הענן הגדולות בעולם – לצד אלה של אמזון, גוגל ומיקרוסופט. הוא הוסיף ש-"על פי כל ההערכות, הענן הוא תחום המחשוב הכי צומח בעולם, כולל בישראל, ואורקל משקיעה בו משאבים רבים".

OCI – תחום בצמיחה משמעותית באורקל בישראל

פלטפורמת תשתית ענן מאפשרת לכל ארגון לצרוך שירותי ענן ברבדים טכנולוגיים רבים: תשתית כשירות (IaaS), עולמות הפיתוח והצד האפליקטיבי. כיום, מרבית הארגונים מעדיפים לוותר על שלב הרישוי ורכישות פיזיות, ולהפעיל תהליכים בענן. לכן, אורקל מתכוונת לשים דגש על תחום זה ולהתחרות עליו בקרב לקוחות השוק הארגוני.

כבר עתה נמצאת פעילות OCI בישראל בצמיחה משמעותית. מנהל הפעילות הוא אסף סובול, ורמון ידווח לו. הצמיחה המקומית באה לידי ביטוי בכך שאורקל מגייסת בימים אלה באופן מסיבי אנשי מכירות ומומחים טכנולוגיים, בכדי לספק מענה לכלל הביקושים בשוק. באופן גלובלי, היא באה לידי ביטוי בדו"חות הכספיים האחרונים של אורקל, שפורסמו בתחילת השבוע – עד כדי כך שבעיתונות הבינלאומית הגדירו את החברה כ-"רוכבת על ענן". יש לכך משמעות, כי עד כה, שלוש השחקניות הקיימות היו בודדות בפסגה. אורקל נכנסה לתחום באיחור מסוים ובימים אלה מסתערת על נתח שוק זה בעולם, לרבות בישראל, ומעבירה ארגונים במגזר העסקי לפלטפורמה שלה.

רמון ציין כי "היתרון של אורקל בפעילות בתחום זה היא העובדה שמבין כל השחקניות הגדולות בשוק, היא היחידה שכבר יש לה ענן מקומי, שפועל במתקן של בינת בירושלים, והוכיח את עצמו". בנוסף, הוא אמר שעדכון הרגולציה על ידי בנק ישראל, שבעקבותיו המגזר הפיננסי הישראלי יכול כעת להשתמש בשירותי ענן של חברות רב לאומיות בעלות דטה סנטר מקומי, יאפשר את המעבר שלו לענן. בכך הוא יצטרף לכלל מגזר האנטפרייז, שכבר כיום יכול ליהנות מכלל שירותי הענן הזמינים בארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים