חדש ב-Firefox: "הגנת עוגיות כוללת" כברירת מחדל

מוזילה הוסיפה למהדורה האחרונה של הדפדפן שלה כלי שמונע מחברות גישה לקובצי עוגיות לצורך ניטור הפעילות של המשתמשים

הכלי החדש שמבודד את קובצי העוגיות ומונע גישה אליהן.

כחלק מהיוזמה שלה למנוע מעקב גלישה, הוסיפה מוזילה כלי חדש למהדורה האחרונה של דפדפן Firefox השולחני שלה – הגנת עוגיות כוללת (Total Cookie Protection), שיפעל כברירת מחדל. בהודעתה מכנה מוזילה את הכלי "הגנת הפרטיות החזקה ביותר של הדפדפן עד כה". הכלי החדש מבודד את העוגיות לאחר שנוצרו, ומונע מחברות מעקב גישה אליהן לצורך ניטור הפעילות של המשתמשים. ללא התכונה, אתרי אינטרנט יכולים "להגיע אל מקבצי העוגיות שאינן שייכות להם", כדברי מוזילה, ובכך הם משיגים מידע נוסף על המשתמש כדי להציג לו מודעות ספציפיות על סמך פעילותו.

מוזילה השיקה את התכונה בשנת 2021 ואפשרה אותה בעבר כברירת מחדל רק כאשר המשתמשים מפעילים את מצב הפרטיות של Firefox. כעת, כל משתמשי Firefox במחשב שולחני יכולים ליהנות מיתרונותיו כברירת מחדל. מוקדם יותר השנה הוסיפה Mozilla את Total Cookie Protection גם לדפדפן Firefox Focus עבור מכשירי אנדרואיד.

ראוי לציין, שגם לדפדפן Edge של מיקרוסופט יש גם כלים לחסימת עוגיות מעקב, אך המשתמשים צריכים להפעיל באופן ידני מצב "קפדני" כדי למנוע מרוב העוגיות לעקוב אחריהם באתרי אינטרנט. לעומתו, הדפדפן של DuckDuckGo המתמקד בפרטיות, דווקא לא מונע עוקבים מסוימים בשל הסכם החיפוש שלו עם מיקרוסופט. באשר לגוגל, ענקית הטכנולוגיה דחתה את תוכניתה לבטל בהדרגה קובצי עוגיות של צד שלישי ב-Chrome כחלק מיוזמת Privacy Sandbox שלה לאמצע 2023.

מעבר לפרטיות, המהדורה החדשה של הדפדפן כוללת גם תכונה נוספת של ריבוי תצוגות של תמונה בתוך תמונה. כפי שהשם מרמז, ניתן לצפות בכמה סרטונים בו-זמנית, התכונה מתוכננת להתווסף בחודש הבא, ותהיה זמינה ב-Mac, Linux ו-Windows.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים