גוגל הסכימה לשלם 118 מיליון ד' כדי להסדיר תביעת אפליה מגדרית

התביעה הייצוגית הוגשה מטעם כ-15,500 עובדות, כך מסרו משרדי עורכי דין המייצגים את הנשים ● התובעות הועסקו בגוגל במנעד רחב של תפקידים, לרבות מנהלות, מהנדסות, נשות מכירות ואפילו גננת אחת לגיל הרך

הגיעה לפשרה ותפצה עובדות בגין אפליה מגדרית. גוגל.

אלפבית, חברת האם של גוגל, תשלם 118 מיליון דולר ל-15,500 עובדות שלה בהווה ובעבר, כדי ליישב תביעה ייצוגית שמתנהלת נגדה כבר יותר מחמש שנים. מדובר בתביעה שעניינה חוסר השוויון המגדרי בגוגל, וספציפית – קיפוח הנשים השגרתי שמתבצע על ידיה, כך לטענת התובעות.

הנשים המובילות את התביעה נגד גוגל אמרו בתביעתן שהחברה שילמה לעובדות כ-16,794 דולר פחות בשנה מאשר ל"גבר באותו תפקיד", תוך ציטוט ניתוח של דיוויד ניומרק, כלכלן מאוניברסיטת קליפורניה.

כחלק מההסכם גוגל הסכימה גם כי מומחה בלתי תלוי ינתח את נוהלי הגיוס שלה, בעוד שכלכלן עצמאי יסקור את נהלי השכר של החברה. העסקה חייבת להיות מאושרת על ידי שופט כדי לצאת אל הפועל והדיון לשם קבלת אישור זה נקבע ל-21 ביוני.

חמש שנים של ניסיונות ליישר מצב עקום

התובעות בתיק הן עובדות החברה במגוון רחב של תפקידים, חלקן מנהלות, אחרות מהנדסות, ויש גם נציגות מכירות ואפילו גננת אחת לגיל הרך, שהיא מהדמיות הבולטות בתביעה. בתיק הספציפי ההסדר כולל נשים ב-236 טייטלים של משרות שונות, כך לפי משרדי עורכי הדין, שהעביר את המסר שהאפליה המגדרית בגוגל, לכאורה, חוצה תפקידים ומעמדות.

המועסקות, שחלקן כבר מזמן לא עובדות בחברה, מאשימות את הענקית ממאונטיין וויו בכך שהציבה נשים מוכשרות יתר-על-המידה בתפקידים בשכר נמוך, מנעה מהן קידום ובדרך – שילמה לעובדות ממין נקבה הרבה דולרים פחות מששילמה לעובדיה הגברים.

כאמור, התביעה הוגשה במקור בספטמבר 2017. בינואר 2018 היא שופצה כדי לכלול יותר מיוצגות, ומאז היא מתגלגלת בבתי המשפט.

רווחת בעמק הסיליקון. אפליה מגדרית נגד נשים.

רווחת בעמק הסיליקון. אפליה מגדרית נגד נשים. צילום: BigStock

הגננת ש"הפסידה" לעמית ממין זכר

מקרה לדוגמה מתוך הפרשה הוא זה של אחת התובעות, היידי למאר – התובעת היא בעלת תואר שני והועסקה בגוגל כגננת השומרת על ילדי העובדים. לטענתה, גוגל ביקשה לדעת את משכורתה הקודמת כמחנכת לגיל הרך, ולאחר מכן שכרה אותה כגננת בגיל ברמה 1, ושילמה לה 18.51 דולרים לשעה, למרות ששכרה גבר בערך באותו זמן, אשר לא היה בעל תואר בוגר או בעל ניסיון עבודה רלוונטי כמו לאמר. גם הגבר הועסק על ידי הענקית בתור גנן, אלא שהוא קיבל מהחברה תנאים אחרים ועבד בתמורה לשכר שעתי של 21 דולר.

לדברי למאר, היא עבדה במשך ארבע שנים כמורה לגיל הרך ומורה לפעוטות במרכז הילדים של גוגל בפאלו אלטו. לדבריה, מתוך שלושה הגברים שעבדו כגננים אחרים במקום, שניים התחילו את משרתם במשכורות גבוהות יותר מאשר כמעט כל הנשים שהועסקו במקום.

"כאישה שבילתה את כל הקריירה שלה בתעשיית הטכנולוגיה, אני אופטימית שהפעולות שגוגל הסכימה לנקוט במסגרת ההסדר הזה יבטיחו שוויון גדול יותר לנשים", אמרה אחת התובעות, הולי פייס, בהצהרה לתקשורת עקב הבשורה על השגת ההסדר.

יצוין כי הפשרה הזו הושגה באותו יום שבו שופט בתיק נוסף וארוך טווח בעניין הטיית שכר בעמק הסיליקון – בו מעורבת אורקל – ביטל זמנית את מעמד התובענה הייצוגית, והחליט שלא ניתן יהיה להמשיך במשפט זה באופן הקיבוצי.

גם תביעות דומות שהוגשו נגד טוויטר ומיקרוסופט לא הצליחו להשיג מעמד של תובענה ייצוגית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים