גוגל לא עמדה בתחזיות המשקיעים, למרות עליה מרשימה של 24% בשורה העליונה והתחתונה

הכנסותיה של ענקית האינטרנט ברבעון השני הסתכמו ב-6.82 מיליארד דולרים ואילו הרווח הנקי - ב-1.84 מיליארד דולרים ● עם זאת, ההוצאות הכלליות הסתכמו ברבעון ב-4.46 מיליארד דולרים - שהם עליה של 22.09%

גוגל (Google) פרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של 2010, בהן הציגה גידול של כ-24% גם בהכנסות וגם ברווח הנקי. למרות זאת, המשקיעים לא היו מרוצים. גוגל אמנם עמדה בתחזיות לגבי הכנסותיה, אך פספסה את התחזית הנוגעת לרווח הנקי – בין היתר בשל גידול בהוצאות הכלליות, שהסתכמו ברבעון ב-4.46 מיליארד דולרים, המשקפים עליה של 22.09% לעומת 3.65 מיליארד דולרים בלבד ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון המדווח הסתכמו ב-6.82 מיליארד דולרים – עליה של 23.48% לעומת 5.52 מיליארד דולרים ברבעון המקביל ב-2009. בסיכום המחצית הראשונה של השנה, הסתכמו הכנסותיה של גוגל ב-13.6 מיליארד דולרים – עליה של 23.23% לעומת 11.03 מיליארד דולרים במחצית הראשונה של 2009.

החברה סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי GAAP של 1.84 מיליארד דולרים – עליה של 23.91% לעומת 1.49 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד או רווח נקי למניה מדולל של 5.71 דולרים – גידול של 22.53% לעומת 4.66 דולרים ברבעון השני של 2009. הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-2.08 מיליארד דולרים, המשקפים עליה של 21.72% לעומת 1.71 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת, או רווח נקי למניה מדולל של 6.45 דולרים – עליה של 20.34% לעומת 5.71 דולרים ברבעון המקביל ב-2009. בסיכום המחצית הראשונה של השנה הגיע הרווח הנקי GAAP של גוגל ל-3.8 מיליארד דולרים – עליה של 30.55% לעומת 2.91 מיליארד דולרים במחצית הראשונה של 2009 או רווח נקי למניה בסך 11.77 דולרים – עליה של 28.63% לעומת 9.15 דולרים במחצית הראשונה של השנה הקודמת.

ההוצאות הגולמיות של גוגל ברבעון המדווח הסתכמו ב-2.47 מיליארד דולרים – עליה של 17.03% לעומת 2.11 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 4.35 מיליארד דולרים – עליה של 27.47% לעומד 3.42 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת, או רווח גולמי שולי של 63.83% לעומת 61.83% ברבעון המקביל ב-2009.

ההוצאות התפעוליות של גוגל עמדו ברבעון על 1.81 מיליארד דולרים – עליה של 17.33% לעומת 1.54 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הוצאות השיווק והמכירות גדלו ב-34.12% ל-629 מיליון דולרים, הוצאות הניהול גדלו ב-26.65% ל-461 מיליון דולרים ואילו ההוצאה על מחקר ופיתוח גדלה ל-898 מיליון דולרים – עליה של 26.84%. הרווח התפעולי GAAP עמד על 2.37 מיליארד דולרים – עליה של 26.2% לעומת 1.87 מיליארד דולרים ברבעון המקביל אשתקד.

החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 10.71 מיליארד דולרים – עליה של 5.05% או 515 מיליון דולרים לעומת 10.2 מיליארד הדולרים שהיו בקופתה בסוף 2009.

ד"ר אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, מסר ש-"היה לנו רבעון מוצק, עם גידול בהכנסות מעסקי הליבה וגידול בהכנסות מהעסקים החדשים שאנחנו מפתחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים