כנס המפתחים של אפל: מהן ההכרזות הבולטות?

בכנס המפתחים השנתי שלה שנפתח אמש, הציגה אפל את הגירסאות החדשות של מערכות ההפעלה שלה, לצד מעבד חדש ומחשבי MacBook הראשונים שיכללו אותו

אמש נפתח כנס המפתחים השנתי של אפל, WWDC, עם שפע הכרזות על שדרוגים במערכות ההפעלה השונות שלה שיושקו בסתיו, לצד שבב חדש ומחשבים חדשים. לאכזבת רבים, ההכרזות לא כללו את משקפי המציאות המעורבת.

מערכות הפעלה

הגירסה הבאה של מערכת ההפעלה ל-iPhone – ה-iOS 16 תציע שפע של תכונות חדשות, כשקרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה, הדגיש כי זהו "העדכון הגדול ביותר אי פעם" למסך הנעילה של ה-iPhone.

המערכת החדשה תאפשר למשתמשים להתאים את מסך הנעילה לפי בחירתם, תוך אפשרות לצפות במידע שונה בלי הצורך לפתוח את המכשיר – אם מדובר בפגישות, תחזית מזג אוויר ועוד. ניתן יהיה גם להגדיר מסכי נעילה שונים, ולהחליף ביניהם לאורך היום, לצד החלפת תצוגת תמונות אוטומטית.

iOS16 - מסך נעילה אישי, שיפורים במפות, עריכת הודעות ועוד

iOS16 – מסך נעילה אישי, שיפורים במפות, עריכת הודעות ועוד. צילום: אפל

עוד תאפשר המערכת החדשה לערוך ולשנות הודעות גם לאחר שנשלחו וגם לבטל שליחה.

אפליקציית המפות זוכה גם היא לחידושים, בהם האפשרות לתכנן מסלול עם עד 15 עצירות, הוספת עצירות באמצעות פקודה קולית ל-Siri ועוד, כשהעיצוב החדש יתרחב למדינות נוספות, בהן ישראל.

ב-Apple Pay תציע אפל את Apple Pay Later – אפשרות לשלם על עסקה בארבעה תשלומים ללא ריבית,  והארנק שלה יאפשר לשתף תעודת זהות עם אפליקציות צד שלישי ולשתף מפתחות עם אחרים.

לנתק שיתוף נתונים

כלי פרטיות חדש בשם Safety Check יאפשר למשתמשים לשנות את הגדרות הפרטיות, ולנתק את כל השירותים והאפליקציות המשתפים נתונים עם אנשים אחרים, כמו שיתוף מיקום, למשל. לדברי החברה, הכלי החדש פותח בשיתוף ארגוני נשים, כדי לאפשר לנשים להגן על עצמן מפני הטרדות.

גם מערכת ההפעלה למכוניות, CarPlay, מקבלת עדכונים חשובים, החשוב בהם הוא אינטגרציה מלאה עם החומרה של המכונית בעקבות עבודה עם יצרניות הרכב הגדולות, בהן פורד, ניסאן ועוד. התוכנה תאפשר לנהג לשלוט בפונקציות שונות של המכונית – כמו מיזוג אוויר ועוד, התאמה אישית של הדשבורד והצגת מידע מותאם אישית על המסך.

ניטור שינה משופר

השדרוגים במערכת ההפעלה החדשה לשעון של אפל, ה-WatchOS9, כוללים ממשק משתמש חדש ל-Siri ושיפורים באפליקציית הספורט, לצד שיפור באפליקציית השינה, שתספק מידע מפורט על שלבי השינה השונים. באפליקציית הבריאות הוסיפה אפל אפשרות לעקוב אחר נטילת תרופות, ותוספת חשובה של התרעה על השפעות בין תרופתיות.

WatchOS9 – מעקב אחר נטילת תרופות, ניטור שינה משופר ועוד

WatchOS9 – מעקב אחר נטילת תרופות, ניטור שינה משופר ועוד. צילום: אפל

מערכת ההפעלה הייעודית ל-iPad בגירסתה הבאה, ה-iPadOS 16 תקבל גם היא שדרוגים וחידושים, בהם למשל, עבודה עם אפליקציות שונות בתצורות חלונות מרובים.

מחשבים חדשים עם מעבד M2 החדש

בתחום החומרה הציגה אפל את הדור החדש של המעבדים שלה, ה-M2, שייוצר בטכנולוגיית 5 ננומטר ויציע שיפור ביצועי עיבוד וגרפיקה.

שני המחשבים הראשונים שיכללו את המעבד החדש הם ה-MacBook Air וה-MacBook Pro, שיגיעו לחנויות בחודש הבא.

ה-MacBook Air זכה גם לעיצוב חדש ותוספת של שקעים – שני חיבורי USB-C, שקע לאוזניות, לצד מערך קירור פסיבי ללא מאווררים, מצלמת רשת  ברזולוציית 1080P וסוללה עוצמתית יותר, שתספק לפי החברה 18 שעות עבודה. הוא יוצע בארבעה צבעים, ובמחיר של החל מ-1,199 דולר. ה-MacBook Pro, שמחירו יהי ההחל מ-1,299 דולר לא זכה לשינויים בעיצוב.

מערכת ההפעלה הבאה למחשבים, Ventura, הוצגה גם היא, עם שיפורים שונים, שאחד המעניינים בהם הוא זיהוי ביומטרי וויתור על סיסמאות באמצעות תכונת Passkeys, שניתן ליצור אותם עם Touch ID או Face ID, ואלה יאוחסנו במכשיר עצמו בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים