אפל מנסה להרתיע עובדים מפני התאגדות

אפל ניצבת כעת בפני לפחות שלושה ניסיונות התאגדות בשלוש מבין יותר מ-270 החנויות שלה ברחבי ארה"ב, ועל אף שלא התבטאה בפומבי נגד התאגדויות, המסרים לעובדים מעידים שהחברה מנסה להרתיע אותם

המעצבת הראשית שלה עוזבת. אפל

אפל לא מתלהבת מניסיות התאגדות של עובדיה, וגם אם היא לא אומרת בפומבי שהיא מתנגדת להם, המסרים שהיא מעבירה לעובדים מעידים שהיא מנסה להרתיע אותם מלהצטרף להסכמים קיבוציים.

בסרטון שהופץ לעובדים השבוע, אמרה דירדרי אובריאן, סגנית נשיא בכירה לקמעונאות ויחסי אנוש של אפל, שלהצטרפות לאיגוד יש חסרונות, וכי אפל מאמינה שאיגודי העובדים אינם מחויבים לעובדיהם.

"אני רוצה להתחיל את דבריי בכך, שזאת זכותך להצטרף לאיגוד, אך באותה מידה זו זכותך לא להצטרף לאיגוד", אומרת אובריאן, לפי הסרטון שפורסם ברשת החברתית Vice. "אם אתה מתמודד עם ההחלטה הזאת, אני רוצה לעודד אותך להתייעץ עם מגוון רחב של אנשים ומקורות כדי להבין איך זה יכול להיות לעבוד באפל במסגרת הסכם קיבוצי".

אובריאן אומרת גם, שהיא מאמינה שאפל מגיבה לחששות העובדים, ושאיגוד יקשה על גורמים בחברה לטפל בבעיות שהועלו על ידי עובדים.

אפל ניצבת כעת בפני לפחות שלושה ניסיונות התאגדות בשלוש מבין יותר מ-270 החנויות שלה ברחבי ארה"ב: חנות אחת באטלנטה, שתצביע על הצטרפות לאיגוד עובדים ב-2 ביוני, חנות אחרת בטוסון, מרילנד, תצביע מאוחר יותר ביוני על הצטרפות לאיגוד, והחנות השלישית היא בניו יורק, שעובדיה אוספים כעת חתימות כדי להתחיל באופן רשמי תהליך של הצטרפות לאיגוד.

פעילות ההתאגדות של עובדי החנויות של אפל מתרחשת על רקע התעוררות ניכרת באחרונה ברחבי ארה"ב בנושא, בתמיכת הנשיא ביידן. באחרונה התאגדו יותר מ-50 חנויות סטארבקס, וגם מחסן של אמזון בסטטן איילנד שניו יורק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים