זהירות: סגירת iPhone לא מצילה אותו, ואתכם, מנוזקות

חוקרים גילו כי בטלפונים שבהם הותקנה מערכת ההפעלה iOS 15, ושהשירות 'מצא את הטלפון שלי' מוגדר לפעול, אפשר לשתול נוזקות גם כשהם סגורים

מאפשר החדרת נוזקות ל-iPhone. מצב מצא את הטלפון. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

לכאורה הדרך הכי טובה להגן על טלפון מפני נוזקות כאלו או אחרות היא פשוט לכבות אותו. אבל, לפי מחקר שבוצע בגרמניה, במקרה של מכשירי iPhone מודרניים, אפשר להשתיל נוזקות בטלפון גם כשהוא מכובה, אם השירות 'מצא את הטלפון שלי' פעיל.

הבעיה מתייחסת לטלפונים בהם הותקנה מערכת ההפעלה iOS 15. במכשירים אלו, השירות 'מצא את הטלפון שלי', אם הוא מוגדר לפעול, פעיל גם אם הטלפון סגור בפועל, וזאת במטרה לאפשר כיסוי יותר רחב של התכונה החשובה הזו.

התכונה משתמשת ברכיב הבלוטות' האלחוטי של הטלפון כדי לאפשר את מציאתו באמצעות השירות – וכזכור השירות בעצם משתמש בטלפונים של משתמשי iPhone אחראים, שנמצאים במקרה בסביבת הטלפון האבוד, כדי לאתר אותו.

רכיב הבלוטות' מקושר באופן חי לאזור המאובטח בטלפון, ומכיוון שהוא בעצם פעיל, הוא מספק גישה לאותו תחום שגם הוא נגיש אפילו אם הטלפון כבוי.

לפי הדיווח, החוקרים הצליחו להשתיל ב-iPhone 13 עם iOS 15 רושעה באזור הבטוח הזה, באמצעות חיבור הבלוטות', והיא יכולה לשלוח מידע על מיקום הטלפון ואף להוסיף יכולות חדשות לחלוטין לטלפון עצמו.

החוקרים, מהאוניברסיטה הטכנולוגית בדארשמוט, ציינו שלמירב ידיעתם הפגיעוּת טרם נוצלה, ושכנראה שכדי לגרום נזק ממשי צריך לחבר אותה עם רושעה נוספת, אך הביצוע בכל זאת אפשרי, והם ממליצים בינתיים למי שמשתמש ב-iOS 15 לכבות את התכונה 'מצא את הטלפון'.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גבריאל

    ואם אתם בכל זאת חוששים שפרצו לכם לטלפון או התקינו לכם רוגלה, חפשו בגוגל "עולם הסייבר".

אירועים קרובים