עוד צעד לכיוון חלב מתורבת: אימג'נדיירי גייסה 28 מיליון דולר

יצרנית חלבוני החלב המתורבת גייסה 15 מיליון ד' נוספים, כהרחבה לסבב ה-Seed עליו הוכרז בנובמבר 2021 ● ד"ר אייל אפרגן: " הפתרון שלנו משנה את כללי המשחק לחלוטין ופותח עולם חדש של אפשרויות תזונתיות"

מימין לשמאל: ד"ר אריה אבו, יועץ לאימג'נדיירי, ד"ר אייל אפרגן, מייסד שותף ומנכ"ל אימג'נדיירי, ופרופ' תמיר טולר מאוניברסיטת תל אביב.

חברת הפודטק אימג'נדיירי (Imagindairy) – שפיתחה טכנולוגיה לייצור חלבוני חלב מתורבת – הודיעה על השלמת סבב גיוס ה-Seed, עם תוספת של 15 מיליון דולר.

בנובמבר 2021 החברה הודיעה על גיוס Seed של 13 מיליון דולר, ויחד עם ההשקעה הנוכחית מסתכם סבב ה-Seed ב-28 מיליון דולר – אחד הסבבים הגבוהים בתחום.

צוות חברת הפודטק אימג'נדיירי.

צוות חברת הפודטק אימג'נדיירי. צילום: יניב קופל

"ההשקעה תסייע לנו להגיע ליעד של ייצור בקנה מידה מסחרי" 

את הגיוס הנוכחי הובילה הקרן Target Global ובהשתתפות קבוצת שטראוס, Emerald Ventures, Green Circle FoodTech Ventures Fund, Collaborative Fund, New Climate Ventures ו- FoodSparks® by PeakBridge. כמה מהתומכים השתתפו גם בחלקו הראשון של סבב הגיוס שערכה החברה, דבר שמצביע על מחויבותם ואמונתם בדרכה של אימג'נדיירי.

ההון שגויס יושקע בהרחבה של פעילות המו"פ, בהרחבת הצוות המקצועי ובהרחבת פעילות הייצור, לצד עבודה אינטנסיבית מול יצרני המזון, על מנת לסייע להם לגוון את היצע המוצרים שלהם.

"סבב ה-Seed המוצלח של החברה מהווה הבעת אמון חשובה ב-אימג'נדיירי ובחזון שלה להוביל את תעשיית החלב המתורבת", אמר ד"ר אייל אפרגן, מייסד ומנכ"ל אימג'נדיירי. "השקעת ההון הנוכחית תאפשר לנו לקדם את החזון שלנו לייצור מסחרי של חלב שמקורו אינו מן החי, ולהופכו למציאות יומיומית. הצלחנו בזמן קצר להביא פתרון שמשנה את כללי המשחק בתחום החלב המתורבת, וההשקעה הנוכחית תסייע לנו להגיע ליעד של ייצור בקנה מידה מסחרי", ציין אפרגן והוסיף כי "תעשיית החלב העולמית מגלגלת מאות מיליארדי דולרים מדי שנה, אך תעשייה זו טומנת בחובה נזק סביבתי אדיר לכדור הארץ. הפתרון שלנו משנה את כללי המשחק לחלוטין ופותח עולם חדש של אפשרויות המתבססות על חלבון איכותי בעל פונקציונליות גבוהה".

"עם המודעות הגוברת בעולם להשלכות הסביבתיות, לצד התקדמות הטכנולוגיה, אנחנו חשים חובה לחקור ולקדם אלטרנטיבות תזונתיות שיש בהן אימפקט גבוה", הדגיש.

הפיתוח שישחרר את הפרות מהרפת? חלב מתורבת.

הפיתוח שישחרר את הפרות מהרפת? חלב מתורבת. צילום: BigStock

למען הסביבה – חלבוני חלב ללא פרות

כחלק ממשימת העל של החברה לספק לצרכנים מוצרים איכותיים, בריאים ובני קיימא, מדעני החברה פיתחו טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך לייצור חלבוני חלב ללא פרות.

החברה מתבססת על טכנולוגיה חישובית מתקדמת, שפותחה במעבדתו של פרופ' תמיר טולר מאוניברסיטת תל אביב, המאפשרת לה להשתמש בתהליכי תסיסה טבעיים של פטריות ושמרים המשמשים היום בתעשיית המזון, ובאמצעותם לייצר חלבוני חלב הזהים לאלו המצויים בחלב פרה. חלבוני החלב המופקים בשיטה זו זהים לאלו ממקור בקר בטעמם, במרקמם ובפונקציונאליות שלהם, כך שניתן להכין באמצעותם מגוון רחב של מוצרי חלב. המוצרים הללו גם נטולי כולסטרול, לקטוז, הורמונים ואנטיביוטיקה מחד, ומאידך הינם בעלי ערכים תזונתיים דומים לחלב. כמו כן, הטכנולוגיה מאפשרת ייצור בר קיימא, כך שהנטל על המערכת האקולוגית מופחת משמעותית וכמו כן – הפגיעה בבעלי החיים, המגולמת בתוך התעשיות מהחי, נמנעת. 

"אנו שמחים על ההזדמנות לתמוך בצוות של אימג'נדיירי, שהצליח להביא פריצת דרך בייצור מוצרי חלב שאינם מבוססים על ייצור חקלאי מן החי", אמר שמואל חפץ, יו"ר ומייסד בקרן Target Global. "משבר המזון העולמי ומשבר האקלים מהווים קריאת השכמה לשינוי הרגלי הצריכה. למוצרי חלב שאינם מן החי יש פוטנציאל להפוך לתעשייה בעל השפעה חיובית אדירה על הקיימות והסביבה בעולם. אנו מאמינים כי לצוות אימג'נדיירי יש את היכולת להביא את הפתרון לייצור המוני, ובכך להוביל את התחום הזה", הוסיף חפץ וציין כי זו אחת ההשקעות הראשונות של Target Global בתחום הפודטק.

"כמי שמלווה את החברה מיומה הראשון, זה מרגש ומעורר השראה לשתף פעולה עם צוות שאפתני ויצירתי כמו של אימג'נדיירי, הוסיף יונתן ברגר, מנכ"ל The Kitchen FoodTech Hub.

חממת The Kitchen הוקמה ב-2015 בשיתוף רשות החדשנות הישראלית, ומאז היא, לדבריה, בית חם וכר פורה לחברות הזנק שונות על כל גווני ה-FoodTech, החל מתחליפי מזון בריאים וכלה בחומרים חדשניים השומרים על איכות המזון. חברות החממה עובדות במשיתוף פעולה עם המפעלים ורשת ההקשרים הבינלאומית של קבוצת שטראוס בישראל ומחוץ לה.

"לחברה", הוסיף ברגר והתייחס לאימג'נדיירי, "יש פוטנציאל עצום להפוך לזרז המשמעותי שישנה את תחום החלב ויהפוך את המוצרים שאינם מבוססים על החי לזמינים ולנגישים לכולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים