מנורה מבטחים הטמיעה מערכת שמאפשרת להשלים פרטים בתביעות דיגיטליות

המערכת, פרי פיתוח של הסטארט-אפ הישראלי לייטיקו, מזהה טעויות וכשלים בתהליכי תביעות שמוגשות בדיגיטל, ומסייעת ללקוחות להשלים את התהליך ● היא פועלת בשלב ראשון בביטוחי חיים

ג'קי כהן, סמנכ"ל חדשנות במנורה מבטחים.

תהליכי הגשת תביעות לחברות ביטוח אף פעם לא היו נעימים במיוחד. המצב לא השתנה לטובה גם עם המעבר לדיגיטל. נהפוך הוא: שם, לפעמים, זה הרבה יותר מסובך ומתסכל, בהינתן שאין גורם אנושי לדבר אתו בצד השני.

במנורה מבטחים החליטו להתמודד עם האתגר הזה באמצעות פתרון שהציעה להם לייטיקו. המערכת שחברת הסטארט-אפ הישראלית פיתחה "מלווה את המבוטח בתהליך הגשת תביעת ביטוח חיים, כאשר לא פעם חסרים פרטים או טפסים שנדרשים לצורך תהליך התביעה", הסביר ג'קי כהן, סמנכ"ל חדשנות במנורה מבטחים.

הפתרון מוטמע כעת כפיילוט – כאמור, בתחום ביטוח החיים, ובהמשך, בהתאם ללקחים שיופקו, הוא יועבר גם לתביעות אחרות, בביטוחים פשוטים יותר.

לדברי כהן, ללא המערכת, כאשר מתגלים חוסרים במידע והתהליך נתקע, מתחיל תהליך ארוך יחסית ומייגע, של התכתבות עם המבוטח להשלמת פרטים, דרישה לסריקת מסמכים וצילומים, באמצעות כלים שלא תמיד זמינים ללקוח. "מצב זה מאריך עוד יותר את תהליך הטיפול בתביעות אלה, שהוא ארוך ממילא", אמר.

"הפתרון של לייטיקו מייצר אינטראקציה דיגיטלית עם הלקוח, שבאמצעותה הוא מקבל לינק ב-SMS. בלחיצה על הלינק מתחילה תקשורת ישירה מוצפנת שלו עם החברה, שבמהלכה הוא מתבקש להשלים פרטים, לסרוק מסמכים או לצלם – הכול מתוך המחשב או הטלפון שלו, באמצעות שיתוף או גרירה, ובכך לסיים את תהליך התביעה", הסביר כהן.

"בחודשים האחרונים, מאז הטמיעה מנורה מבטחים את הטכנולוגיה של לייטיקו, החברה שיפרה את תהליך השלמת החוסרים וקיצרה באופן משמעותי את הזמן שחלף ממועד הגשת הבקשה ועד להשלמתה", דיווח.

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהל אגף מערכות המידע והטכנולוגיה בחברה.

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהל אגף מערכות המידע והטכנולוגיה בחברה. צילום: יח"צ

"השקת התהליך הדיגיטלי החדש עם לייטיקו מאפשרת לנו לשפר את תהליכי השירות ללקוחות, חוויית הלקוח ותהליכי העבודה הפנימיים שלנו", ציין משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהל אגף מערכות המידע והטכנולוגיה בחברה.

לייטיקו מפתחת מערכות דיגיטליות לאינטראקציות עם הלקוח, מבוססות תוכנה כשירות (SaaS). ב-2020, שנת הקורונה, היא גייסה 13 מיליון דולר. החברה נוסדה על ידי כמה שותפים, יש לה מרכז פיתוח בתל אביב ופעילות במדינות נוספות, וברשימת לקוחותיה יש מאות חברות מרשימת הפורצ'ן 500.

לדברי כהן, אימוץ המערכת של לייטיקו הוא חלק מפעילות רחבה של מחלקת החדשנות במנורה מבטחים, שמהווה חלק מאגף מערכות המידע בחברה. מנורה מבטחים בוחנת באופן קבוע פתרונות של סטארט-אפים, משתפת אתם פעולה ובמידת הצורך מטמיעה פתרונות שלהם בכל תהליכי העבודה שמאופיינים בחברות הביטוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים