גוגל וסמסונג פעלו יחד כדי לפשט העברת נתוני בריאות בין יישומים

לפי הסברי הענקית ממאונטיין וויו, באמצעות פלטפורמת Health Connect משתמשים יכולים מעכשיו לעקוב אחר נתוני הבריאות והכושר שלהם על פני פלטפורמות שונות, אך בתנאי שיבחרו מפורשות שהם מעוניינים בכך

תתאפשר הצלבתם בין פלטפורמות. נתוני כושר ובריאות. אילוסטרציה.

ענקיות הטכנולוגיה גוגל (Google) וסמסונג (Samsung) הכריזו באחרונה על חבירה יחד בכדי ליצור את Health Connect – פלטפורמה וממשקי APIs המספקים למפתחים כלים לסנכרון מידע בריאותי של המשתמש בין אפליקציות ומכשירי אנדרואיד. המהלך אמור להקל על המשתמשים לעקוב אחר מידע הבריאות והכושר שלהם על פני מספר פלטפורמות.

גוגל וסמסונג הודיעו על השותפות שיצרו לצורך יצירת Health Connect במהלך ועידת המפתחים Google I/O 2022, שהתקיימה בשבוע שעבר, כך לפי The Verge.

נכון לעכשיו, הגישה והסנכרון של נתוני בריאות קשים יחסית לביצוע עבור מפתחים, ולכן Health Connect ייתן להם סדרה של שירותים וממשקי API כדי להקל עליהם, זאת על פי הדיווח של TechCrunch.

נדרש אישור משתמש מפורש בנוגע לשיתוף הדטה

אופן הפעולה של Health Connect.

אופן הפעולה של Health Connect. צילום: עמוד android-developers בבלוג של גוגל

לצורך הפעלת השירות, מפתחים יכולים לאסוף את המידע הבריאותי של משתמשים אבל רק אחרי שהמשתמש נכנס לשירות (Log On), מצב שיאשר את נכונותו לקחת חלק בו. הדטה יאסף ברכזת מוצפנת, הממוקמת במכשיר המשתמש.

גוגל מבטיחה שלמשתמשים יש שליטה מלאה על הנתונים שהם משתפים, ועם אילו אפליקציות הם מעוניינים לשתף אותם. אם יותר מאפליקציה אחת אוספת את אותו סוג של נתונים, כגון שלבים שהושלמו במשימות כושר יומיות, המשתמשים יכולים לבחור לשתף את הנתונים עם אפליקציה אחת במקום עם אחרת.

"Health Connect מאפשר לך לאחסן ולגשת למידע הקשור לבריאות במכשירים עם הסכמת המשתמש, להוציא את כל קוד ה-boilerplate, לטפל בבעיות האבטחה, אבל גם לאפשר לך למחוק את המידע הזה", אמר שון מקברין, המוביל את חוויית המפתחים לאנדרואיד בגוגל.

מקברין הדגיש שבדומה לכל עניין Wear OS, גוגל עבדה בשיתוף פעולה הדוק עם סמסונג בפרויקט הזה. לדבריו, החידוש יקדם את יכולותיהן של אפליקציות כמו Google Fit, Samsung Health, MyFitnessPal, Leap Fitness, Withings ואחרות, שיתחילו להשתמש גם ב-API החדש הזה, שיעניק לשירותים אלו משטח סנכרון חדש במכשירי המשתמשים, כך לפי TechCrunch.

Health Connect תומכת ביותר מ-50 סוגי נתונים במספר קטגוריות, כולל פעילות, מדידת נתוני גוף, ניטור מחזור נשי, תזונה, שינה ועוד מידע בריאותי חיוני.

אפליקציית Health Connect זמינה כעת בגישה מוקדמת בחנות Google Play, אם כי לא נראה שאפליקציות שותפים עודכנו כדי לתמוך בה, בינתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים