שרת האוצר של ארה"ב נגד המטבעות היציבים: "עלולים להוות סכנה"

הרגולטורים בארצות הברית ובבריטניה מתכוונים לפעול על מנת להטיל רגולציה על מטבעות אלה, לאחר הנפילות של ה-TerraUSD וה-Tether

שרת האוצר של ארצות הברית, ג'נט ילן.

הרגולטרים בארצות הברית ובבריטניה מתחילים להביע דאגה מ-"המטבעות היציבים" (Stable Currencies). לטענת שרת האוצר האמריקנית, ג'נט ילן, אלה עלולים להוות סכנה לכלכלה של ארצות הברית. היא אף קראה לקונגרס להחיל רגולציה על המטבעות הללו.

"המטבעות היציבים" הם מטבעות וירטואליים שצמודים למטבע פיזי כלשהו, ברוב המקרים לדולר. יש כאן, לכאורה, שני יתרונות, מכיוון שהמטבעות האלה שומרים על הנוחיות והחופשיות שבעבודה עם מטבעות וירטואליים ולצד זה יש להם את היציבות של המטבעות הפיזיים, בניגוד לשוק הקריפטו התנודתי. שוק "המטבעות היציבים" צומח, ושוויו מוערך ב-160 מיליארד דולר.

הדאגה של הרשויות נובעת מהמפולת שנרשמה בימים האחרונים ב-Tether ובעיקר ב-TerraUSD – "מטבע יציב", שעד כה היה צמוד לדולר. לפני שישה ימים הודיעו הבעלים של המטבע שהם מבטלים את הצמידות שלו למטבע האמריקני. כתוצאה מכך, ה-TerraUSD חווה מפולת, שהביאה את השער שלו לשפל של 15 סנט ליחידה. משמעות הדבר היא שהוא איבד שווי שוק של 12 מיליארד דולר ומחזיקי המטבע הפסידו כ-85% מהכסף שהשקיעו. נכון לכתיבת שורות אלה, שער ה-TerraUSD עומד על 19 סנט ליחידה.

באשר ל-Tether, שנחשב למטבע היציב הגדול בעולם – שווי השוק שלו קטן היום במיליארד דולר ל-75.65 מיליארד.

"המטבעות היציבים שוברים את השוק הפיננסי"

ילין התייחסה לירידות במטבעות היציבים ואמרה בשימוע שהתקיים לפני ימים אחדים בקונגרס האמריקני כי הם "שוברים את השוק הפיננסי". לדבריה, "לא הייתי אומרת שהמטבעות האלה מהווים סיכון אמיתי ליציבות הפיננסית, אבל הם (מידת הסיכון שבהם – גב"ז) גדלים במהירות. הם מהווים את אותו סוג של סיכון שאנחנו מכירים כבר מאות שנים של עזיבה בבת אחת של בנקים".

מהצד הבריטי, דובר מטעם הממשלה בלונדון אמר ל-CNBC ביום ו' כי משרד האוצר של הממלכה מתכוון לנקוט צעדים נגד המטבעות היציבים. "הממשלה הבהירה שמטבעות יציבים מסוימים לא מתאים למטרות תשלום, מאחר שהם לא מגובים בכלים פיננסיים". גם הרגולטורים האירופיים מתכוונים לתת את דעתם בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים