מיקרוסופט, גוגל ואפל מתחילות להגיד שלום לסיסמאות

ענקיות הטק הכריזו כי ישתמשו בתקן FIDO, המבוסס על עקרונות קריפטוגרפיים של מפתחות ציבוריים, כדי לאפשר אימות ללא סיסמה

מפתח קריפטוגרפי במקום סיסמה.

לא קל למצוא נושאים שבהם ייתכן שיתוף פעולה גלובלי, שלוקחות בו חלק כמעט כל היצרניות הגדולות של מערכת הפעלה. אבל במקרה של סיסמאות, או יותר נכון הוצאת הצורך להקליד סיסמאות לחלוטין מעולם המחשוב – מיקרוסופט, גוגל ואפל דווקא יעשו את זה ביחד.

שלוש החברות הכריזו במהלך "יום הסיסמאות העולמי", שחל במהלך חגיגות העצמאות, שהן מחויבות ליצור בשנים הקרובות שיטה אחידה לעקיפת הצורך בהקלדת סיסמאות לצורך כניסה למערכת, בכל הפלטפורמות שהן שולטות – ממחשבים אישיים, דרך ניידים וטלפונים ועד דפדפנים.

המטרה היא לאפשר, לדוגמה, להשתמש בטלפון האישי כהתקן אימות עיקרי עבור אפליקציות ואתרי אינטרנט כאחד. כדי לעשות זאת ישתמשו החברות בתקן שמכונה FIDO, והוא למעשה משתמש בעקרונות קריפטוגרפים של מפתחות ציבוריים כדי לאפשר אימות, כולל אימות רב שכבתי.

כיום יש כבר יישומים שתומכים ב-FIDO, אבל הרישום הראשוני עדיין דורש הגדרת סיסמה, כך שעדיין נותר פתח להאקרים לאתר אותה כדי להיכנס למכשיר בפועל.

"בדיוק כפי שאנו מעצבים את המוצרים שלנו כדי שיהיו אינטואיטיביים ובעלי יכולת, אנו גם מעצבים אותם כך שיהיו פרטיים ומאובטחים", אמר קורט נייט, מנהל בכיר לשיווק מוצרי פלטפורמה באפל. "העבודה עם התעשייה ליצירת שיטות כניסה חדשות ומאובטחות יותר, המציעות הגנה טובה יותר, שמבטלות את הפגיעויות של סיסמאות, היא אחד הדברים המרכזיים במחויבות שלנו לבניית מוצרים המציעים אבטחה מרבית וחוויית משתמש שקופה – הכל במטרה לשמור על המידע האישי של המשתמשים בטוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים