מנכ"ל Airbnb: "המשרד הוא מתכונת עבודה אנכרוניסטית"

בריאן צ'סקי, שהודיע בתחילת החודש כי עובדי החברה שלו יכולים להמשיך לעבוד מרחוק באופן קבוע ללא פגיעה בשכרם, הדגיש כעת כי עבודה במשרדים לתפישתו שייכת לעידן הישן - שלפני זה, הדיגיטלי

סוגר את היצע האירוח בסין. מנכ"ל Airbnb, בריאן צ'סקי. עיבוד ממוחשב.

מנכ"ל וממייסדי פלטפורמת שיתוף הדירות והנדל"ן Airbnb, בריאן צ'סקי, התראיין באחרונה למגזין טיים (Time). במהלך דבריו שב והדגיש את הבחירה של החברה ושלו לאפשר עבודה מרחוק או עבודה היברידית לכלל העובדים מעתה ולתמיד, וזאת מבלי שהדבר יפגע בשכרם.

כזכור, בראשית החודש, בסידרת ציוצים בטוויטר (Twitter) הודיע צ'סקי לעובדיו כי "אתם יכולים לעבור לכל מקום במדינה, כמו מסן פרנסיסקו לנשוויל, והשכר שלכם לא ישתנה". עוד בישר המייסד-שותף של פלטפורמת שיתוף הבתים, כי לעובדים תינתן הגמישות "לחיות ולעבוד ב-170 מדינות במשך תקופה של עד 90 יום בשנה בכל אתר". לדבריו אז, העובדים ימשיכו לקיים פגישות צוות ופגישות אישיות באופן סדיר מדי רבעון. צ'סקי כתב בציוצים כי הוא מאמין, ש"עבודה גמישה תהפוך לדרך שבה חברות עובדות בעוד 19 שנים. חברות יהיו בעמדת נחיתות משמעותית אם הן יגבילו את מאגר הכישרונות שלהן לרדיוס נסיעה סביב משרדיהן".

כעת, בשיחה עם הטיים ובראיון שהתפרסם אתמול (א'), צ'סקי המשיך והסביר את תפישתו בהקשר לאופי העבודה החדש. לדבריו, העבודה במשרד היא "צורה אנכרוניסטית" ששייכת ל"עידן הטרום-דיגיטלי".

המנכ"ל אמר ש-Airbnb עברה את השנתיים הפוריות ביותר שלה, דווקא בזמן בתקופה שבה הצוותים עבדו מרחוק במהלך סגרי הקורונה, וציין כי מאגר הכישרונות הזמין לחברה דווקא הורחב על ידי כללים פחות מגבילים לעבודה מרחוק.

עבודה מרחוק, תופעה שהתחילה בימי הקורונה. צילום אילוסטרציה.

עבודה מרחוק, תופעה שהתחילה בימי הקורונה. צילום אילוסטרציה. צילום: BigStock

"המשרד כפי שאנו מכירים אותו – הסתיים"

"אני חושב שהמשרד כפי שאנו מכירים אותו – הסתיים", אמר צ'סקי לטיים. "אנחנו לא יכולים לנסות להיאחז ב-2019 יותר מאשר ב-1950. אנחנו צריכים להתקדם".

"אם המשרד לא היה קיים, אני רוצה לשאול, האם היינו ממציאים אותו? ואם נמציא כזה, בשביל מה הוא היה מומצא? ברור שאנשים עדיין הולכים לבתי חולים ולעבוד, אנשים עדיין הולכים לבתי קפה ולעבודה – המרחבים האלה הגיוניים לחלוטין. אבל אני חושב שעבור מישהו שעבודתו היא על מחשב נייד, השאלה היא, ובכן, מה המשרד אמור לעשות?"

צ'סקי אמר שדף ה"קריירה" של החברה שלו קיבל דחיפה עצומה כש-Airbnb הכריזה על מדיניות העבודה המרוחקת החדשה, וסיפר כי הוא עצמו מבלה כיום את זמנו בין מיקומי Airbnb שונים בארה"ב.

בראיון הדגיש צ'סקי שמעת לעת ובתרחישים שונים יהיה צורך במצב משרדי. "אנשים עדיין ילכו למשרדים, אבל זה יהיה למטרות שונות, למרחבי שיתוף פעולה", הסביר. הוא גם טען שהמודל ההיברידי של שלושה ימים במשרד ושניים בעבודה מרחוק, שאותו מתרגלות הענקיות אפל וגוגל, פגום. צ'סקי סיפר כי Airbnb מחייבת את העובדים שלה לפגישה פיזית רק בהיקף של שבוע פר-רבעון.

"התחזית שלי היא ששלושה הימים בשבוע יהפכו ליומיים בשבוע, והיומיים בשבוע יהפכו ליום בשבוע, ודי מהר אתה באמת בעולם היברידי, או שאתה בעיקר בעולם מרחוק", ציין. "אנשים לא מבינים שהדבר הזה של יומיים-שלושה בשבוע אינו סופר בר-קיימא. אנשים הולכים להבין, 'בסדר, בואו נהיה יותר מכוונים לגבי מתי מתאספים, ובואו נתכנס לשבוע-שבועיים בכל פעם'".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    פתרונות המיחשוב והזום עדיין לא שם השלב הבא של פתרונות המיחשוב/סייבר , שיהיה מבוסס על עקרונות העבודה מרחוק יזניק את העבודה מרחוק

אירועים קרובים