"אבירי מסגד אל אקצא": משחק שמעודד הרג של חיילי צה"ל

הגרסה החדשה של המשחק הועלתה באחרונה לפלטפורמת הגיימינג הפופולרית סטים ● השחקנים מוזמנים להחליף דמות בדיונית של מחבל פלסטיני, שכל משפחתו נהרגה על ידי צה"ל - והוא יוצא לנקום על ידי הרג של חיילים

משחק פורסן אל אקצא: אבירי מסגד אל אקצא.

גל הטרור לא פוסק, ו-19 ישראלים נרצחו בחודשיים האחרונים בפיגועים ברחבי הארץ. האווירה האנטי ישראלית והרצון לרצוח ישראלים באים לידי ביטוי גם ברשת – ולא רק בהסתה ברשתות החברתיות, אלא גם במשחקי מחשב. באמצע החודש שעבר, בחודש הרמדאן ובמהלך גל הטרור הפיזי בערי ישראל, עלתה לפלטפורמת המשחקים הפופולרית סטים (Steam) גרסה חדשה של המשחק פורסן אל אקצא: אבירי מסגד אל אקצא, שמעודד הרג של חיילי צה"ל. הדמות הראשית במשחק היא של מחבל שיוצא לנקום את הרג משפחתו על ידי פגיעה בחיילים ישראליים.

לא מדובר במשחק חדש – הוא הושק עוד בשנה שעברה, ועתה עלתה, כאמור, גרסה חדשה שלו. את המשחק פיתח נידל נג'ים, שאביו היה מחבל בפת"ח. השחקנים יכולים, תמורת 74 שקלים, להיכנס לנעליו של מחבל פלסטיני ולצאת לפיגועים במטרה להרוג חיילים ישראליים. כך, המשחק מאפשר להם לנהל קרבות עם החיילים בתוך בסיסים של צה"ל, כשברקע מופיעות כתובות כגון "תשוחרר פלסטין". למרות זאת, אירוני ככל שזה יישמע, בעמוד של המשחק ב-סטים נכתב כי הוא "משחק אקשן שמתאר את הסכסוך הישראלי-פלסטיני מהצד הפלסטיני, ובא להפריך את הקלישאה שלפיה כל הערבים הם טרוריסטים. תשחקו במשימות (כך במקור – י"ה) ברחבי פלסטין עם הרבה מטרות להשגה, קרבות אפיים, רובים משוכללים, רכבים לנסוע בהם ועוד".

אחמד הפלסטיני.

אחמד הפלסטיני. צילום: צילום מסך

הדמות הראשית במשחק היא של מחבל דמיוני בשם אחמד הפלסטיני, שעל פי התיאור הוא "סטודנט פלסטיני צעיר, שעונה ונכלא לחמש שנים, ללא צדק, על ידי החיילים הישראלים, ושכל משפחתו נהרגה על ידי התקפה מהאוויר של הישראלים. כעת, אחרי שיצא מהכלא, הוא מחפש נקמה נגד אלה שפגעו בו, הרגו את משפחתו וגנבו את המולדת שלו, על ידי הצטרפות לתנועת 'התנגדות' (המירכאות הוספו על ידינו – י"ה) בשם פורסן אל אקצא: אבירי מסגד אל אקצא". עוד צוין בעמוד של המשחק כי הוא הושפע ממשחקים אחרים, בהם קול אוף דיוטי ו-007 גולדן איי.

45 תגובות – רק אחת מהן שלילית

נג'ים הוא מוסלמי ברזילאי, בנו של מחבל מהפת"ח, שהיגר למדינה מלבנון אחרי הפלישה הישראלית לשם ב-1982, במסגרת מלחמת לבנון הראשונה. הוא אמר בעבר כי לקח לו לפתח את המשחק 10 שנים. את הגרסה החדשה הוא פיתח במשך חצי שנה בלבד.

הגרסה החדשה זכתה, נכון למועד פרסום ידיעה זו, ל-45 תגובות בעמוד המשחק ב-סטים, שרק אחת מהן שלילית. כך, לדוגמה, יאן בודראו, עיתונאי גיימינג עצמאי, כתב כי הוא "מתרשם מהאנימציות" וכינה את המשחק "חתיכת עבודה מעולה". עיתונאי אחר טען, לאחר ששיחק בט במשך זמן רב, כי "זה יותר מדי כיף!"

יש לציין ששר המשפטים, גדעון סער, קרא ל-סטים להסיר את הגרסה הראשונה של המשחק, לאחר שפורסם הטריילר שלה.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים