אייסר מצטרפת לחרם על רוסיה

תפסיק למכור מחשבים חדשים ברוסיה עד להפסקת החרם הגלובלי על המדינה, אם כי המשרד הראשי שלה במדינה ימשיך לעבוד, אבל רק כדי לספק מידע בסיסי ותמיכה

מפסיקה למכור מחשבים ברוסיה. אייסר.

יצרנית המחשבים אייסר הודיעה בסוף השבוע שגם היא החליטה להפסיק חלקית את פעילותה ברוסיה בעקבות מלחמת אוקראינה. המשרד הראשי שלה ברוסיה אמנם ימשיך לעבוד, אבל רק כדי לספק מידע בסיסי ותמיכה. מעבר לכך החברה אינה מתכוונת להמשיך למכור מחשבים חדשים ברוסיה עד להפסקת החרם הגלובלי על המדינה בעקבות המלחמה.

אייסר מצטרפת בכך אל יצרניות מחשבים אחרות שהפסיקו את פעילותן ברוסיה בעקבות הקריאה הגלובלית לעשות כן, כמו דל ו-HP. היא גם הוצאה עקב כך מ"הרשימה השחורה" של אוניברסיטת יל, שעוקבת אחרי החברות שכבר הטילו חרם, וגם מציינת את אלו שלא.

הרשימה של החברות שלא הטילו חרם, שמכונות בסקר כמדינות ה-F שממשיכות לבצע עסקים כרגיל ברוסיה, כוללת גם את יצרניות המחשוב אסוס ולנובו, את חברת האבטחה הישראלית צ'ק פוינט, את יצרניות הטלפונים וואווי והונור – שכמו לנובו הן חברות סיניות שלא מטילות חרם על רוסיה בעיקרון – וכן יצרנית ציוד המחשבים msi. בסך הכל מכילה הרשימה נכון לעת כתיבת שורות אלו כ-209 חברות שמממשיכות כרגיל, וזאת לעומת יותר מ-600 חברות שכבר הטילו חרם מלא על רוסיה).

אייסר היא אחת משלוש יצרניות המחשבים שמוכרות הכי הרבה מחשבים ברוסיה, עם נתח שוק של 16.8%, והיא שנייה רק ללנובו עם 18.5% וקצת מעל אסוס שהגיעה לנתח שוק של 15.6%.

אינטל הכריזה במהלך השבוע שעבר שהיא מחמירה את צעדיה, בעקבות הקריאה של משרד הסחר האמריקני על הטלת חרם כבד, והיא מפסיקה את הפעילות שלה לחלוטין ברוסיה על כל 1,200 העובדים שהיא מחזיקה שם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים