סביט 2009: רק תשע חברות ישראליות יקחו חלק בביתן מכון היצוא בסביט; הסיבה: קשיים במימון

עוד כעשרים חברות גדולות יותר יציגו במסגרת ביתנים עצמאיים או בביתני המפיץ המקומי שלהם ● ישראל טננבוים, מנהל מחלקת טכנולוגיות במכון הייצוא: "נוכח המשבר, החברות ישימו השנה דגש על מיצוב לעומת המתחרים" ● אבי חפץ, מנכ"ל מכון הייצוא: "על רקע המשבר העולמי, נתקלות חברות ישראליות בקושי בהשקעת המשאבים להשתתף בתערוכה"

תשע חברות ישראליות יציגו בשבוע הבא בסביט, תערוכת המיחשוב הגדולה בעולם, שתתקיים בהנובר שבגרמניה – זאת לעומת 13 חברות בשנה שעברה. עוד כעשרים חברות גדולות יותר יציגו במסגרת ביתנים עצמאיים או בביתני המפיץ המקומי שלהם. הנתונים הללו משקפים בעיקר את המשבר העולמי בתחום ה-IT, אך משבר זה עשוי גם לספק הזדמנויות בתחומים חדשים כגון מיחשוב "ירוק" שגם מסייע בהזדמנות זו לארגונם לחסוך בהוצאות אנרגיה. השנה הועם אמנם זוהרה של התערוכה בשל המיתון הכבד, אך עדיין יציגו בה כ-5,800 חברות מכל רחבי העולם ויגיעו אליה מנהלים מחברות ששרדו את המשבר כדי לעשות עסקים.

ישראל טננבוים, מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע תקשורת ותוכנה במכון הייצוא, מסר לאנשים ומחשבים, כי נוכח המשבר העולמי, החברות הבינלאומיות ישימו השנה דגש על מיצוב לעומת המתחרים וניצול אופטימלי של המשאבים הארגוניים הקיימים. המיצוב יכול להיות בחדשנות, שימוש בחומרים מתכלים, חיסכון באנרגיה והפיכת החברה ל-"ירוקה".

לדברי טננבוים, החברות הישראליות המציגות בביתן מכון היצוא עונות על צרכים אלה. כך, למשל, תדיראן ו-WaveIP, שבאחרונה החלה לעסוק בהפיכת פתרונות החברה ל-"ירוקים" ולתמיכה בהגברת המודעות הסביבתית בשוק הטלקום. כמו כן, הצורך של החברות הבינלאומיות בחיסכון במשאבים צפוי לבוא לידי ביטוי בחיסכון בעלויות תקשורת, אנרגיה ומשאבים אנושיים. "כאן ניתן לציין את החברות אם.טי.אס ויורוטק, שמציגות פתרונות להורדת עלויות התקשורת הארגונית; קונטק, שמאפשרת ניצול הקיים עם ציוד כבד; סייפנד, המונעת זליגת מידע מהארגונים; ו-וויירלס לינקס, המביאה לניצול ומעקב אחרי נכסים ניידים. טכנולוגיות ישראליות אלה מבוקשות מאוד בשוק הנוכחי, ואני צופה להן פגישות קונסטרוקטביות בתערוכה", אמר טננבוים.

סיוע לחברות ישראליות
אבי חפץ
, מנכ"ל מכון הייצוא, אמר, כי על רקע המשבר העולמי, נתקלות חברות ישראליות בקושי בהשקעת המשאבים להשתתפות בתערוכה. לפיכך, הוא ציין, כי השנה סייע המכון לחברות בכיסוי חלק מהוצאות ההשתתפות. זאת, כחלק מתוכנית סיוע להתמודדות עם המשבר העולמי. לדבריו, "אנו רואים חשיבות גדולה בכך שהחברות הישראליות ימשיכו להראות נוכחות בשווקים הגלובליים בכלל ובתערוכה זו בפרט".

ממכון הייצוא נמסר, כי ייצוא שירותי המיחשוב בחודשים ינואר- ספטמבר 2008 הסתכם בכ-3.6 מיליארד דולרים – עלייה של כ-12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2007 הסתכם ייצוא שירותי המיחשוב בכ-4.4 מיליארד דולרים – עלייה של כ-9% לעומת 2006.

החברות הישראליות שיציגו בביתן מכון הייצוא הן IPgalery, פגסוס טכנולוגיות, תדיראן טלקום, אם טי אס, סייפנד, וויירלס לינקס, יורוטק קומיוניקיישן, קונטק זיווד אלקטרוני ו-WaveIP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים