תוכנית התקבולים אושרה: גוטמן עשוי להשתכר 22 מיליון ש' בשנה

התוכנית, שעשויה להביא את שכרו של גוטמן ב-2022 ליותר מכפול מאשתקד, אושרה תוך התנגדות המשקיעים המוסדיים ● תחת גוטמן, מניית מטריקס עלתה מאוד ● האישור - לאחר בחינה מחדש, שבוצעה אחרי התנגדות האסיפה הכללית

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, הוא אחד מהמנהלים עם רמת השכר הגבוהה בישראל, ובעל עלות השכר הגבוהה ביותר מבין הבכירים בחברות ההיי-טק וה-IT הציבוריות. ב-2021, עלות שכרו הסתכמה ב-10.96 מיליון שקלים. ב-10 השנים שלפני כן עמדה עלות השכר שלו על 99.5 מיליון. אולם, בעקבות החלטה של הנהלת מטריקס, שכרו השנה עשוי להיות יותר מכפול מאשר בשנה שעברה, ולהגיע לכ-22 מיליון שקלים.

לפני ימים אחדים אישר דירקטוריון מטריקס את ההעלאה בשכרו של גוטמן, למרות התנגדות רוב המשקיעים המוסדיים בחברה. יש לציין שבתחילת מרץ דחתה האסיפה הכללית את מדיניות התקבולים החדשה, וזו נשלחה לבחינה מחדש. בעבר, המשקיעים המוסדיים במטריקס מנעו גידול בעלות שכרו של גוטמן בטענה שהיא גבוהה מדי, אולם הפעם הם לא הצליחו וההחלטה עברה למרות התנגדותם.

יש לציין כי על המשקיעים במטריקס נמנות מגדל ומיטב דש, ששתיהן מנהלות כספי ציבור (קרנות פנסיה וקרנות השתלמות, בהתאמה).

ב-10 השנים האחרונות: מניית מטריקס זינקה ב-830%

בהנהלת מטריקס סבורים שגוטמן שווה את שכרו הגבוה והניהול שלו את החברה מיטיב עם בעלי המניות. לראייה, ב-10 השנים האחרונות, המניה של מטריקס זינקה ב-830% לעומת עלייה של כ-30% בלבד במדד הרלוונטי בבורסה בתל אביב.

עלות שכרו של גוטמן כוללת את השכר השנתי הקבוע, וכן מענקים ותגמול הוני, שעשוי, לפי המדיניות החדשה, לעלות לכ-2.4 מיליון שקלים לעומת 1.8 מיליון עד כה. אך הכסף הגדול מתבסס על הקשר של עלות שכרו של המנכ"ל עם רווחי החברה: היא כוללת 5% מרווחי החברה באותה השנה. בנוסף, הנהלת מטריקס החליטה להגדיל את המענק השנתי שניתן לגוטמן לפי ארבעה מהשכר השנתי לעומת פי שניים עד כה. זאת ועוד, המגבלה על המענק השנתי שניתן לו בדמות תקרה בסך שני מיליון שקלים – מתבטלת.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אף אחד

    אף אחד לא שווה שכר כזה וודאי ביחס לשכר עובדים אחרים שמייצרים תוצרת.אילו זו היתה חברה פרטית אולי אך זו חברה ציבורית ושכר כזה בא על חשבון המשקיעים האם כאשר המניה תיפול הוא יחזיר את החלק היחסי.

  2. תמיר, עובד מטריקס

    נראה לכם הגיוני ושפוי ? 1.8 מליון שח בחודש ? מוכשר ככל שיהיה בסוף מדובר בעובדים שנותנים את השעות אצל הלקוחות (כמוני) והחברה גוזרת את הקופון השמן להכנסות מנכ"ל והנהלה עם שכר מנופח מעל כל חברות ה IT שמתחרות במטריקס. החברה צריכה להרוויח אבל לא בחזירות ! אגב, אנחנו העובדים הרבים שמייצרים את הכסף הגדול של מטריקס במקרה הטוב מקבלים מתנה לחג )-:

    1. אורן

      לגמרי מסכים איתך. אין בשום חברת IT מנכ"ל שמשתכר בסכומים דומים ואין סיבה לכך. חברה שנשענת 95% על גולגלות לא צריכה לגזור קופון כזה שמן ומטריקס הכי חזירים בשוק הזה

אירועים קרובים