"ארגונים נדרשים לגלגל הצלה – כדי לא לטבוע בשלל האפליקציות"

"רק עם פלטפורמת אינטגרציה אוטומטית ארגונים יוכלו למנף את מלוא העוצמה הטמונה בנתונים הארגוניים שביישומים", כך אמר מרקוס זירן, סגן נשיא בכיר לשותפים ב-וורקטו

מרקוס זירן, סגן נשיא בכיר לשותפים ב-וורקטו.

"ארגון ממוצע משתמש ביותר מ-1,000 יישומים שונים – אפליקציות מדף, אפליקציות פרי פיתוח עצמי, אפליקציות מקומיות וכאלה מבוססות ענן, יישומונים לתפוקה עסקית ואפליקציות אישיות, דוגמת מדיה חברתית וצ'ט. אלה הן חלק מהפעילויות הארגוניות, שכדי לשחרר את צוואר הבקבוק שלהן יש צורך שהן ידברו זו עם זו, בצורה קלה ופשוטה, תוך טיפול בכל הנתונים הפזורים באפליקציות האלה. מערכת לאינטגרציה של היישומים לא יכולה להיבנות מטלאים של תוכנה כמו בעבר. רק עם פלטפורמת אינטגרציה אוטומטית הם יוכלו למנף את מלוא העוצמה הטמונה בנתונים הארגוניים שביישומים", כך אמר מרקוס זירן, סגן נשיא בכיר לשותפים ב-וורקטו.

זירן היה דובר המפתח במפגש הקהילה השני שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס התקיים היום (ד') בצהלה אירועים בתל אביב, בהשתתפות נציגים של יותר מ-100 לקוחות החברה בארץ.

"בוז אלן המילטון הייתה מקום העבודה הראשון שלי. התעניינתי שם מה קורה ב-IT וקיבלתי תשובה מדכאת. לאחר מכן הייתי בעסקי מוצר האינטגרציה של אורקל, אבל לא הייתי שבע רצון מהמוצר. כשעבדתי בספלאנק הבנתי שני דברים: שארגונים לא מוציאים מהנתונים את המירב והמיטב, כי הדטה פזורה לאורך ולרוחב הארגון, ופעמים רבות היא חבויה, ושהחיבור בין האפליקציות הוא מקל בגלגלי התהליכים העסקיים של הארגונים".

שני עשורים של פישוט שילוב נתונים

"באורקל הכרתי את מי שלימים יהיה מנכ"ל וורקאטו, ויג'אי טלה. הוא היה ממקימי טיבקו לפני שני עשורים, ורצה מוצר לשילוב נתונים שיהיה פשוט וקל, שלא ידרוש מהמשתמשים היכרות מעמיקה עם תהליכי האינטגרציה. הייתי ממייסדי החברה והעובד השישי שלה".

וורקאטו הוקמה ב-2014 ומונה 800 עובדים. היא גייסה 415 מיליוני דולרים בחמישה סבבי גיוס, ועל המשקיעות בה נמנות סיילספורס, וורקדאי וסרוויס נאו. שווי השוק של החד קרן עומד על 5.7 מיליארד דולר ויש לה 11 אלף לקוחות: 32% מ-100 חברות הענן הגדולות והציבוריות ו-26% מחברות הענן הפרטיות המובילות. על לקוחותיה נמנים אוטודסק, אדובי, אטלסיאן, נוקיה, AT&T, טי-מובייל, סלאק (שנרכשה על ידי סיילספורס), האבספוט, אוניברסיטת ניו יורק, ויזה, רשת מלונות הילטון, חברת הרכבות הגרמנית וברודקום.

"שואלים אותי הרבה פעמים מה אנחנו עושים", אמר זירן, "ותשובתי היא שאנחנו פועלים בעולם של 'מפעלי מיכון'. מדובר במיכון תהליכי, לא בשינוע של נתונים מצד אחד לשני של המערכת. ארגון נדרש ל-'מתכונים' אפליקטיביים, כדי להנגיש, לחדש ולשפר את השירותים ללקוחות. המטרה היא לא 'סתם' לבנות מתכון, אלא כזה שישפיע עסקית. אחד הלקוחות הראשונים שלנו היה חברת שליחויות פרחים אוסטרלית. סייענו להם לפתח ממשק שיחבר בין המשלוחים, תאריכי ימי הולדת והצעות ערך ללקוחות, כגון שוקולד – שבועיים לפני המועד החגיגי. הם הגדילו את מחזור המכירות שלהם ב-20%".

לדבריו, "הפלטפורמה שפיתחנו מאפשרת להטמיע את התהליכים העסקיים בתוכה ולחבר את כל האפליקציות, החדשות והישנות, בלב התהליך. המוצר שלנו מאפשר להגדיר 'מתכונים' שתומכים בתהליכי עבודה חוצי מערכות ומאפשר זרימה אוטומטית של נתונים בין כמה מערכות. היתרון שלנו טמון ביכולת לבצע את האינטגרציה כחלק מתהליך מקוון ובזמן אמת". כך, אמר, "בכל ארגון מוכר, יש תהליך שנקרא 'מההזמנה ועד התשלום' – O2C. כדי לממש אותו יש לעבור דרך בין שתיים לחמש אפליקציות. אנחנו מאפשרים לקשר את התהליך לקצר ולייעל אותו – באמצעות חיבור בין היישומים דרך הפלטפורמה שלנו".

לסיכום אמר זירן כי "הצלחנו לגשר על הפער בין אוטומציה לבין המשתמשים הלא טכניים, שירצו להשתמש בכלים שלנו. יש לנו יותר מחצי מיליון 'מתכונים' זמינים, שמכסים תחומים תפעוליים כמו משאבי אנוש, שיווק, מכירות, פיננסים, IT, תפעול, הכנסות, מוצרים ושירותים, וכן אפליקציות ארגוניות פופולריות".

אלעד צבאן, מנהל מכירות אזורי של וורקטו.

אלעד צבאן, מנהל מכירות אזורי של וורקטו. צילום: יח"צ

אלעד צבאן, מנהל מכירות אזורי של וורקטו, אמר כי הסניף המקומי הוקם לפני שמונה חודשים וכבר יש לו עשרות לקוחות ארגוניים. הוא ציין כי "משבר הקורונה הפך את המצוינות התפעולית לקריטית יותר מתמיד, ועסקים מבינים שאוטומציה ארגונית היא אבן יסוד להשגת הגמישות, החדשנות והביצועים המוגברים הדרושים להצלחה. אי לכך, נעמיק את החדירה שלנו לשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים