מה קורה עם בריטיש איירווייס? נתקלת שוב ושוב ב"בעיות טכניות"
חברת התעופה הבריטית ביטלה ודחתה טיסות בהית'רו גם בפברואר וגם בסוף השבוע האחרון, עקב "כשלי מחשוב", אך למרות שהיא טוענת שפתרה את בעיית ה-IT - הנוסעים בהית'רו עדיין מתמודדים עם עיכובים ארוכים בהמראות
בסוף השבוע האחרון (ש') נדחו או בוטלו כליל קרוב ל-200 טיסות של בריטיש איירווייס מנמל התעופה הית'רו ואליו, עקב "תקלות מחשב". כעבור מספר שעות החברה בישרה כי הבעיות תוקנו, אלא שגם אתמול (ד'), עדיין הלינו רבים מהנוסעים על שיבושים קשים בלוח הזמנים ובפעילות הסדירה של טיסות החברה.
בפברואר כבר חוו נוסעי בריטיש ביטולים או דחיות של כ-500 טיסות, בהשבתה הטכנולוגית הגדולה ביותר שאירועה לחברה מזה שנים.
נזכיר כי חברת התעופה, הנמצאת בבעלות IAG (ר"ת International Airlines Group) נפגעה ב-2017 מתקלה גדולה במערכת המחשוב שלה, שתקעה 75,000 נוסעים במהלך סוף שבוע של חגים בלי יכולת להגיע ליעדיהם. התקלה המפורסמת יצרה לחברה אסון יחסי ציבור, והביאה אותה להתחייב להשתפר בעתיד.
כאמור, בסוף השבוע התנצלה בריטיש איירווייס בפני לקוחותיה, לאחר שפעילותה בהית'רו שבלונדון נפגעה והביאה לביטול טיסות ולעיכובים רבים. מחברת התעופה נמסר אז כי מדובר ב"בעיה טכנית" שהשפיעה על פעילותה בטרמינל 5 שבהית'רו, ושזו נפתרה. החברה לא הסבירה באיזו בעיה מדובר.
דובר הית'רו המליץ עם זאת ללקוחות לבדוק את מצב הטיסה שלהם עם בריטיש איירווייס לפני הנסיעה לשדה התעופה, וכנראה עשה זאת משום החשש שהשיבושים עדיין לא הסתיימו.
"חווינו בעיה טכנית לזמן קצר אחר הצהריים", בישרה בריטיש בהצהרה לתקשורת אתמול (ד'). "עכשיו זה נפתר ואנחנו חוזרים לפעילות הטיסה".
עוד מסר הדובר כי "בעוד שהרוב המכריע של הטיסות שלנו ממשיכות לפעול כמתוכנן, כאמצעי זהירות, צמצמנו מעט את לוח הזמנים שלנו מעכשיו לסוף מאי, אז נגביר (פעילות – ג"פ) בחזרה".
הדובר הבהיר: "התנצלנו בפני לקוחות שהיו מושפעים וכדי להגביל את אי הנוחות הזמנו אותם מחדש לטיסות מוקדמות או מאוחרות יותר באותו היום שבו היו אמורים לנסוע, במידת האפשר".
המדיה החברתית הדהדה את התסכול
כרגיל, נושאים שגורמים לציבור רחב לתסכול ואכזבה עולים מיד לעיסוק נרחב ברשתות החברתיות.
נוסע בריטיש זועם בשם אלכסנדר בנט פנה לטוויטר והאשים את חברת התעופה בכך שהיא מספקת "שירות שערורייתי ואיום".
ג'ן מקלאוד קולר פנתה ביאושה לפייסבוק עם פוסט ארוך שפרסמה, כולל תמונות שלה ושל ילדיה הפעוטים מתוסכלים ועייפים בנמל התעופה. היא פנתה לחבריה וכתבה בין השאר: "אנא שתפו כי אין לנו אפשרויות. שדה התעופה הזה כבר עבר את הקיבולת שלו והתקשורת עם בריטיש איירווייס לא פועלןת. אנחנו עומדים בתורים".
"אני זורקת את זה כאן בתקווה שחברת תעופה או שדה תעופה יוכלו לספק פתרון. נגמרים לנו החיתולים… והסבלנות לפעוטות. נראה שאיננו יכולים להשיג את בריטיש איירווייס בטלפון. באינטרנט הם מציעים רק ביטול עם החזר אך ללא הזמנה מחדש".
ג'וד ווטרידג' צייצה בטוויטר: "מתרגלים סבלנות וסובלנות בטרמינל 5 הית'רו … הטיסה בוטלה.. מסע תענוגות לפנינו".
Practicing patience and tolerance at Heathrow Terminal 5 … flight cancelled.. cruise ship awaits 🤷♀️#BritishAirways #Heathrow #pandocruises #hayestravel pic.twitter.com/zEwzKi0otW
— Jude Wateridge (@DizzyNanaJude) March 31, 2022
משתמשת טוויטר בשם קריסטן צייצה ותייגה: "British_Airways@ זה סוג השירות שאפשר לצפות מחברת תעופה זולה שאין לה שום דאגה לרווחת הנוסעים שלה. יש לנו תינוק וטיסת המשך! אני מאוד מאוכזבת ומזועזעת מהסטנדרטים של BA בימים אלה".
@British_Airways this is the sort of service one would expect from a low cost airline who has no concern about their passengers well-being. We have a baby AND a connecting flight! I’m hugely disappointed and shocked at the standards of BA these days. #BritishAirways pic.twitter.com/IfNDqhKZbo
— Kristen (@Kristen_SA) March 31, 2022
וויל קרקר כתב: "תקוע בהית'רו במשך 2.5 שעות בלי אפשרות לבצע צ'ק-אין לבריטיש איירווייס בגלל שהם חווים "כשל עולמי של מערכת ה-IT"… לא נראה שאף אחד יש תשובות או יודע מה קורה".
been stuck at Heathrow for 2.5 hours unable to check in with @British_Airways due to them experiencing a “global IT system failure”… no one seems to have answers or know what’s going on #BritishAirways
— Will Karkar • وليم كركر (@williamjkarkar) March 30, 2022
בריטיש עצמה כלל לא התייחסה למצב הנוכחי בדף הרשמי שלה בטוויטר.
אז מה באמת קורה באמת בבריטיש?
כידוע, מגיפת הקורונה השאירה חברות תעופה רבות "פצועות" ואף "מדממות". על אף היותה חברת הדגל הלאומית של הממלכה המאוחדת, בריטיש לא נשארה ללא פגע. מצב החירום הבריאותי אילץ אותה לקצץ 13,000 משרות, ואפשר שהתקלות האחרונות קשורות בכך ולא בבעיות מחשוב כפי שהחברה רוצה שהציבור יחשוב.
מנכ"ל בריטיש, שון דויל, הודה באחרונה כי הנוסעים והעובדים "מאסו" בכשלים הקבועים. לדבריו, "אין תיקונים מהירים" לשיבוש, ולפיכך מנעד הטיסות בשדות התעופה הלונדונים הית'רו וגטוויק יצומצם "במהלך השבועות הקרובים כדי לתת לנו יותר מקום להתגמש".
אז מה עושים עם טיסה הלוך חזור שהוזמנה לפני חצי שנה ועכשו מודיעים במייל על ביטול הקונקשיין בחזור? מה האפשרויות ומה הזכויות? לא בא בחשבון ביטול טיסה לאור ההזמנות הנילוות שלא ברות ביטול.