בלעדי

שירותי בריאות כללית מטמיעה ענן פרטי של רד-האט

"מטרת הפרויקט היא לתמוך בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שהכללית עוברת, וכן בבניית מערכות IT בעולם הקוברנטיס", אמר תמיר שחר מאגף מערכות המידע והדיגיטל של החברה ● ההיקף הכספי: מיליוני שקלים

תמיר שחר, ארכיטקט תשתיות תקשורת ואבטחת מידע באגף מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית.

שירותי בריאות כללית החלה באחרונה בהקמת ענן פרטי, מבוסס OpenShift של רד-האט. הפרויקט החל ב-2021 והשלב הראשון שלו צפוי לעלות לאוויר עוד בשנה הכספית. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

את הפרויקט חשף תמיר שחר, ארכיטקט תשתיות תקשורת ואבטחת מידע באגף מערכות מידע ודיגיטל בכללית, בכנס Red Hat OpenShift Commons. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג'), בפעם הראשונה בישראל, באולם איסט בתל אביב, והוא נועד לחבר בין מפתחים, מנהלי פרויקטים, משתמשים, שותפים ולקוחות בקהילות הקוד הפתוח סביב ה-OpenShift Cloud Native.

שחר אמר כי "אני אחראי לבחינה, תכנון ולהקמה של פתרונות אבטחת מידע טכנולוגיים חדשים בשירותי בריאות כללית, כחלק מהצוות המוביל את פרויקט הקמת הענן הפרטי בקופה". לדבריו, "מטרת הפרויקט היא לתמוך בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שהכללית עוברת, וכן בבניית מערכות IT בעולם החדש, של הקוברנטיס".

לדבריו, קהל הלקוחות של הפרויקט הוא מפתחים משני סוגים: אלה שעובדים במחלקת הפיתוח הפנימית בכללית, וכן ספקים חיצוניים, שבונים מערכות IT עבור החברה. "נאפשר לצרכני פלטפורמת הענן הפרטי שאנחנו מקימים להקים תשתיות מודרניות, כולל כאלה שכוללות קונטיינרים. תשתית זו תאפשר בעתיד את ההיברידיות של עבודה בענן הפרטי וענן הציבורי בו זמנית", אמר.

חיבור בין צוותים, כדי שלא להמשיך לעבוד ב-"איים"

"לטובת הובלת הפרויקט בהצלחה חיברנו בין צוותים שונים בארגון – CTO, הגנת מידע, פיתוח ותשתיות. רק השיתופיות עובדת בעולם החדש. זה מצריך שינוי תרבותי, כדי שלא להמשיך לעבוד באופן נפרד בתצורת 'איים', כמו בעבר", ציין שחר.

בהיבט אבטחת המידע והגנת הסייבר, הפרויקט כולל מימוש של DevSecOps. "בבסיסו של כל פתרון המוטמע בפרויקט נמצאות תפיסות 'אבטחה תחילה' ו-'אבטחה על בסיס עיצוב', לטובת הלימה לרגולציות בנושאי אבטחה והגנת הפרטיות", הוסיף שחר. הוא אמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של הליך הקמת תשתית מאובטחת, שתאפשר לפרוס אפליקציות חדשות מהרעיון ועד לייצור, ולעשות זאת באופן מהיר".

"בעקבות הפרויקט", ציין, "תהליך הנפקת השירותים והאפליקציות החדשות יתקצר מחודשים לשבועות. כך, נגיע למצב שבו כל האפליקציות שאותן נפתח יהיו מבוססות תקנים". כמו כן, הוא אמר כי "רד-האט מסייעת לאנשי הלגאסי שלנו עבור לעולם החדש".

לסיכום אמר שחר כי "המלצתי לארגונים היא לשים דגש בפרויקטים שכאלה על היבטי אבטחת מידע, ולהקפיד על הפעילות באזור הקונטיינרים. מומלץ לבנות תהליכים אוטומטיים וברורים, על מנת שכל אחד יבין את חלקו. כך ארגונים יבטיחו שלא תהיינה נוזקות ברשת שלהם".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה רייס

    בעמדות התפעוליות של תורים לרופאים ובתי מרקחת מוטמעת מערכת (Windows 7 (2002 , אתמול חוויתי את התקלה שהשביתה את בית המרקחת בזבולון, המערכת חדלה מלספק תורים בכל דרך אפשרית, ביצעתי אתחול שהיה ממושך מאד, המערכת חזרה לפעול לאחר האתחול ומספר פעולות נוספות, שדרגו בבקשה, יש לכם תקציב מכובד, תודה

  2. מורדי

    כבוד גדול להיות עם תמיר שחר באותו צוות צוות שיקח את הכללית לענן פרטי ולקידמה אין עליך תמיר

  3. שי עומר

    תמיר שחר נכס שלנו. מקצוען שלא נח , צועד עם הטכנולוגיה . דומיננטי ביותר בתשתית "מ אילת ועד דן ".

  4. Mark

    I'm very glad that there are people like Shachar who lead these complicated processes

    1. Jacob

      מדליק! הפתרונות של רד האט הם בין הטובים בשוק ומבוססים על קוד פתוח, אופנשיפט הוא הגירסה הכי טובה של קוברנטיס

אירועים קרובים