תחקיר: נוקיה בנתה את רשת המעקב שמעורבת ברצח מתנגדי הקרמלין

תחקיר בניו יורק טיימס חושף, כי נוקיה תכננה, הקימה ותחזקה את החיבור לספקית התקשורת MTS של מערכת SORM של הקרמלין, המשמשת למעקב אחר מתנגדי השלטון, תוך שהיא מודעת לכך

מעורבת בבניית מערכת הריגול של הקרמלין.

ענקית התקשורת הפינית נוקיה (Nokia) בנתה את רשת המעקב של רוסיה – מערכת המשמשת לפעילויות חקירה וריגול בשם SORM – כך פי תחקיר שפורסם בניו יורק טיימס.

החברה, שהודיעה החודש כי תפסיק את מכירותיה ברוסיה על רקע הפלישה שלה לאוקראינה, סיפקה במשך חמש שנים ציוד ושירותים כדי לחבר את מערכת SORM לספקית התקשורת הגדולה ביותר ברוסיה, MTS.

התחקיר מבוסס על מסמכים שהושגו על ידי הניו יורק טיימס, ולפיהם נוקיה עבדה עם חברות הקשורות לממשל הרוסי כדי לתכנן, להקים ולתחזק את החיבור של מערכת SORM לרשת של MTS. היא ביצעה עבודות הקשורות ל-SORM לפחות ב-12 ערים ברוסיה ואף עבדה עם חברת Mavin, שייצרה את החומרה של SORM.

מערכת SORM משמשת את שירות הביון הרוסי, ה-FSB, כדי לצותת לשיחות טלפון, ליירט הודעות טקסט ומיילים ולעקוב אחר תקשורת באינטרנט ומשמשת למעקב אחר מתנגדי השלטון ונמצא קשר בינה ובין רצח מבקרי הקרמלין.

בתגובה לפרסום טענה נוקיה, כי הייתה קבלן ביצוע וכי כבר הפסיקה את מכירותיה, כאמור, בעקבות הפלישה לאוקראינה, אך התחקיר מציין, כי לפי המסמכים, המשתרעים על פני תקופה שמ-2008 עד 2017, נוקיה ידעה שהיא מאפשרת את מערכות המעקב. עוד ראוי לציין, כי כ-480 מיליון דולר מהמכירות השנתיות של נוקיה (מתוך מחזור של 22 מיליארד דולר) מגיעים מרוסיה ואוקראינה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד העם

    קשקוש מקושקש, יש עשרות ספקים עם מערכות ויכולות, ואם זה לא נוקיה אז זה ספק אחר, לא רלוונטי. כל הכבוד לנוקיה שיישרה קו עם הסנקציות ויצאה מרוסיה.

אירועים קרובים