"ארגונים טרם מיצו את פוטנציאל השימוש ב-AI"

אמרה מור גרינגרטן, מנהלת מכירות ב-דטה בריקס, שדיברה בכנס Future of AI 2022 ● "פיתחנו פתרון, שעל גבי פלטפורמה אחת, נותן יכולת להתממשק למנעד כלים, במגוון שפות פיתוח", סיפר עמוס גוטמן, ארכיטקט הפתרונות

מור גרינגרטן, מנהלת מכירות בחברת דטה בריקס.

"ארגונים, בארץ כמו גם בעולם, טרם מיצו את פוטנציאל השימוש בבינה מלאכותית – לטובת הוספת ערך עסקי עבורם", כך אמרה מור גרינגרטן, מנהלת מכירות בחברת דטה בריקס (Databricks).

גרינגרטן דיברה בכנס Future of AI 2022. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם איסט בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. את הכנס פתח והנחה בן פלד, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצה.

לדברי גרינגרטן, "האתגר בעולמות הדטה וה-AI, הוא למנף את כלל מקורות המידע, על מנת לאפשר לכלל הגורמים בחברה לייצר מודלים רלוונטים לעסק, ולעשות זאת בצורה-בת קיימא, נוחה ומשתלמת – ולאורך זמן".

על פי גרינגרטן, "ישנם כמה קשיים בדרך להשגת היעד: האחד, המידע נמצא במקורות שונים ובשפות שונות, מה שמוביל למצב בו כיום נדרשים כלים שונים על מנת לחבר בין נתונים אלה. הקושי השני כרוך בצורך לייצר מודל איכותי לתחזית מבוססת נתונים. כדי לבנות תחזית שכזו, נדרשת כמות גדולה של נתונים, אשר עברה תהליכי טיוב ובקרת איכות. הקושי השלישי טמון בעובדה כי לאחר יצירת המודל, מתרחש תהליך של 'סחף' – סטיית נתונים, אשר משבשת את התוצאות אותן מייצר המודל. אז, נדרשת מערכת שיודעת לבטל את ההטיה האמורה".

החברה הוקמה בשנת 2014, והיא מונה כ-3,000 עובדים – מתוכם עשרות בישראל. יש לה יותר מ-7,000 לקוחות, ובארץ ניתן למנות ביניהם בין השאר את סימילר ווב ואת Pecan.AI.

עמוס גוטמן, ארכיטקט פתרונות ב-דטה בריקס.

עמוס גוטמן, ארכיטקט פתרונות ב-דטה בריקס. צילום: ניב קנטור

ישראל – שוק מלא בנתונים שטרם נוצלו

עמוס גוטמן, ארכיטקט פתרונות ב-דטה בריקס, אמר כי "במצב כיום, ארגונים מסתייעים בטכנולוגיות מסויימות לטובת בניית מחסן נתונים ארגוני, DWH, ומנגד, חברות המייצרות שיבוש בתעשיות שלהן – דוגמת אובר, גוגל, מטא ונטפליקס – ממנפות את אגם הנתונים בצורה המאפשרת להישען על נפחי המידע העצומים, ולפתח מודלים המייצרים תחזיות על צרכי העסק".

לדברי גוטמן, "פיתחנו פתרון, אשר על גבי פלטפורמה אחת, נותן יכולת להתממשק למנעד של כלים, במגוון שפות פיתוח. זאת, על מנת לעזור לארגונים לחבר את הנתונים למקום מרכזי, ולעשות זאת באופן מהיר ויעיל כלכלית".

"אנו רואים את ישראל כשוק מלא בנתונים", סיכמה גרינגרטן, "וכמו מקומות רבים בעולם, יש בו לא מעט ארגונים אשר עוד לא הפיקו את מלוא הערך בשל השימוש בבינה מלאכותית, וכך אין ביכולתם להניב עבורם עוד ערך עסקי. חווינו גידול של מאות אחוזים בשנה החולפת, ואני מעריכה כי השנה – מגמת הצמיחה תימשך ואולי אף תתעצם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים