מידעטק העלתה אתר מכירות דיגיטלי לקבוצת לפידות
קבוצת מוצרי הבריאות התחדשה באתר קטלוג ומכירות, שיציג לקוחות את שלל השירותים שלה, ביניהם מוצרי אופטיקה, פארמה ומכשור רפואי ● הפרויקט, שהתחיל ביוני 2021, עלה לאוויר באחרונה ועלותו מוערכת במאות אלפי ש'
חברת מידעטק פיתחה לקבוצת מוצרי הבריאות לפידות אתר קטלוג ומכירות דיגיטלי, שיציג למגוון לקוחות הקבוצה את שלל השירותים שלה, ביניהם מוצרי אופטיקה, פארמה ומכשור רפואי. בשלב ראשון משרת האתר את הלקוחות העסקיים הקיימים (B2B), ובעתיד ייתכן שישרת גם לקוחות פרטיים. הפרויקט, שהוטמע באמצעות מערכת פריוריטי (Priority), עלה לאוויר בפברואר האחרון לאחר שמונה חודשים של עבודה עליו, ועלותו מוערכות במאות אלפי שקלים.
טרם בניית האתר החדש, הארגונים שמזמינים מוצרים ושירותים מ-לפידות נאלצו לעשות זאת באמצעות טכנולוגיה ישנה, בערוצי מכירות לפי חטיבות מוצרים, בהן כל קטגוריה הייתה מוצגת בהפרדה בפלטפורמה ייעודית, ללא תמיכה במובייל או בתשלום באשראי, ובעיקר – מבלי שסיפקו חווית לקוח נוחה ויעילה.
בלפידות חיפשו ליישם פתרון הוליסטי לכל ערוצי המכירות שלהם בכל התחומים, תוך מתן חוויית רכישה איכותית שיש לכל לקוח בכל אתר אינטרנט בו הוא מבצע רכישות כיום. המטרה הייתה להנגיש את השירותים והמוצרים של לפידות באמצעות פלטפורמה פשוטה, נוחה לשימוש, יעילה וגם מעוצבת ויזואלית באופן חדשני ונעים לעין.
האתר שנבנה מציג מידע מעודכן כל העת על כל מוצרי הקבוצה, בחלוקה על פי קטגוריות השירותים שהיא מספקת, בפלטפורמה אחת. מעבר לנראות ונוחות השימוש, האתר מציג את כל המידע האינפורמטיבי שהחברה הרוכשת עשויה להתעניין בו, כמו הצגת זמינות במלאי, פרטים טכניים ומחיר, וכן מאפשר מגוון פעולות רחבות באופן עצמאי, כמו מילוי טופס הזמנה ובירור סטטוס עדכני שלה, בכל שלב נתון לאחר הרכישה.
אתר חדשני במקום מערך מכירות מסורבל
השירות החדש למעשה מבטל את המערך המסורבל שפעל קודם לכן, במסגרתו הארגונים הרוכשים היו צריכים לנהל חלק ניכר מתהליך הרכישה באופן טלפוני מול נציגי שירות. בנוסף, מידעטק סייעה ללפידות להוסיף אלמנטים שיווקיים על גבי הפלטפורמה החדשה, דוגמת באנר לקידום מוצרים והצגת שירותים חדשים שעשויים לעניין את הלקוח.
במסגרת הפרויקט, מידעטק למעשה הרחיבה את השימוש בפלטפורמת פריוריטי, שאיתה כבר עבדה לפידות, כאשר כל העובדים בבק אופיס לא נדרשו לבצע שום שינוי בשגרת העבודה הרגילה שלהם. השינוי היחידי שבא לידי ביטוי הוא התצוגה הסופית המוצגת לארגונים להם מציעה לפידות שירותים ומוצרים. כלומר, כל ההתנהלות הרגילה של העובדים משוקפת כעת באופן אוטומטי בתוך האתר החדש, עם כל הפיצ'רים והחידושים שנבנו לתוכו. בתוך כך, אם בעבר כל שינוי שהיה צריך לבצע במערך קטלוג המוצרים היה לוקח זמן רב וכרוך בעלות גבוהה, היום זמן ההגעה לשוק הוא מיידי והרבה יותר זול.
אחת המורכבויות המאתגרות ביותר איתם התמודדו הצוותים הטכניים בפרויקט הזה הייתה איחוד כל הפעילות המבוזרת של לפידות לכדי מערכת אחת. לכל חטיבה בלפידות יש עולם תוכן אחר והתנהלות עסקית שונה, והיה צריך למצוא מכנה משותף שיתאים לכולם. בתוך כך, הייתה חשיבות מהותית ליצירת התאמות ספציפיות עבור הצרכים של כל חטיבה, כמו למשל פתיחת מערך להגשת הצעת מחיר עבור חטיבת הפארמה.
האתר החדש משמש כיום את מגוון הלקוחות העסקיים של לפידות, שמונים בין היתר בית חולים ומרכזים רפואיים, בתי מרקחת, מכוני מחקר, אוניברסיטאות וחנויות אופטיקה.
מעבר לשירותים דיגיטליים איכותיים ויעילים יותר
אורי בן צבי, מנהל מערכות מידע בקבוצת לפידות, אמר: "בתכנון האתר עם מידעטק שמנו דגש על נוחות למשתמש, קלות תפעולית, תמיכה בכל מכשיר או מערכת הפעלה, מהירות תגובה, רגולציה ואבטחת מידע. פרויקט זה הוא פרי של עבודה מתמשכת שאנחנו מיישמים במערכות המידע של לפידות בשנתיים האחרונות, על מנת לייצר התחדשות דיגיטלית ובניית פתרונות רוחביים לכלל הקבוצה, וזו רק ההתחלה".
חנה שראל, מנכ"לית מידעטק, אמרה: "קבוצת לפידות מצטרפת למגוון רחב של ארגונים שמלווה מידעטק במעבר לשירותים דיגיטליים איכותיים ויעילים יותר. זו מגמה שאנחנו רואים בשנים האחרונות, שקיבלה תאוצה גדולה הרבה יותר בתקופה הקורונה. מידעטק, המתמחה הן ביישום פריוריטי והן בפיתוח פתרונות דיגיטליים ואתרי WEB, הביאה ללפידות ניסיון מקצועי רב, המשלב את שני התחומים, והיישום המקצועי שלה הוא קריטי להצלחת כל ארגון שרוצה להמשיך ולהתקיים במרחב הווירטואלי".
תגובות
(0)