הנקמה של גוגל על ביקורת ציבורית: עברי לסאו פאולו, או שתפוטרי

תלונה שהגישה עובדת גוגל טוענת, כי גוגל נקמה בה, לכאורה, מפני שלקחה חלק בביקורת הציבורית נגד פרויקט נימבוס הישראלי שגוגל זכתה בו יחד עם AWS

לא אוהבת ביקורת?

אריאל קורן, עובדת גוגל (Google) בארצות הברית, ששמה מעיד על מוצאה היהודי-ישראלי, הגישה תלונה נגד חברת הענק בטענה, כי זו נקמה בה בשל ביקורתה על פרויקט הענן הישראלי נימבוס  שהיקפו 1.2 מיליארד דולר, שגוגל זכתה בו יחד עם AWS (אמזון ווב סרביסס).

לפי פרסום בלוס אנג'לס טיימס, זמן קצר לאחר שקורן, מנהלת שיווק מוצר בגוגל לחינוך, סייעה לנסח מכתב בשם עובדי גוגל ואמזון, שלפיו פרויקט נימבוס יאפשר מעקב אחר פלסטינים וכן יסייע בהרחבת ההתנחלויות הישראליות, הבוס שלה הציע לה לעבור לברזיל או לאבד את משרתה. קורן טוענת בתלונתה לוועדה הלאומית ליחסי עבודה, כי אין זו אלא נקמה על ביקורתה וגם על דיווחה על הטרדה ואפליה לכאורה מצד עמית בצוות שלה.

מוקדם יותר השבוע, יותר מ-500 מעמיתיה חתמו על עצומה, המאשימה את הנהגת גוגל ב"נקמה לא מוצדקת" נגדה.

"למרבה הצער, המקרה של קורן עולה בקנה אחד עם המוניטין המסוכנים של גוגל על נקמה בעובדים בעקבות ביקורת שעלתה לכותרות בתקשורת בשנים האחרונות – ובמיוחד נגד אלה שמדברים נגד חוזים המאפשרים אלימות של המדינה נגד אנשים בשוליים", נכתב בעתירה, על פי לוס אנג'לס טיימס.

"מיד לאחר שסייעתי בהתארגנות נגד חוזים לא אתיים (ויומיים אחרי שחזרתי מחופשה), גוגל נתנה לי 17 ימים להתחייב לעבור לסאו פאולו – או לאבד את העבודה שלי. יותר מ-500 עובדים עתרו, אך גוגל טרם ביטלה את פעולת הנקמה", צייצה קורן בטוויטר.

עוד אמרה קורן, כי "העצומה הקוראת לבטל את ההשתתפות בחוזה נימבוס של גוגל ואמזון נחתמה על ידי 1,000 עובדים, אבל אני הייתי אחת משני עובדי גוגל שדיברו על כך בפומבי".

גוגל הכחישה את הטענות, ודובר החברה אמר: "חקרנו ביסודיות את הטענות של העובדת הזאת ומצאנו שאין נקמה".

תגובות

(14)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    קודם כל את אישה שמאלנית פרוגרסיבית בדיוק כמו הרבה מהישראלים שעזבו את הארץ כי פה יהודי להם מידי. אני נגד שימוש בכוח לרעה למרות שהדעה שלה נוגדת את שלי והאמת גם חסרת כל היגיון אבל אנחנו רגילים כבר לשמאל ולהתייפיפות שלו. אסור לגוגל לעשות דבר כזה והיה אפשר להתנהל בצורה אחרת, לדבר על החברה שלך באופן שלילי בציבור זה עילה לפיטורין ככה שלא צריך להאיים בהעברה לברזיל ועדיין לקבל את מבוקשך.

  2. שייקה

    אין גבול לאנשים כאלו… מה את חושבת? שאת עובדת באיזה משרד ממשלתי??? וגם אם זה יבצע מעקב נגד פלסטינאים ויחסוך פיגוע אחד בלבד זה שווה את הכסף שמקום העבודה שלך מכניס. מצד אחד בטח הולכת כמו טווס ומצהירה שעובדת בגוגל ומרוייחה אלפי דולרים ומצד שני מוחה נגד הכנסות של המעסיק שלך ?? כמה חוצפה יכולה להיות לבן אדם. הרצחת וגם ירשת??? לא טוב לך??? תתפטרי במקום לנבוח.

  3. גדי

    השמאל היהודי האמריקאי פועל כנגד מדיניות מדינת ישראל מבלי שיש להם אחריות למה שיקרה למדינה. הם ימשיכו להנות בארה"ב

  4. פנחס

    יורקת לבאר ממנו שותה, מגיע לה חחח.

  5. שאפו לגוגל

    עובדת ששונאת את העם,תשנא את החברה שבה היא עובדת

  6. לירוק לבאר

    מה חשבת? שיתנו לך בונוס? אל תהיי צבועה, יש לך ביקורת, סבבה, תעזבי ותגידי מה שבא לך אל תצפי שימשיכו לשלם לך שאת פוגעת מבפנים בחברה, זה לא הגיוני

  7. ברזיל

    למה ברזיל? לסיביר הייתי שולח את הטיפשה

  8. יוסי

    לא מבין חברה שלא תפטר עובד שמעביר עליה ביקורות. כל עובד שיעשה מה שהוא צריך לעשות בחברה, ואם יש ביקורת שיתפטר.

  9. תמיר

    א. סילוף עובדות מהשטח. ב. על כל פנים, אם זה נכון, זה מה שמקבל בחזרה כל עוכר ישראל.

  10. א"ב

    זה החומר האנושי שעובר את תהליכי הגיוס של גוגל. תכלס, מגיע להם.

  11. שתלך לעזה

    היא תיהנה שם מתנאים טובים בהרבה 🤣🤣🤣

    1. שחר

      היא "ישראלית" כמו כל תומך ממוצע של הBDS.. תומכת בזכותה של ישראל לא להתקיים. טיפוסים ממורמרים כאלה יכעסו על כל העולם, גם על מקום העבודה.

  12. אלון

    נשמעת כמו טיפוס שלילי - הייתי ממש שמח לא לעבוד איתה

  13. בולשיט

    היא עובדת עבור השוק של דרום אמריקה, גוגל החליטה לרכז עובדים מקומית, מה גם שלשלם לה משכורת של סן פרנסיסקו כשהיא אמורה לעבוד בדרום אמריקה זה בזבוז

אירועים קרובים